TV2 nyhetene idag

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
På TV2-nyhetene idag ble Lindegaard intervjuet i forbindelse med tallene fra SAS. Han kunne love flere direkteruter fra Norge, og at en må akseptere at SAS skal "være" for 3 hovedsteder/land. Videre sa han at ulønnsomme ruter skal legges ned.
Virket som om det kommer endel nytt fra OSL framover ja.

SAS aksjen steg på Oslo børs pga av tallene ifølge reporteren...og Norwegian-aksjen fikk også et godt løft idag.

Originally posted by EB
Noen som vet hvilke ruter vi kan vente oss? Newark???
Ja "dessverre"....men håper SAS tenker nytt og satser på noe annet enn EWR som allerede har nonstopflyvning fra OSL.

Om det kommer nye ruter fra Oslo (også innen Europa) vil jo sannsynligheten av at det finnes en konkurrent på strekningen være stor. Det kan IKKE stoppe SAS i sin ekspansjon!!!

Originally posted by EB
Om det kommer nye ruter fra Oslo (også innen Europa) vil jo sannsynligheten av at det finnes en konkurrent på strekningen være stor. Det kan IKKE stoppe SAS i sin ekspansjon!!!
Neida....men jeg håper fortsatt på at SAS heller velger en destinasjon som det ikke allerede flys pr idag. Og valget kan ikke være så vanskelig med tanke på at det kun er nonstop-fly fra Oslo til EWR og Pakistan....men for all del....

Og "ja" jeg tenkte jo selvsagt på langruter og ikke Europa-ruter.

Hva jeg ønsker meg en vel OSL til MidtWesten, eller Vestkysten , for å kunne ta tilbake BA og KLM lekasje

/G

Ikke et dumt forslag. Tror absolutt at SAS bør satse på en anna destinasjon enn EWR fra OSL.

Chicago er vel da et mulig håp... Men tror også Newark kan være positivt. CO trenger vel også konkurranse - monopol liker vi jo ikke...;)

Monopol?? Finnes vel ikke lenger...men alle har godt av konkurranse....men om SAS starter å fly til hvilken anna destinasjon...så slipper dem konkurranse og får det du velger å kalle "monopol".

Tror faktisk ikke det er passasjergrunnlag nok for 2 daglige nonstop avganger til EWR fra Oslo så lenge SAS har så stort fokus på CPH som dem alltid har hatt, men kanskej det blir bedre nå som SAS Braathens får flere Europaruter og OSL kan bli attraktiv som transitt-flyplass....gudene skal vite at da må det gjøres noe i terminalen i alle fall.

OSL-EWR kommer IKKE - heldigvis. Snakk om å klaste penger ut av vinduet!

Originally posted by CK
Takk - takk....
OSL-EWR tror jeg også hadde vært å kaste penger ut av vinduet. Når dem ikke fikk det til som "monopolist" på ruta så klarer de neppe med CO som konkurrent...og som har klart å skape/få en god markedsnadel.

Håper SAS heller velge en anna destinasjon.

Tenk nytt!;)

Originally posted by CK

Hvad kommer så - hvis der da kommer noget...

Ellers en masse bla bla bla i denne tråd - Hr. Lindegaard forstår at sige det rette i det rette forum :D Men han glæder vel en masse her selvom om der ikke er noget nyt i det han siger...

Originally posted by PP
Originally posted by CK

Ellers en masse bla bla bla i denne tråd - Hr. Lindegaard forstår at sige det rette i det rette forum :D Men han glæder vel en masse her selvom om der ikke er noget nyt i det han siger...

Respektfulle kommentarer av pp ser jeg.

Originally posted by DY
Originally posted by PP
Originally posted by CK

Respektfulle kommentarer av pp ser jeg.

Tag det som du vil - det rører mig ikke! Håber blot du en dag kommer ud af din drømmeverden...

Prisene i business reduseres ganske kraftig: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article574353.ece

Og jeg regner med at de nye rutene presenteres på pressekonferansen klokken 11 i dag. Jeg skal ikke lekke noe.:laola

Her er de nye ruter:

Bergen-Roma
Bergen-Paris
Kristiansand-Alicante
Stavanger-Roma
Stavanger-Paris

Alle vil blive fløjet 1x ugentlig (lørdag) med 737.

CDG-BGO flys med en tidtabell som er tilpasset Hurtigrutens avganger fra Bergen. Det har lenge vært et ønske om å ha muligheten til både å komme på og av Hurtigruten i BGO for transport til f.eks. Paris. Dette er interessante ruter for lokalmarkedet. Riktignok går de bare på lørdager, men i motsetning til Norwegian kan man med SAS fly via OSL eller CPH de dagene direkteruten ikke går.

Back