Tur med Dakota Norway DC-3

LN-KRF

ScanFlyer Gold
Da kommer bildene av min tur med Dakota Norway sin nydelige DC3, LN-WND, som jeg hadde under Flydagen på Kjeller.

Forelskelse ved første møte med denne skikkelige gamle dama, som ble bygget i 1946 og som flyr ennda!
Utrolig god jobb teamet bak Dakota Norway, har brukt på å få flyet i stand, å at den ennda flyr, og forhåpentligvis blir å fly i ennda noen år!!
All Heder og ære går til dem!

Denne var en fryd å fly med, å anbefaler alle som har mulighet til å ta en tur med dama, mens hun ennda flyr! Anbefales på det Sterkeste!

Disse bildene er og uredigerte rett fra kameraet.

LN-WND, er så lekker her hun står og glinser i sola!
IMG_6802.jpg

Ikke noe digitalt i denne fruen nei!
IMG_6793.jpg

Like etter avgang fra Kjeller
IMG_6746.jpg

Skikkelig Godlyder fra denne damen her ja! Fikk gåsehud da vi gassa på og dro av sted!
IMG_6785.jpg

Rimelig store vinger på denne fruen og, masse nagler!
IMG_6784.jpg

Kabinen er gjort om på, men lukter fortsatt gamle dager!
IMG_6783.jpg

En plass over Kolbotn/Ekeberg i 1000 fot.
IMG_6762.jpg

En eller annen plass over østmarka.
IMG_6748.jpg

Å vi svinger inn på finale bane 30 på Kjeller etter 40 min tur i Nostalgi!
IMG_6744.jpg

Dette var fra denne frøkna for denne gang!
EN ting er sikkert jeg skal en tur til opp i denne frøkna i løpet av sommern det er i allefall helt sikkert!

Takk til folka på Dakota Norway for en fantastisk tur, å for at dere holder dama ren og pen! All heder og ære til dere som jobber med henne!
En opplevelse for livet å fly i denne frøkna!

Kom til Torp. Den flyr paxturer hver onsdag kveld i sommerhalvåret fra 1700. Kjør ned til venstre bak tårnet og ned mellom de nye hangarene. Der treffer dere folket.

Flotte bilder jeg skal prøve og få en tur med den under Lista Airshow:)
Men koster det noe ???

Og da blir du medlem, så det koster 400 pr. tur for de neste turene du tar. Jeg har foreløpig 3 (eller var det 4?) turer med Dak'en, og tar gjerne flere! :)

Back