Türk Hava Yolları aka TK til Jakarta

Re: Türk Hava Yolları aka TK til Jakarta

Så vidt jeg vet er det ingen snupper som sitter på TK insjekk, så hvem dette var ble jeg svært nysgjerrig på... Dutykoden står jo på BP :P

Da har vi kommet til Istanbul. OSL-IST var som kjent en god matopplevelse bak gardinen. Til og med min kresne frue syntes dette var bra.

Når det gjelder service ombord viste ikke Gülzum & Co seg fra sin beste side, for tredje gang spør jeg om en hikkas til kaffen . JEG ER TØRST din türk. Til slutt ble det en kjerringrødvin, alt annet var tomt. Dette sto ikke til gull. Det neste blir vel at jeg må slurpe i meg Racasan.

Armhulesvetten til duden i seteraden foran oss rant som Niagara Falls - you don't like to fly? Don' worry, Im a member of Flyprat and I can scare the shit of you he he..

Inntil videre på vår vei er fortsatt Menzies Aviation på OSL i toppen mtp service.

Neste blir IST- SIN med TK66

Flott rapport så langt :)
Jeg synes også TK helt klart er det beste på økonomi når det gjelder mat og drikke. Dragen drar det ennå litt lenger og mener det lett kan sammenlignes med for eksempel LH sin C klasse på Europa.

Türk Hava Yollar aka TK til Jakarta

Sliten nå. Full bøttings i SIN. Neste stopp Jakarta. Kommer med utfyllende senere
jenygyre.jpg

IST-SIN:
Transitt, nada problem. Gikk relativt kjapt gjennom ny security og det var enkelt å finne gaten vi skulle til.

Smekkers A330. Vi hadde bakerste rad som seatguru ikke anbefalte. Dette stemte ikke, vel er det rett ved siden av toalett og pantry men er man fra fotfolket tåler man litt støy. Midtgangen er såpass bred så ingen som dulter borti deg - dessuten liker jeg å reise meg opp i ny og ne for litt strekk og bøy uten å gå kanossagang gjennom hele maskinen.

Ved ombordstigning ble vi møtt av en dude i full kokkemundur. Han kunne like gjerne hatt på seg en klovnedrakt for makan til sprøyt å ikle en flyvert slik.

Videre service ombord var bob-bob. Altfor mye ulltepper lå spredt utover alle hattehyllene så kabinbagasjen ikke fikk plass. En fyr tok en av disse posene ned for å få plass til egen bagasje, det skulle han ikke ha gjort. Nedover midtgangen kommer en dundre, tar etthåndsgrep på posen og kyler den inn i hattehyllen igjen. Deretter snur hun seg mot han med et blikk som tydelig viste at om an gjorde det en gang til, kom hun til å spidde han på grillspydet og lage rullekebab av han ^_^

Videre var maten fortreffelig og her var det iskald øl og nok brennevin i frie flommer, fortsatt servert med slappe smilemuskler. Da var det desto bedre at humøret mitt økte etter flere runder med hikkas.

SIN-CGK:

Ben Reddik Fy Fanker`n. SAMME CREW. Grøss og gru var min første tanke. Her var det bare å sitte stille og håpe man ikke ble beskutt med tyrkisk pepper. Ellers bare noe småpjatt å tygge på, enten en liten kakebit eller rundstykker. Jeg hoppet glatt over måltidet. Fludium derimot var i enda større strømmer nå. Kort vei fra pantry til bakerste seterad, jeg er vel ikke dum når jeg booker seter :drink :stir

Oppsumert er du et matvrak, ikke bryr deg så mye om crew drar på smilebåndet og liker å bli møtt av en kokk ombord kan jeg trygt anbefale Turkish Airlines.

Attachments

• bilde (6).jpg
    bilde (6).jpg
    52.7 KB · Views: 690
  • bilde (3).jpg
    bilde (3).jpg
    42.3 KB · Views: 678
Last edited:

Det er greit å reise jorda rundt for å feire treårsdagen til denne frøkna. For en herlig unge ^_^

CJ7B1239 by Cato Lien, on Flickr

Stemmer helt overens med mitt inntrykk OSL-IST-BKK t/r, biz, samt OSL-IST, t/r i eco. Ser også at maten er mye av et samme og veldig god. Første gang jeg spurte om sprit etter kaffen på OSL-IST var han avvende, mulig de ikke hadde, men da mannen bak fikk konjakk sørget jeg for ordne meg. Men det er klart at TKs folk hadde hatt godt av et lite smilekurs.

