• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forslag til kombirute EB/AA-poeng i First

Insomnia4u

ScanFlyer Silver
Hei,

Vil gjerne overraske min far med en tur i F til Asia med ulike selskap neste år.

Innen utgangen av året vil jeg sitte med 250K EB-poeng og har mulighet til å kjøpe 140K/160K USDM poeng ut november fra to kontoer som angivelig byttes 1:1 hos AA og kan tas ut hos OneWorld fra 7.januar. Jeg tenker enveis-billett hos begge selskaper. Følgende er på ønskelisten:

*A
LH F m/FCT, A380 ev ny 744
TG F A380
OZ F
NH First Square
SQ C

1W:
CX F
Qatar F ev C i 787

Alt 1 *A:
LH C BGO-FRA
LH F FRA-ICN
OZ F ICN-TYO
NH F TYO-BKK
TG F BKK-HKG
+Separat Emirates F HKG-BKK ca 10K
Alt 2 *A:

LH C BGO-FRA
LH F FRA-BKK A380
TG F BKK-HKG A380

Retur 1W:

QR F/C BKK- DOH-OSL Edit: Denne går visst ikke siden routing via Østen.
eller
CX F BKK/HKG-LON
BA C LON-OSL

Kostnad:
232.000 Eurobonuspoeng+ 8000kr fuelcharge
160.000 AA-poeng+et lite tillegg i fuel hvis BA C. Hvis BA F IC ca 8000kr i fuelcharge.
+Ev Emirates F HKG-BKK 10 000 kr

Jeg kunne selvsagt tatt turen ut på USDM hvis en ikke får LH F, men ser det spekuleres hardt når tilgangen til *A award forsvinner. I tillegg ryktes det at mange USDM-ansatte sitter på oppsigelse nå, LH tilgjengelighet dårlig osv.
Isåfall blir kostnaden 220.000 USDM-poeng, ca 30.000 kr

Noen kommentarer til forbedringer/endringer?

Last edited:
Back