TRD-OSL-ZRH

enva

Banned
Hei har en kompis som skal til Østerrike og lurte derfor på kunne noen finne reg'ene til disse flyvningene?

Torsdag 12. Februar, Kl: 06.00: TRD-OSL, SK355.

Torsdag 12. Februar, Kl: 07.45: OSL-ZRH, SK840.

Last edited:
Åja, er det 10 timer før flight. Trodde det var 12 jeg. Jaja, får bare smøre meg med tålmodighet da :D

Torsdag 12. Februar, Kl: 06.00: TRD-OSL, SK355. - LN-RCN

Torsdag 12. Februar, Kl: 07.45: OSL-ZRH, SK840. - LN-TUK

Og klokken er ikke 20:00 enda..!

Må si meg litt missfønøyd egentlig, i går kveld fikk jeg melding fra min kamerat(han som skulle til Zurich) hvor det sto at ingen av reg'ene var riktige.

I følge dere så skulle det være B737-800 LN-RCN til Oslo fra Trondheim, dette stemte ikke. - Han fløy med en 737-600. Og til Zurich sa dere at det var 737-700W LN-TUK og det stemte sån delvis, men det var feil reg og det var ikke winglets på denne maskinen.

Så jeg bare lurer litt, tar dette systemet dere bruker ofte feil eller hva er det som skjer?

Må si meg litt missfønøyd egentlig, i går kveld fikk jeg melding fra min kamerat(han som skulle til Zurich) hvor det sto at ingen av reg'ene var riktige.

I følge dere så skulle det være B737-800 LN-RCN til Oslo fra Trondheim, dette stemte ikke. - Han fløy med en 737-600. Og til Zurich sa dere at det var 737-700W LN-TUK og det stemte sån delvis, men det var feil reg og det var ikke winglets på denne maskinen.

Så jeg bare lurer litt, tar dette systemet dere bruker ofte feil eller hva er det som skjer?

Mye kan skje på den tiden fra en reg blir lagt inn, til flyet faktisk går.
Jeg ser i systemet at kompisen din fløy LN-BRQ (som er en -400, ikke en -600 som kompisen din sier!) på SK355, og LN-RNN på SK840.
Begge to gikk delayed og været var en faktor i begge forsinkelse (ingen mer en 15min forøvrig).

Jeg kan jo ta et veldig konkret eksempel på hvor fort sånt kan endre seg:

Fløy med BA fra LHR til OSL på mandag, og flyet vi egentlig skulle ha, kom fra FRA, da det skjedde en teknisk svikt på det flyet (Vet ikke konkret hva som skjedde, annet enn at flyet hadde blitt "unserviceable", i følge pilotene, som også hadde flydd det "ødelagte" flyet fra FRA). Hvis vi antar en tre kvarters turn-around, og et par timers flytid fra FRA til LHR, så kan man anslå at individet på min flight ble byttet i løpet av de tre siste timene før avgang.

Et annet eksempel: Kvelden jeg skulle fly fra OSL, ble flyplassen stengt. Det flyet som skulle ha flydd første flighten ut søndag morgen, kom seg aldri inn til OSL, men det som skulle flydd fra OSL lørdag ettermiddag, ble stående, og fløy denne flighten istedenfor.

Last edited:
Det kan faktisk bli flybytte etter at man har gått ombord i maskinen.

Det man får vite her er bare det som er satt opp, ikke nødvendigvis det som det faktisk blir. Kan være greit å huske neste gang.

Og en ting til, det at man får vite her er det ingen som er forpliktet til å si. Det er bare en tjeneste fra et forumsmedlem til et annet.

Minnerom at følgende står først i forumet:
Her kan man poste forespørrsler om registreringer på flighter man har fløyet, eller skal fly.
MEN forlang ikke svar, men om noen med tilganger gir deg svar så vær takknemlig for svarene , husk
den som gir deg svaret har neppe betalt for det, men har betalt for å få deg som pax fra a til b på
en så smidig måte som operativt mulig.

Noen flyselskaper har restriktiv policy på å gi ut slik informasjon, respekter det !.
(uthevinger gjort i sakens anledning)

Mvh for Moderatorene,
Discus

Når man spør om registreringer på forhånd må man jo også ta med på kjøpet at det kan bli endringer av ulike årsaker. Ingen grunn til å være misfornøyd av den grunn, jeg setter stor pris på at de av oss(eller heter det dere, kanskje? ;) ) med tilgang til slikt tar dere tid til å hjelpe oss undrende.

Back