Turkish Skandinaviske ruter

Re: Turkish øker til Skandinavia

Ser ut som Turkisk planlegegr øke IST-BLL-AAL-IST rundturen fra 5x ukentlig til daglige til neste sommer, og vurdere om AAL/BLL ikke lenger skal dele på alle avgangene med få sin egen rute

http://www.standby.dk/turkish-airlines-oeger-paa-billund-og-aalborg/
Fra næste års sommerprogram vil Turkish Airlines flyve dagligt på såvel Billund som Aalborg – om det bliver direkte ruter til begge lufthavne, er ikke afgjort.
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Så ikke denne nevnt før, Turkish øker fra 14 til 18 ukentlig på OSL fra sommerprogrammet 29. mars.

Den nye avgangen får nattstopp på OSL fire ganger i uken.

Istanbul Oslo TK1429 20:10-23:00
Oslo Istanbul TK1430 07:30-12:20

Turkish uttaler at de ønsker å øke trafikken til og fra Nord-Amerika med denne avgangen. Det høres jo spenstig ut omveien tatt i betraktning.
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Turkish uttaler at de ønsker å øke trafikken til og fra Nord-Amerika med denne avgangen. Det høres jo spenstig ut omveien tatt i betraktning.

You'd be surprised .... :p

Ser stadig det som 'verre' er ....
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Så ikke denne nevnt før, Turkish øker fra 14 til 18 ukentlig på OSL fra sommerprogrammet 29. mars.



Den nye avgangen får nattstopp på OSL fire ganger i uken.



Istanbul Oslo TK1429 20:10-23:00

Oslo Istanbul TK1430 07:30-12:20.


Har de da gjort om? Mener denne ble tidligere annonsert med avgang fra OSL rundt midtnatt?
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Har de da gjort om? Mener denne ble tidligere annonsert med avgang fra OSL rundt midtnatt?

Fant ikke noen offisiell informasjon men hørte før jul at de hadde planlagt en ny avgang 23.45 fra OSL 4x ukentlig fra sommer 2015. Det er vel denne som nå får nattstopp isteden, av en eller annen årsak.
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Det sto litt om dette i en annen tråd .. det var visst noe med naboklager på sene avganger.
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Aeroflot har jo også avgang til SVO 23:40 hver dag i vintersesongen, så dette kan vel ikke være noe større problem?
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Turkish uttaler at de ønsker å øke trafikken til og fra Nord-Amerika med denne avgangen. Det høres jo spenstig ut omveien tatt i betraktning.

Sjekket på moro reise rute OSL - IST - IAH t/r siden det er en rute (riktignok med TRD som utgangspunkt) jeg kunne reist selv. Utreisen tar 17,5 timer, retur 19,25 timer. Dette er jo ikke helt hinsides, spesielt når man får Business billett t/r til 16.700 kr t/r nå i sommer...
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Sjekket på moro reise rute OSL - IST - IAH t/r siden det er en rute (riktignok med TRD som utgangspunkt) jeg kunne reist selv. Utreisen tar 17,5 timer, retur 19,25 timer. Dette er jo ikke helt hinsides, spesielt når man får Business billett t/r til 16.700 kr t/r nå i sommer...

Så akkurat en som booket IAD-IST-MAD-IST-IAD med avreise om et par dager .. grei pris, men ikke superbillig...
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Fløy OSL-IST-GRU-EZE med Turkish i fjor sommer. Drøy tur, men rundt 15 k i business er jo absolutt akseptabelt. Dagflight, så det ble mange drinker[emoji483]
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Nå har Turkish kampanje med billetter i Business Class t/r fra Norge til USA og annonserer i norske medier. New York starter på 7300 kr. Litt av en omvei, men mye for pengene.
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Noen som vet hvordan nattstopp flighten til Turkish på OSL går? Mens de andre stort sett er med A321 eller 737-800 synes jeg denne stort sett kommer med A319?
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Noen som vet hvordan nattstopp flighten til Turkish på OSL går? Mens de andre stort sett er med A321 eller 737-800 synes jeg denne stort sett kommer med A319?


