Trenger hjelp - Bonustur BKK-BGO-BKK

Utenbys

ScanFlyer Blue
Hei dere,

Jeg har tenkt meg til solskinnsbyen mellom fjell ved havet i juli på sommerferie. Utgangspunktet for reisen er BKK. Betaling for reisen tenker jeg å gjøre med EB-points.

På denne reisen er det ikke nødvendigvis behov for å komme fortest mulig fra BKK til BGO. Spennende fly med fine F- eller C-kabiner veier fort opp for en ekstra stopover eller routing som ikke er den korteste for å dekke distansen.

Budsjettet er 190 000 EB-points.

Jeg har allerede avklart at TG ikke har ledige seter i F rundt 18. juli FRA-BKK, så da utgår førstevalget mitt. Og det gir dårlig valuta for poengene å cashe ut for F når returlegget blir 777/C OSL-BKK.

Så da håper jeg det er noen på forumet her som kan gi noen tips som kan hjelpe meg avgårde med stil. Alternativet er TG i C via CPH/OSL. Men får jeg jo ikke sitte på i golfbilen gjennom korridorene på Swampy.
 
Eva air bkk-ams/lhr skal være kanonbra i C. Vet ikke hvilke ruter Tg fortsatt flyr til Europa, men Cdg kan vel ha F. Samme med Muc. Fco er kanskje kuttet? Tg har bra C til både Arn og Cph. Sk flyr direkte arn-bgo.
 
Hei dere,

Jeg har tenkt meg til solskinnsbyen mellom fjell ved havet i juli på sommerferie. Utgangspunktet for reisen er BKK. Betaling for reisen tenker jeg å gjøre med EB-points.

På denne reisen er det ikke nødvendigvis behov for å komme fortest mulig fra BKK til BGO. Spennende fly med fine F- eller C-kabiner veier fort opp for en ekstra stopover eller routing som ikke er den korteste for å dekke distansen.

Budsjettet er 190 000 EB-points.

Jeg har allerede avklart at TG ikke har ledige seter i F rundt 18. juli FRA-BKK, så da utgår førstevalget mitt. Og det gir dårlig valuta for poengene å cashe ut for F når returlegget blir 777/C OSL-BKK.

Ser at NH har ledig et sete på F LHR-HND (B777-300ER) 18 juli, kanskje du kan trikse til noe der.....

Så da håper jeg det er noen på forumet her som kan gi noen tips som kan hjelpe meg avgårde med stil. Alternativet er TG i C via CPH/OSL. Men får jeg jo ikke sitte på i golfbilen gjennom korridorene på Swampy.

Har du sjekket TG i F på CDG-BKK (ofte mer ledig enn FRA, også A380). MUC-BKK er også ett alternativ, bare pass på at det er ny F (9 seter på B747). LHR-BKK har vel også noe F.

Ser at NH har et sete ledig i F 18 juli LHR-HND (B777-300ER)
 
Last edited:
Takk for innspill. Etter en lengre samtale med SAS er følgende blitt bekreftet:

BKK - FRA, TG First A380
FRA - CPH, LH Biz
CPH - BGO, SK +

BGO - CPH, SK +
CPH - LHR, SK +
LHR - PEK, CA First 777
PEK - BKK, TG Biz 777

Kanskje dette er en anledning til å debutere med en tripreport. Blir dog ikke så god dekning fra loungene grunnet shortcon, men loungene er jo behørig beskrevet allerede.
 
Kostet dette 180000? Tror du kan ha vært heldig med å få lov til å ha transit i Pek. Vet ikke så mye om CA F, men du kan jo være på utkikk etter seter med andre selskaper.
 
Kostet dette 180000? Tror du kan ha vært heldig med å få lov til å ha transit i Pek. Vet ikke så mye om CA F, men du kan jo være på utkikk etter seter med andre selskaper.

Kostet 190 000 points.

Alt var i orden, jeg fant bookingen på websidene og den dukket opp i portalen. Jeg valgte meg seter etter å nøye ha studert info i seatguru. Og var godt i gang med å glede meg til turen.

Så ringer de fra SK/EB og forteller at når de skulle trekke avgiftene fra visakortet så sa det stopp. Shortcon på LHR på 55 minutter ble nektet av systemet (etter at jeg altså har hele bookingen synlig i appen). For de som har sett Little Britain "computer says NO".

Så etter å ha spurt dem sjekke om det var noen muligeter med Asiana, Thai fra diverse huber (MXP, FCO, CDG, FRA), ANA og sikkert andre jeg ikke kommer på i farten kom det fremdeles opp blankt.

De lovet å fortsette å lete og ringe meg tilbake i dag. Vi får se. Backupløsningen er å fly TG i C fra OSL på returen, da er det i det minste ny C. Eller å dytte hele reisen ned til C og gå for EVA via AMS som nevnt over i tråden har et veldig bra produkt.

Forresten - noen som vet om SkyTeam har noe med F kabin fra BKK retning europa. (Ikke AF da, for det er AF). Sitter på nesten 300 000 blå flypoeng så kanskje det kan være like så greit.

EDIT: Google først, hvis en ikke finner svar skal en spørre på forumet. China Southern (787 eller A380 burde finnes (dog A330 til AMS, så får bli til LHR eller CDG)- via CAN) eller Korean Air i 777.
 
Last edited:
Tror nok det beste du kan velge i Skyteam er Korean Air F fra CDG evt Garuda F fra AMS (LGW), henholdvis A380 og B77W. Korean vil fly B748 fra LHR i sommer og utover, gjerne noe å se på.
 
China Southern (787 eller A380 burde finnes (dog A330 til AMS, så får bli til LHR eller CDG)- via CAN) eller Korean Air i 777.

CZ skal i sommer fly A380 mellom AMS-PEK. Ellers flyr de B77W mellom CDG og CAN, og B788 mellom LHR og CAN
 
Takker for fortsatt mye gode tips.

Etter å ha brukt enda mer tid på telefonen med SAS for å finne ut hva problemet lå beholder jeg nå opprinnelig reiserute som beskrevet over, inklusive Forbidden Pavillion hos CA med stopover PEK. Eneste forskjellen er at jeg har selv lagt ut 1800,- NOK for en +billett BGO-CPH-LHR da det her ikke var ledige award tickets.

Så nå kan jeg fortsette å glede meg
 
Back
Top