• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Trenger hjelp!

beaver

Newcomer
Hei!
Jeg holder på med et prosjekt i forbindelse med flyhavarier. Er det noen som kan fortelle meg kjennetegnet på en Cessna 172 med flottører, som på oppdrag fra Sande Paper Mill var på vei fra Sande til Uddevalla i Sverige 20.oktober 1964. Flyet havarerte underveis i dårlig vær ved Munkedal nord for Uddevalla.

Flyets registrering, anyone?? :8:

Beaver
 
Jeg mener bestemt LN-IKA med en svært erfaren flyver, Arnold Wenzel Luth, bak spakene.
 
Last edited:
Jeg mener bestemt LN-IKA med en svært erfaren flyver, Arnold Wenzel Luth, bak spakene.

Du har jo helt rett.;)

Hvis du leser linken til Andreas så ser du at det var OY-AFU som var blitt omregisrert til LN-IKA på havaritidspunktet.

LN-IKA "lever" den dag i dag ,også som sjøfly for Fonnafly :Cessna U206:old
 
LN-IKA er ikke lenger i Fonnafly. Det ble solgt i fjor og er nå privateid. Den fikk nytt interiør og nye Aerocet tøffler nå i år.
 
Den første LN-IKA (Cessna 172B), som vi egentlig snakker om i denne tråden, var faktisk registrert i Norge fra desember 1961 til havariet i oktober 1964. Eiere var først Bjørumfly (se Bjørumfly ) og siden Kongsbergfly (operatør Eikerfly).

På dansk register var flyet bare inne i kort tid, slik at man kunne spare avgifter ved å importere et "brukt" fly til Norge.
 
Back
Top