TRD i sterk crosswind & wind shear 4.11.2009

• Thread starter Thread starter LTH
  • Start date Start date

LTH

ScanFlyer Gold
Medlem
3 bilder fra i dag på TRD. Det blåste kraftig fra sørøst, og det skapte endel trøbbel for stålfuglene...

Først to bilder av LN-KHC fra DY. Den ble rammet av windshear like før landing og måtte gi full gass for å nå frem til rullebanen. Se røyk fra motorene.

TRD411031.jpg

TRD411047.jpg

Deretter ett bilde av KLM Cityhopper E190 (PH-EZE) på go-around. Den forsøkte å lande to ganger før den til slutt gikk til Ørlandet...

TRD411229.jpg

Stilige bilder! Ser ut som den rødsnuten fikk seg en husketur på veien ned!

BF:cool2

Jøss - gikk den til Ørlandet? Trodde ikke den ble brukt til diversions lenger og at de heller fløy til Østersund?

Fantastiske bilder... Er glad jeg ikke var med på den flighten...

Blåste ganske heftig på TRD på mandag også, da vi sto oppstilt på rullebanen klar til å ta av østover med DY763 kom skippern med følgende beskjed: "Det kan komme til å ris...nei, det VIL riste litt på vei ut! " ;) Skal sies at det slettes ikke var så ille.

Det var interessant å lytte til kommunikasjonen mellom tårnet og LN-KHC etter landing... ;)

Det var MANGE fly som fikk en humpete innflyging i dag. Jeg holdt på å fryse rompa av meg i den kalde og sure vinden....

Ojojoj, hvilke actionbilder, fantastisk :D Tydelig så ble det mye turbulens inn fjorden i dag. Mye hyl i kabinen vil jeg tro. KLM hadde diversion til BGO på fredag da tåka lå tykk over Værnes.

No shit .... innflyvningen med Widerøe gikk egentlig helt fint, men avgangen med SAS var ... erm .. interessant. Det skaket bra på seg og vi fikk en tur ned i en veldig dyp luftlomme ... hyl og skrik!

KLM'en sto som innstilt.

Ikke noe for folk med flyskrekk ser det ut til... Fine bilder, og kudos for at du faktisk holder ut i kaldt og vindfult novembervær lenge nok til å få tatt bildene :up:

Kjempeflotte bilder, veldig interessant å se teknikkene de bruker for å lande, og hvordan flyet egentlig ligger i forhold til bakken. Kudos for at du tok bildene ja, men litt kaldt vindfullt November-vær er da ikke noe å klage over! Gir jo de interessante bildene, shø ;)

Hadde gjerne vært med på det flyet, om jeg hadde sitti helt framst :colgate: :p

Det var interessant å lytte til kommunikasjonen mellom tårnet og LN-KHC etter landing... ;)

Det var MANGE fly som fikk en humpete innflyging i dag. Jeg holdt på å fryse rompa av meg i den kalde og sure vinden....

Takk for flotte og actionfylte bilder. Fint at det blir lagt ut bilder som er litt mer "levende". Det er ganske synonymt med fysisk sett kalde opplevelser. Bra jobba :up:

Kan du gjengi kort kommunikasjonen (regner med det var snakk utenfor standard fraseologi du sikter til) mellom fly og TWR?

Kan du gjengi kort kommunikasjonen (regner med det var snakk utenfor standard fraseologi du sikter til) mellom fly og TWR?

Det gikk mest på at det var en kraftig wind shear like før landing, og at de måtte gi full thrust på motorene....

Back