TRD-WAW med DY?

hehe... Min erfaring er at den går helt greit. Selv om det er mange som kommer for sent, rare navn, alkohol som skal sjekkes inn, lite disiplin og dårlige engelskkunnskaper... Det viktigste er at den gir penger i kassa!

Den godeste Skjeldam overdriver vel kanskje en smule når han sier dette i pressemeldingen:

Warszawa er en begivenhetsrik by som seiler opp til å bli en av Europas mest spennende reisemål.

Vel, vel. Hver sin smak... Sannheten er vel at ruten i stor grad er opprettet for å fly polske arbeidere til Norge - og så er det sikkert noen feriereisende også, men bakgrunnen for ruten kan neppe være feriereisende. Da hadde de brukt flykapasiteten på en annen destinasjon.

Det er sant det du sier, men har du vært i lasterommet til et fly som kommer fra WAW? :p

Nei, det har jeg ikke. Bare holdt meg på gaten, jeg. Det er kanskje tryggere? Har dog sjekket inn en del suspekte kolli...

Det har vært ganske stille fra WAW-basen i det siste, med unntak av nye ruter til Norge. Har vært lite ekspansjon videre i Europa... Noen som vet noe mer om hvordan det går?

Som jeg har sagt tidligere: Det ligger stort potensiale i flere polske destinasjoner, eksempelvis Wroclaw - men også Poznan og Lodz.

Skulle bare ønske at SAS kunne få et bedre tilbud til Polen...

Som jeg har sagt tidligere: Det ligger stort potensiale i flere polske destinasjoner, eksempelvis Wroclaw - men også Poznan og Lodz.

Ja det forbauser meg litt at Lodz ikke har dukket opp enda. En fantastiks vakker by bare man trenger igjennom det industrielle skallet rundt staden.

Ellers mener jeg å ha hørt at DY søkte om slots i Poznan for noen år tilbake.
Nå er vel Norwegian snart en av de største utenlandske selskapene som flyr til å fra Polen?

SAS Leisure har vel 2 Polske destinasjoner ?

SAS Leisure har vel 2 Polske destinasjoner ?

Joda, SAS har åpnet ruter til Gdansk og Krakow. Men når økningen i trafikk mellom Polen og Gardermoen fra 2006 til 2007 lå på 440 prosent, er det ikke bare snakk om flere leisurereisende. Jeg savner en tyngre satsning på trafikken mellom Skandinavia og Polen fra SAS' side. Norwegian har til de grader kommet SAS og LOT i forkjøpet.

Lodz er ganske problematisk, fordi det er ikke populær bland turister, og der tjener man minst bland alla store steder i Polen.

Jeg er utrolig dårlig på IATA's koder så jeg måtte sjekke opp WAW. WAW =
Frédéric Chopin Lufthavn Warszawa-Okęcie (IATA:WAW, ICAO:EPWA) (Polsk: Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina) er en flyplass som ligger i bydelen Okęcie i Warszawa. Den ble tidligere kalt Okęcie International Airport. Flyplassen er oppkalt etter den kjente polske komponisten Frédéric Chopin, og er landets største flyplass.
etter wikipedia

Noen som har noen ide om LOT holder hodet over vannet med sin rute OSL-WAW:question: Er det noe særlig transferpax som skal videre fra WAW på denne ruten, eller er det primært business-trafikk til WAW?

De må jo bli rystet av DY's satsing som har ledet til at Oslo nå har direkteruter til veldig mange polske byer.:o

Når DY i tillegg begynner å rote med markedet deres fra andre byer i Skandinavia må jo LOT ikke være DY's beste venn.:o

Back