• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Turkish Airlines - noen med erfaring?

Egyptair starter ikke opp fra Gardermoen. Det skyldes dårlig billettsalg. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=568377

Vet at dette nå blir Off-topic, men dette var jo en overraskende nyhet som vi ikke kan la gå forbi i stillhet. Kanskje en moderator flytter postene til en egen tråd?

Men det at Egyptair ikke starter opp var nytt for meg. At billettsalget ikke har svart til forventningene er kanskje ikke fullt så overraskende. Har ikke sett en eneste reklame for den ruta enda. Noen andre som har? Eller satser de kun på pakkereiser?

Kanskje ikke nordmenn vil fly med selskap som ikke serverer alkohol?:drunk:

BF:cool2

Vet at dette nå blir Off-topic, men dette var jo en overraskende nyhet som vi ikke kan la gå forbi i stillhet. Kanskje en moderator flytter postene til en egen tråd?

Men det at Egyptair ikke starter opp var nytt for meg. At billettsalget ikke har svart til forventningene er kanskje ikke fullt så overraskende. Har ikke sett en eneste reklame for den ruta enda. Noen andre som har? Eller satser de kun på pakkereiser?

Kanskje ikke nordmenn vil fly med selskap som ikke serverer alkohol?:drunk:

BF:cool2

Det er ikke forbigått i stillhet, men nevnt her
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=42967&page=3

Men så tilbake til tema:

De jeg hører som har fløyet med Turkish virker ihvertfall fornøyde og tror ikke de er noe dårligere enn sine Europeiske konkurenter

Da var billettene til BKK bestilt, og det ble Turkish Airlines. Pris på fly tur retur og 13 døgn på hotell i partybyen ble behagelige 8500 totalt. Slettes ikke noe dårlig pris med tanke på at det er i høysesongen.

Da kan du bruke det du sparte på reisen i Bangkok!

Si heller Pattaya, så er vi enig. Med at det kan bli en dagstur over til Bangkok skal man ikke se helt bort ifra. Drosj Pattaya-Bangkok er ca 2500bat tur retur (eller ca 500nkr)

Ok da, bare et sted å bo.. Var der selv for to år siden..Og i 1978

http://www.royalcliff.com/lng-english/rcbh.php

Og i den igjen Royal Cliff Grand..
:colgate:

Orket selv kun en daglig tur ned i byen, og kom fort som f.. tilbake igjen..:drunk:

En gang kom skybrudd og måtte vente en time.. Det var en meget laaang time..

Men i 1978 var byen OK..

Turkish Airlines tror jeg er et godt valg, har hørt mye bra om dem - særlig etter at de ble en del av Star Alliance. De har også en del kul markedsføring. Skal selv fly dem fra Izmir til Istanbul med Airbus A321-200 og mellom Istanbul og London-Heathrow med Boeing 777-300ER om noen uker. Gleder meg!

Gammel post, men det går jo an å gjenopplive den som snarest.
Jeg fløy TK for første gang i går, og turen gikk IST - LHR. En ganske lang flytur intraeuropeisk på drøye 4 timer, men det gikk helt greit. Flighten var opprinnelig satt opp med A330, men den var byttet til A320 (det gikk en flight med en B737 samme vei bare en halv time tidligere, så kanskje de har funnet noe annet å bruke den store maskinen til?).
Jeg var virkelig imponert over servicen ombord. Mannskapet var hyggelig og tilstedeværende, det ble servert varm, velsmakende mat på økonomi - forrett, dessert og ost og kjeks inkludert. Menyer ble delt ut og man hadde to valg. Alle drikkevarer var gratis, så det ble en deilig GT i tillegg til øl til maten.
Jeg har ingen problemer med å anbefale andre med å reise med TK, og jeg flyr gjerne med dem igjen.

Blir en aldri så liten tur med TK i mai. OSL-IST-SIN-CGK. Gleder meg som en unge til å prøve disse.

Blir en aldri så liten tur med TK i mai. OSL-IST-SIN-CGK. Gleder meg som en unge til å prøve disse.
Gled deg til maten ut fra IST, maten deres fra DO&CO er ikke oppskrytt - det er det beste jeg har fått servert på et fly (bedre enn QR C). Godt øl hadde de óg, men rødvinen var ikke den beste.

Jeg var generelt veldig fornøyd med TK, hadde fire flighter med dem. Hyggelig crew, gode seter, god mat, velfungerende IFE. Det eneste jeg har å utsette på dem at jeg hadde sovnet liggende i en treseter mellom MCT og BAH, og våknet opp under final approach - etter at crewet hadde satt seg ned. De hadde ikke tatt seg bryet med å vekke meg...

Har flydd masse IC med Turkish gjennom årene, og stort sett bare på økonomi. Senest for 3 uker siden.

Har ikke prøvd noe annet selskap som gir så bra nivå av mat/drikke på økonomi. Alltid menyer som blir delt ut, også på økonomi. Synes det jevnt over er svært bra til å være på økonomi.
Kona mener at Turkish sin økonomi servering lett er sammenlignbar med LH sin C servering. Er kanskje ikke helt enig i det, men skjønner poenget.

I tillegg bra fly og bra underholdning.
Litt sure flyvertinner av og til akkurat som alle andre selskaper. Men alt i alt meget bra valuta for pengene i mine øyne.
faktisk aldri oppled noe negativt med dem.

Selv når A340`en var overbooket hjem fra Bangkok så ble det håndtert ryddig. Vi fikk da tilbud om å bli over en natt i Bangkok, hvor mat/drikke og hotell ble dekket. Så ble vi i så fall oppgradert til C hjemover.
Dersom vi ikke ønsket det så hadde vi fått være med flyet samme kveld som opprinnelig booket.

Nøler ikke et sekund med å bruke dem.

Turkish var greit det. Fløy dem bl.a HKG-IST i first (er vel slutt nå), og de søte flyvertinnene bredde godt over meg der jeg lå influensasyk og sov(med åpne øyer;) )

På biz fra IST-LHR syntes jeg ikke det var noe mer enn helt ordinært. Hadde en A330 på den turen, og sete var jo bedre enn det lillebrødrene A320 og A321 har og by på, men ellers var det ikke så mye bedre en f.eks LH

Back