Fløy denne fra IST søndag 19. april, og det var en A319. Vi var bare 3 foran gardina, men nesten fullt bak i bussen. Denne korresponderer fint med bl.a dagflighten til TK fra Bangkok.
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Noen som vet hvordan nattstopp flighten til Turkish på OSL går? Mens de andre stort sett er med A321 eller 737-800 synes jeg denne stort sett kommer med A319?
Kom inn med denne i går kveld, og da var det A319-100. God plass både foran og bak.
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Noen som vet hvordan nattstopp flighten til Turkish på OSL går? Mens de andre stort sett er med A321 eller 737-800 synes jeg denne stort sett kommer med A319?

Det blir jo litt antiklimaks fra 2013/14, da Turkish sin ekspansjon på CPH ble bredt og nesten daglig presentert i media. En del av strategien til World Connected som finansielt stod bak Turkish sin økning på CPH og fremmet ruten aktivt i samtlige tilgjengelige kanaler.

Med Turkish på OSL er det anderledes. Ekspansjonen er ikke på bakgrunn av eksterne støtte ordninger, men på grunn av større etterspørsel i markedet.
Turkish har jo ökt kraftig og nesten benyttet frekvent 330 og 321 frem til sommerprogrammet. Økninger som er kommet har ikke blitt strategisk båret frem i media på samme måte som i Danmark. En ekspansjon i det stille der den nye tillagte kapasiteten nok må ha litt tid for å bevise sin stand.
 
Last edited:
Re: Turkish øker til Skandinavia

Det blir jo litt antiklimaks fra 2013/14, da Turkish sin ekspansjon på CPH ble bredt og nesten daglig presentert i media. En del av strategien til World Connected som finansielt stod bak Turkish sin økning på CPH og fremmet ruten aktivt i samtlige tilgjengelige kanaler.

Med Turkish på OSL er det anderledes. Ekspansjonen er ikke på bakgrunn av eksterne støtte ordninger, men på grunn av større etterspørsel i markedet.
Turkish har jo ökt kraftig og nesten benyttet frekvent 330 og 321 frem til sommerprogrammet. Økninger som er kommet har ikke blitt strategisk båret frem i media på samme måte som i Danmark. En ekspansjon i det stille der den nye tillagte kapasiteten nok må ha litt tid for å bevise sin stand.

Er det her seriøst?
 
Re: Turkish øker til Skandinavia

Er det her seriøst?


Litt usikker på hva du mener, men om du stiller spørsmål om Copenhagen Connected stod bak ekspansjonen til Turkish, så er informasjon vedlagt her.

I tillegg til konkrete finansielle støtteordninger er også PR og media strategi rundt ekspansjon og nye ruter, en av verktøyene Copenhagen Connected selv fremhever.

Since 2010, Global Connected has been engaged in the establishment or expansion of the routes on the map below:

Airline Route Launch
2010 Air Canada Toronto - Copenhagen
2010 Gulf Air Bahrain - Copenhagen
2011 Emirates Dubai - Copenhagen
2011 SAS Shanghai - Copenhagen
2012 Blue 1 Kittilä, Ivalo, Lappeenranta, Oulu, Vaasa-CPH
2012 SAS San Francisco - Copenhagen
2013 SAS Tel Aviv - Copenhagen
2013 Singapore Airline Singapore - Copenhagen
2013 Norwegian Liverpool - Copenhagen
2013 Norwegian Fort Lauderdale - Copenhagen
2013 Norwegian Orlando - Copenhagen 2
013 Norwegian New York - Copenhagen
2014 Norwegian Los Angeles - Copenhagen
2014 easyJet Hamburg - Copenhagen
2014 Turkish Airlines Istanbul - Copenhagen 2014
http://www.visitcopenhagen.com/copenhagen/global-connected-creates-value
 
Last edited:
Re: Turkish øker til Skandinavia

Ser ut som Turkish planlegger og starte både SAW-CPH og SAW-ARN til neste år.

CPH står det om på cphtraveller, mens ARN nevnes i en tråd på a.net

Antar det stort sett er trafikk mellom byene eller begynner det etterhvert ble endel muligheter for transfer videre?
 
Back
Top