Jeg var i Cinque Terre i fjor. Var mange turister, men kan ikke forvente stort annet. Finnes fortsatt mange plasser som ikke er turistifisert (f.eks. Vanuatu eller Samoa), det eneste man kan gjøre er å reise til mer eksotiske plasser. Man kan ikke forvente at noe vakkert i nærheten av mange folk (f.eks. i Europa) ikke er infisert av turister.
Skummel artikel idag i D2
En bi effekt av billigere flybilletter og bedre økonomi hos folk kan ha en negativ effekt
I Cinque Terre er det først og fremst amerikanere som vandrer rundt, og gud bedre meg så gnålete de er.
Overhørt i Cinque Terre av undertegnede
"OH MY GOOOD, ARE YOU FROM SAN FRANCISCO. SO AM I!!!!!!!!!! WHAT ARE THE ODDS?" Hvorpå jeg hadde lyst til å si "they are extremely low, dumbass". Bet det derimot i meg.
Restauranten senere lener det en amerikaner over og ser på pizzaen min. "OH THAT LOOKS AWESOME, WHICH ONE DID YOU HAVE?"
Se også på Lofoten om sommeren. Der er det helt texas med bobiler og det som verre er.
I Cinque Terre er det først og fremst amerikanere som vandrer rundt, og gud bedre meg så gnålete de er.
"OH MY GOOOD, ARE YOU FROM SAN FRANCISCO. SO AM I!!!!!!!!!! WHAT ARE THE ODDS?" Hvorpå jeg hadde lyst til å si "they are extremely low, dumbass". Bet det derimot i meg.
Restauranten senere lener det en amerikaner over og ser på pizzaen min. "OH THAT LOOKS AWESOME, WHICH ONE DID YOU HAVE?"
Se også på Lofoten om sommeren. Der er det helt texas med bobiler og det som verre er.
"OH MY GOOOD, ARE YOU FROM SAN FRANCISCO. SO AM I!!!!!!!!!! WHAT ARE THE ODDS?" Hvorpå jeg hadde lyst til å si "they are extremely low, dumbass". .
Og Venezia er jo ikke store byen. Første gangen jeg var i Venezia lå det flere cruiseskip inne, fire eller fem tror jeg. Jeg hadde ganske store forventninger, men til tross for fantastisk vær (strålende sol fra blå himmel) ble jeg ganske skuffet. Byen er jo både unik og vakker, men uansett hvor jeg gikk følte jeg at jeg var omringet av amerikanske og asiatiske turister. Det ødela hele opplevelsen og det er ikke en by det frister veldig å tilbringe mye tid i må jeg innrømme.Observerte fra luften i dag at det lå 6 svære cruiseskip i Venezia. Det er enorme mengder folk
De som besøker steder og klager på horder av turister, må huske må at de selv er turister ...:drunk:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.