Tu-154-prosedyrer

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Jeg er på jakt etter prosedyrer for Tu-154M, spesifikt oppstart, men har ikke funnet noe. Er det noen som har sett noen slike ett eller annet sted. Det kan gjerne være på russisk eller bulgarsk.

Bulgarsk er veldig likt russisk og har en mye enklere grammatikk. Forholdet er vel som mellom skandinaviske språk.

Hva skal du med disse opplysningene?, har du tenkt å starte en Tu-154?
Dersom du trenger å gjøre det vil sikkert nødvendig opplæring bli gitt av operatøren av flymaskinen. Er du flyger?, Mekaniker?.
Ha en god dag

Originally posted by strtom
Dersom du trenger å gjøre det vil sikkert nødvendig opplæring bli gitt av operatøren av flymaskinen. Er du flyger?, Mekaniker?.
Ha en god dag
Fyren må være en nerd ;)

Tror ikke det forresten - hvis du har lest Airways, Aircraft Illustrated, Flynytt, Bakkekontakt, ......, så tror jeg at du har støtt på en del kjempebra artikler fra ham i luften (i cockpit og cabin) og på bakken (redningstjeneste, flyplassbeskrivelse for spottere, vaskehjelp, snørydding, .......).

strtom, kan du nå gjette hva som er på gang? :love

Originally posted by LN-KGL
Originally posted by strtom
Ha en god dag
Fyren må være en nerd ;)

Tror ikke det forresten - hvis du har lest Airways, Aircraft Illustrated, Flynytt, Bakkekontakt, ......, så tror jeg at du har støtt på en del kjempebra artikler fra ham i luften (i cockpit og cabin) og på bakken (redningstjeneste, flyplassbeskrivelse for spottere, vaskehjelp, snørydding, .......).

strtom, kan du nå gjette hva som er på gang? :love

Trodde han stort sett skrev for Penny-bladet og Legeromanen?

Beklager hvis jeg har fornærmet noen, Jeg vet ikke hvem LN-KOG er eller hva han gjør.
Jeg har vært flyger i snart 20 år og aldri hørt om ham. Jeg var bare litt bekymret over at noen prøver å skaffe seg prosedyrer for flymaskiner i disse Bin- Laden tider.

Håper dere forstår min bekymring

Ha en god dag

Jeg er ikke fornærmet. Vel, kanskje jeg skal kjølhale han der Falconen neste gang jeg ser'n... :baeh

Det er bare for å få riktig rekkefølge og prosenter på ting.

Originally posted by LN-KOG
Jeg er ikke fornærmet. Vel, kanskje jeg skal kjølhale han der Falconen neste gang jeg ser'n... :baeh

Det er bare for å få riktig rekkefølge og prosenter på ting.

Gjett hvorfor jeg har hjemmekontor i dag. :D

strtom: Helt gyldig innspill. Velkommen til forumet, forresten!

Jeg vet ikke hvem LN-KOG er eller hva han gjør.

Kjell Oskar Granlund er en internasjonalt anerkjent luftfartsskribent med historie i publikasjonene nevnt over. Ser ut som at han har en story paa gang omhandlende Ty-154 .. :up:

Originally posted by LN-KOG
Originally posted by Falcon
Gjett hvorfor jeg har hjemmekontor i dag. :D
Lese Lucky No 13?:skep

Hoppsann... Ja, det er vel blitt forbudt å lese flybøker i arbeidstiden også, nå?!? :p

Nei, begynner vel på den etter at arvingen har lagt seg i kveld. Gleder meg som en unge - noe av det beste med høsten er å sette seg godt til rette med en god bok og et glass med noe godt oppii og høre på regnet og vinden ute. :)

Replying to Topic 'Tu-154-prosedyrer'

Jeg løfter denne da jeg fortsatt ikke har noen god oppstartprosedyre. Tar i mot på russisk, ukrainsk, polsk og bulgarsk. Det er håndterbare språk - ungarsk og tsjekkisk blir litt vrangt.

Back