Tripreport TOS-OSL-SVG-OSL-TOS

LN-KRF

ScanFlyer Gold
Da kommer min Tripreport fra Tromsø til Stavanger og Tilbake igjen.

TOS-OSL, SK4407 Avg 0650/delayed til 0708 LN-BRR:

Klokken ringte 0515, å trøtt og jævlig sto jeg opp. Taxi ut til flyplassen. Sjekket inn og sete 15A var mitt! 20 min delay pga noen papirer som måtte skrives under. Vel oppe på cruise FL360 kom frokosten, varme rundstykker med ferskt pålegg! Nam Nam. Ble ikke noen bilder på grunn av at kameraet lå oppe i hattehyllen. Knyttneve testen bestod ikke!

OSL-SVG, SK4017 Avg 0950, LN-BUE

Etter et kappløp med tiden og endelig på bakken på OSL så sprang jeg til gate 22 som var vår gate. Taxet ut rundt 0955 å i lufta og opp til cruise FL300, landet på SVG klokka 1035. Etter å ha famlet meg ut av flyet var det å sjekke inn på flighten tilbake til OSL og TOS, sete 23A ble reservert her. Gikk ut å møtte sirpjalle/Aka Pål Leiren, å kjørte til Spotte plassen på SVG for noen timer med spotting før jeg ble kjørt til møtet mitt!

SVG-OSL, SK4042 Avg 1830, LN-RPX.

Da jeg kjente kapteinen på denne flighten ble det klappsetetur på meg fra SVG til OSL, vel oppe på Cruise FL350, ble det tid til litt bilder!
Mulig de kommer under på grunn av visse grunner. Landet på rutetid klokken 1925, taxet inn til Gate 34, så bare det på sprang til neste flight! Som Skulle gå klokken 1950 fra Gate 18.

OSL-TOS, SK4434 Avg 1950, LN-RRF

Kom til Gaten og fikk kommet meg ombord i SAS Norges nye Stolther LN-RRF, Frøydis Viking! Fikk famlet meg til Sete 23A, nydelige skinnseter ombord, å gode å sitte i! Jeg er 175cm å knyttnevetesten bestod med GLANS! God benplass i denne! Etter en stund så var det bare å sette ut flaps å taxe ut til runway 19L. Kommet oss opp på cruise FL410 var det tid til bilder! Bildene kommer under! Nydelig visuell innflyvning til bane 01 på Tromsø. Fløy visuelt inn de siste 15 minuttene, å lav høyde! Nydelig! Lar bildene tale for seg selv!

Takk for at du tok deg tid til å titte på denne!
 

Attachments

  • IMG_2590.jpg
    IMG_2590.jpg
    71.1 KB · Views: 389
  • IMG_2598.jpg
    IMG_2598.jpg
    73.3 KB · Views: 384
  • IMG_2606.jpg
    IMG_2606.jpg
    105.4 KB · Views: 380
  • IMG_2610.jpg
    IMG_2610.jpg
    48.4 KB · Views: 383
  • IMG_2619.jpg
    IMG_2619.jpg
    65.5 KB · Views: 378
  • IMG_2626.jpg
    IMG_2626.jpg
    42.9 KB · Views: 117
  • IMG_2642.jpg
    IMG_2642.jpg
    78.1 KB · Views: 207
  • IMG_2658.jpg
    IMG_2658.jpg
    48.7 KB · Views: 197
  • IMG_2670.jpg
    IMG_2670.jpg
    40 KB · Views: 111
Last edited:
Så det var du som satt i den røde genseren/t-skjorten på 0B?
Lurte fælt på hvorfor det satt en person der når det var flere ledige seter bak....

Dere ble bare 4 min forsinket ut fra gate også, hentet inn 14 minutter i SVG denne maskinen;)
 
Jeg var Gate Manager på den flighten ja så du så meg garantert.
Hadde med meg en eldre dame som assistent.
 
Takker for rapport!

Er det ofte at kapteinen bruker den overhead display dingsen naar det er ubegrenset sikt?
 
Da så jeg deg vettu! Hadde jeg visst det at det var deg, så hadde jeg hilst på selvsagt!

Kapteinen var en kjenning av meg! Så derfor fikk jeg klapp vettu! Hadde også ID-Kort hvis du lurer..
 
Takker for rapport!

Er det ofte at kapteinen bruker den overhead display dingsen naar det er ubegrenset sikt?

Hvis han da ikke bruker den som solskjerm da :) (hvis vi tenker på samme bilde og samme dings vel og merke) :)
 
Arting med sånne "møte-et-forummedlem-uten-at-man-vet-det"-episoder :p

Stod selv en gang på vollen og fotograferte en MD-11 fra min arbeidsgiver. Så kom det en annen kar dit, som tok bilder av samme fly, uten at vi egentlig pratet noe med hverandre.. På bildeforumet senere på dagen, fant jeg ut at det var SK917 :D

Ellers en flott rapport!
 
Takk for rapporten. De to nye 737-800 (og sikkert den kommende tredje også) er steike fine - og veldig elegante. Setene bør de imidlertid trekke om - selv om jeg har forståelse for at de foreløpig flyr rundt med Air Europa-design.
 
Back
Top