Turkish Skandinaviske ruter

Re: Turkish øker til Skandinavia

Fik en melding i min øresnegl om at de øger på Billund, fra sommer start 14 fra 3 til 5 ugentlige med 738 i stedet for A 319. Om det omfatter Ålborg også, er uklart. Hvis jeg forstår tallene fra trafikstyrelsen rigtig, så er 67% af trekantsrutens passagertal fra Billund.

Last edited:

Jag tror TK endast använder Airbus A321 på IST-ARN nuförtiden.
Dessa TK A321 har 2+2 seating i C och PTV på samtliga stolar i monkey class.

Ser ut som Turkish vil sette inn A330-200 fast på 2 ukentlige IST-CPH fra 24/6, også øke til 4 ukentlige senere på sommeren

Ser ut som IST-BLL-AAL-IST/IST-AAL-BLL-IST får en 6. Ukentlig fra 29/5, en måned etter de øker fra 3x til 5x ukentlig

Hva skjedde egentlig med den tredje daglige avgangen TK skulle fly fra OSL fra S14? Ble like stille om det som det ble om den nye ruten fra Stavanger de også annonserte :rolleyes:

Hva skjedde egentlig med den tredje daglige avgangen TK skulle fly fra OSL fra S14? Ble like stille om det som det ble om den nye ruten fra Stavanger de også annonserte :rolleyes:

De ville egentlig ha en slot rundt 01.00 tiden, men det ville ikke OSL tilby dem, det de kunne få var på morgenen sånn typ 05.30-06.30 men det virket ikke å være av interesse for THY.

Sliter TK på OSL?
Ser de kommer med A320 eller A319 ganske ofte på 12:25 avgangen, selv om den er satt opp med A321 i rutetabellen.

De ville egentlig ha en slot rundt 01.00 tiden, men det ville ikke OSL tilby dem, det de kunne få var på morgenen sånn typ 05.30-06.30 men det virket ikke å være av interesse for THY.

Hva er grunnen til at de ikke fikk det? De har avgang rundt 01:00 tiden fra andre flyplasser i Europa, blant annet ARN. Tidligere også fra CPH.

Sliter TK på OSL?
Ser de kommer med A320 eller A319 ganske ofte på 12:25 avgangen, selv om den er satt opp med A321 i rutetabellen.

http://planefinder.net/data/flights/TK1752

Ser iallefall ikke slik ut her.

Hva er grunnen til at de ikke fikk det? De har avgang rundt 01:00 tiden fra andre flyplasser i Europa, blant annet ARN. Tidligere også fra CPH.

Kanskje pga at det pga støyrestriksjoner ikke er avganger mellom 00 og 06,00 på OSL?

Hvordan er Biz-class på flyene som blir brukt OSL-IST ? Vurderer TK Biz til BKK i høst..

Hvordan er Biz-class på flyene som blir brukt OSL-IST ? Vurderer TK Biz til BKK i høst..

Biz på TK er bra, i mine øyne en av de bedre.
Har flydd dem til Asia flere ganger på C, og vi liker dem godt.
Men jeg svarte nå på langdistansedelen.

Når det gjelder C på Europa så synes jeg egentlig det er mer likt.
Og selv synes jeg biz produktet på Europa er lite å betale for, men det er bare min mening. Men skal du kjøpe gjennomgående billett til BKK som jeg forstår du tenker på, så er TK er meget godt valg.

Ja planen er gjennomgående biz OSL-IST-BKK, så biz seter eller blokkert midtsete er litt hit or miss på OSL-IST om jeg forstår riktig da. Noen flytyper som har biz og noen blokkert midtsete eller er det forskjeller innad på samme flytype også?

Ja planen er gjennomgående biz OSL-IST-BKK, så biz seter eller blokkert midtsete er litt hit or miss på OSL-IST om jeg forstår riktig da. Noen flytyper som har biz og noen blokkert midtsete eller er det forskjeller innad på samme flytype også?

A320/321 har vel biz, mens du på 737 kan finne begge deler. Hadde en tur med 737-900ER og den hadde biz seter.

Kanskje pga at det pga støyrestriksjoner ikke er avganger mellom 00 og 06,00 på OSL?

Vet ikke helt hvorfor egentlig, fikk bare høre det.

Ang config på flyene er det veldig variabelt på hhv Airbus og Boeing.

Noen dager er det de grønne setene (blokkert midtsete) A+C og D+F

http://i20.photobucket.com/albums/b226/BJV5/OLD PICTURES/display_photo.jpg

andre dager er det de Svarte/røde (store seter) A+B og D+E

http://www.seatplans.com/airlines/Turkish-Airlines/seatplan-classes/A321-23-Business-50

Er veldig forskjellig og aldri helt godt å vite hva som kommer.

Last edited:

Ser på min bestilling til CPT at de har endret fra 738 til 321 på morgenflyet/middagsflyet til/fra OSL til høsten...

Back