• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tu-154 med store problemer

hører vel med i historien at flyet har vært lagret i ti år før den turen som er filmet.. Så kanske noe korrosjon i noen kabelklemmer eventuellt så kan det ha vært mus som har gjort skade.? Godt gjort av pilotene å få flyet helt ned i alle fall-
 
Med Googles supertranslatørcomputerhe*vette kom jeg frem til følgende:

Angivelig, det var et problem i den integrerte datamaskinen eleronami.kompyutere behandles hvert balanseror inngang som en ytre kraft, og forsøk på å "fikse", som fører til exxagerated dvizheniy.tolko kontroll overflate, som ble operert rattet. Alt i min makt for å russiske forbindelser piloter som lærte å fly en reell måte å big luftfart-orientert nasjon. Sorry for den dårlige russiske, brukte jeg Google-Translate.

I april 2011 Styret har blitt restaurert etter mange års lagring.

26.4 - første kjøring.

29/04 - når passering skjedde like etter take-off svikt i styresystemet. Flyet er ikke kontrollert roll og pitch (!), Motor og bæreraketten. Mannskapet kunne ha landet ...
 
Hå hå, nr 3 fra rundt 1:30 er virkelig "in sovjet russia, plane flies you".

EDIT: På slutten var de søte! "Narmalna, narmalna!" :)
 
Last edited:
Au au.
Et heldig utfall av denne korte flyturen.
Tankene gikk til en DC-10 i Chicago, en DC-10 i Sioux City og en Concorde i Paris mens jeg så filmene.
 
Pilotene må da ha vært utsatt for bra krefter, både opp, ned og til sidene. Når flykroppen beveger seg såpass synlig fra bakken, må det oppleves voldsomt inne i flyet!
 
Var nok godt å komme ned på jorda igjen å få seg en røyk.....,men de røyket kanskje allerde ved avgang. :)
 
Back
Top