Tromsø Lufthavn

Re: Tromsø Lufthavn

Største hindret for TOS for tiden er terminal og apron fasiliteter.
Terminalen har en utenlandsgate og utenfor den kan det ikke stå 737 eller større fly parkert. Dermed blir det bussing ved charteravganger.
Det er et daglig syn å se 3 737 parkert sammen med 5-6 WF måser.

Heldigvis gjøres det grep for å endre på dette. Gammeltårnet er revet og vil gi plass til nye stands.

Originally posted by Redcap
Heldigvis gjøres det grep for å endre på dette. Gammeltårnet er revet og vil gi plass til nye stands.

Bilder som viser denne rivingen finnes i denne tråden:
http://forum.scanair.no/read.php?TID=20759

Men en liten tanke om obskure markeder og rare slynger. Hva om SAS kunne funnet en del nisjer fra markeder med bra betalingsvne og fått til feks at CPH-NRT-CPH ble avbrutt med en NRT-TOS-NRT en gang i uken om sommeren og en gang i ny og ne om vinteren? Ditto, sommertid kunne CPH-ORD-CPH tatt en ORD-BGO-ORD eller noe.

Dette kommer til å bli skutt ned av flere her på grunn av at long haul krever annet bakkeutstyr for lasting enn smågriser, men tanken burde jo funke?

-A

Ja, det flystands-situasjonen er smått kaotisk, så det er bra de ordner litt opp i det. Skjønt terminalsituasjonen blir det nok ikke gjort noe med i første omgang. Avinor har vel andre utbyggingsprosjekt som går foran TOS. :cry:

Men uansett håper og tror jeg ikke at det er fasilitetssituasjonen som tilslutt avgjør hvorvidt direkteruter blir opprettet.

Originally posted by ph-ndr

Men en liten tanke om obskure markeder og rare slynger. Hva om SAS kunne funnet en del nisjer fra markeder med bra betalingsvne og fått til feks at CPH-NRT-CPH ble avbrutt med en NRT-TOS-NRT en gang i uken om sommeren og en gang i ny og ne om vinteren? Ditto, sommertid kunne CPH-ORD-CPH tatt en ORD-BGO-ORD eller noe.

Dette kommer til å bli skutt ned av flere her på grunn av at long haul krever annet bakkeutstyr for lasting enn smågriser, men tanken burde jo funke?

-A

Dette har fungert utmerket tidliegere, men saa var det noen som fant opp Siviloekonomer, og da fungerte dette ikke lengre....SAS floey 747 via BGO til JFK paa 80 tallet...det fungerte...

naar jeg leser gjennom argumentene som presenteres i denne traaden, saa er jeg glad for at de samme ikke delte bord med Herb Kellehner, naar han skisserte et flyselskap paa en serviett....:p :p :p

Originally posted by dc-8-63

naar jeg leser gjennom argumentene som presenteres i denne traaden, saa er jeg glad for at de samme ikke delte bord med Herb Kellehner, naar han skisserte et flyselskap paa en serviett....:p :p :p

Vel, de interkontinentale rutene var og er vel i overkant for TOS enn så lenge (men man kan jo alltids drømme). Og ja, noe av argumentasjonen er preget av noen prosenter håp og flere prosenter synsing. Likevel er jeg hellig overbevist om at det rette selskapet kunne fått ihvertfall en direkterute fra Tromsø til det store utland til å gå rundt, uten at den ble kansellert i løpet av et par måneder. There, shoot me :D

Back