Re: Türk Hava Yolları aka TK til Jakarta
CGK-SIN:
Null kø på innsjekk i Jakarta, men du verden så ekstremistnøyeper berta på innsjekk var. Her var det nitidig sjekk av bagasjevekt, pass og papirer var i orden. Hadde sjekket inn på internett men det viste seg å være bortkastet.
Ellers er Soekarno Hatta (flyplassen i Jakarta) grei og oversiktlig. Enkelt og greit å finne frem til gatene.
Ombordstigning var plankekjøring - også denne gang ble vi møtt av en i kokkeuniform i cabindøren uten noe som helst antydning til et lite smil.
Vel ombord ble vi stående i 25 minutter uten at crew informerte om hvorfor. Flynerden i meg fortalte om peak-periode ut fra CGK, noe som stemte godt overens med hva jeg observerte fra flyvinduet.
Ble servert loff med kjøttpålegg og en tørr kake, greit nok på en kort kveldsflight.
SIN-IST:
I Singapore rakk jeg bare å "lufte løken" før vi ble hylt inn for ny ombordstigning. Samme sprudlende crew fra CGK :stir
Nå var det om å få i seg en grei kyllingrett og hyle nedpå noen rødvinsglass som sovemedisin. Vel, drinktralla gikk raskere gjennom cabinen enn det Bolt løp på Bislett så her var det om å følge godt med, for å plinge på monobrynet var ikke jeg mann nok til
Kollapset uansett på økonomi og våknet opp over Iran. Greit med åtte timer søvn i sittende stilling. Nakken var klissbløt, skoene hadde jeg greid å skyve til neste seterad og hodeputen var GONE.
IST-OSL:
Transitt helt ok, ikke vanskelig i det hele tatt. Lite pax på A321 så vi fikk hver vår treseter. God mat også på dette legget. Ellers en helt standard TK-flight, nada ekstraservice.
Da vi kom til OSL ble vi splittet i tre i passkontrollen. Junior hadde elektronisk pass og ble geleidet gjennom selvbetjent passkontroll, jeg med mitt eldre pass fikk en annen sluse men kona med indonesisk pass og fast opphold i Kongeriket Noreg fikk klar beskjed om at hun IKKE fikk gå gjennon EU/EØS slusen. Er dette noe nytt? Ble til at hun sto i passkø i ca 25 minutter. Helt utrolig....
Tok ingen bilder av crew, de var som kjent ikke så medgjørlige uansett. Den peneste dama ombord var hun som var avbildet av i sikkerhetsbrosjyrem MED RØD LEPPESTIFT.