TV2 nyhetene kl 21

Replying to Topic 'TV2 nyhetene kl 21'

Ikke uventet er storkundene bekymret og ser seg om etter alternativer. Ikke bra om Posten, Hydro og Statoil velger seg bort fra SAS gruppen der hvor de kan. Var det dette CA og piloter ønsket seg med sine aksjoner? I så fall opererer de på tverke av øvrige ansatte og ledelsen i selskapet.

Ja, slik kan det gå, synd ikke noen tar "mannen i gata" til forsvar.
Jeg har ikke mange alternativ til posten, som jeg ikke kan stole på etter at post
er forsvunnet, kan ikke akkurat se at jeg kan be de som sender meg post benytte
DHL i fremtiden.

Men på den andre side, kan det tenkes at selskapet kan tjene penger på slike tap på
sikt, tenker da på f.eks storkunde avtaler som jo gir flybilletter til en rimelig penge i.o.m
at der handles i stort volum. Kan da f.eks Sasbraathens selge billetter til samme mann
men til en høyere pris en det som er tilfelle i en storkunde avtale:mol

Yada, yada. Yeah, yeah.

Men - flyreiser relaterer også til selskapets ruter og nettverk.

Travle forretningsmenn velger neppe et LCC-flyselskap hvis de må bruke ørten timer på bakketransport fra flyplassen inn til byen?

Noe med "real-time"??? Time-is-money? Eller noe sånt. :p

Det virker som om noen tror at dette er CA-streiken og "pilotaksjonenes" feil.... CA-streiken varte i 2-3 dager, sykemeldte piloter var vel en drøy uke. Annet kaos og kanselleringer er det vel andre som må bebreides for enn CA'ene og pilotene, eller hva..?

Originally posted by kafarsken

og som vanlig flaps40, ledelsen har null ansvar.

Du kan da ikke forvente at ledelsen skal ta ansvar for omdømme og resultat for et firma!

Sheesh. :laola

Originally posted by atck

Originally posted by kafarsken

og som vanlig flaps40, ledelsen har null ansvar.

Du kan da ikke forvente at ledelsen skal ta ansvar for omdømme og resultat for et firma!

Sheesh. :laola

Ledelsen er da med for å heve feite bonuser i medgangstider og ta heder og ære, og i motgangstider... er... fotsatt heve fete bonuser og skyve ansvaret rundt. Eller.no.

Nå kan du vel sende hva som helst over brev med hvem du vil, om de bare vil levere til deg da... DHL, DDP eller hvem det måtte være, og i motsettning til SAS så leverer posten varene sånn rimelig da... men back to topic.

Hvorfor skal ikke storkundene se seg om etter andre alternativer, SAS ansatte er jo ikke interesert i å berge arbeidsplassene sine, man kan jo lure om de virkelig ikke legger merke til at det sitter 100 pax bak i flyet og faktisk betaler lønna deres. SAS ansatte må lære seg å ta sakene på kamerset og ikke la det gå ut over opperasjonene,og dermed kundene :spin:

Men jeg er jo bare en passasjer da... som ble ramma av streike... og nok er nok.

Originally posted by ANX

Yada, yada. Yeah, yeah.

Men - flyreiser relaterer også til selskapets ruter og nettverk.

Travle forretningsmenn velger neppe et LCC-flyselskap hvis de må bruke ørten timer på bakketransport fra flyplassen inn til byen?

Noe med "real-time"??? Time-is-money? Eller noe sånt. :p

Nå er det vel sånn at LCC-selskapene ikke utelukkende flyr til flyplasser langt unna sentrum.
F.eks flyr Norwegian til samme flyplasser som SK i Norge. Flyr dessuten til Arlanda, København, Paris/Orly, Riga, Vilnius, St.Petersburg, Warzawa, Budapest, Praha, Nice, Madrid, Malaga etc.

Back