Når det gjelder dette med kokkuniform så har jeg forstått at det slik at det en kokk som er ansvarlig for all maten om bord. Han tok opp bestillinger på hovedretter og delte ut Godiva-sjokolade før maten på biz, blant ana.

Türk Hava Yollar aka TK til Jakarta

Kokkeuniformer bruke de jo hos SAS også .... ;)

Men hva med leppestiften?

Fin rapport dette :)
IST-SIN:
Smekkers A330. Vi hadde bakerste rad som seatguru ikke anbefalte. Dette stemte ikke, vel er det rett ved siden av toalett og pantry men er man fra fotfolket tåler man litt støy. Midtgangen er såpass bred så ingen som dulter borti deg - dessuten liker jeg å reise meg opp i ny og ne for litt strekk og bøy uten å gå kanossagang gjennom hele maskinen.

Oppsumert er du et matvrak, ikke bryr deg så mye om crew drar på smilebåndet og liker å bli møtt av en kokk ombord kan jeg trygt anbefale Turkish Airlines.
Så man kan trygt bruke de bakerste radene og få grei nok recline på stolen?
Savna bildene av leppestift damene på THY da :D

CGK-SIN:

Null kø på innsjekk i Jakarta, men du verden så ekstremistnøyeper berta på innsjekk var. Her var det nitidig sjekk av bagasjevekt, pass og papirer var i orden. Hadde sjekket inn på internett men det viste seg å være bortkastet.

Ellers er Soekarno Hatta (flyplassen i Jakarta) grei og oversiktlig. Enkelt og greit å finne frem til gatene.

Ombordstigning var plankekjøring - også denne gang ble vi møtt av en i kokkeuniform i cabindøren uten noe som helst antydning til et lite smil.

Vel ombord ble vi stående i 25 minutter uten at crew informerte om hvorfor. Flynerden i meg fortalte om peak-periode ut fra CGK, noe som stemte godt overens med hva jeg observerte fra flyvinduet.

Ble servert loff med kjøttpålegg og en tørr kake, greit nok på en kort kveldsflight.

SIN-IST:

I Singapore rakk jeg bare å "lufte løken" før vi ble hylt inn for ny ombordstigning. Samme sprudlende crew fra CGK :stir

Nå var det om å få i seg en grei kyllingrett og hyle nedpå noen rødvinsglass som sovemedisin. Vel, drinktralla gikk raskere gjennom cabinen enn det Bolt løp på Bislett så her var det om å følge godt med, for å plinge på monobrynet var ikke jeg mann nok til :o

Kollapset uansett på økonomi og våknet opp over Iran. Greit med åtte timer søvn i sittende stilling. Nakken var klissbløt, skoene hadde jeg greid å skyve til neste seterad og hodeputen var GONE.

IST-OSL:

Transitt helt ok, ikke vanskelig i det hele tatt. Lite pax på A321 så vi fikk hver vår treseter. God mat også på dette legget. Ellers en helt standard TK-flight, nada ekstraservice.

Da vi kom til OSL ble vi splittet i tre i passkontrollen. Junior hadde elektronisk pass og ble geleidet gjennom selvbetjent passkontroll, jeg med mitt eldre pass fikk en annen sluse men kona med indonesisk pass og fast opphold i Kongeriket Noreg fikk klar beskjed om at hun IKKE fikk gå gjennon EU/EØS slusen. Er dette noe nytt? Ble til at hun sto i passkø i ca 25 minutter. Helt utrolig....

Tok ingen bilder av crew, de var som kjent ikke så medgjørlige uansett. Den peneste dama ombord var hun som var avbildet av i sikkerhetsbrosjyrem MED RØD LEPPESTIFT.

Drar alltid på smilebåndet når jeg leser noe fra deg Cato! Velkommen hjem og takk for en artig TR!

nom selvbetjent passkontroll, jeg med mitt eldre pass fikk en annen sluse men kona med indonesisk pass og fast opphold i Kongeriket Noreg fikk klar beskjed om at hun IKKE fikk gå gjennon EU/EØS slusen. Er dette noe nytt? Ble til at hun sto i passkø i ca 25 minutter. Helt utrolig....

Det er vel slik som her borte at hvis man er 'resident' ('grønt kort'), er man å regne som lokal - altså EU-borger. Dette er en internasjonal regel, såvidt jeg vet. Uansett skal vel ikke familier splittes opp i noe tilfelle.. ?

Back