Travolta med ny balje

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Nå har han oppgradert til en tidligere Sands 737-300. Den står parkert i Atlanta i kveld.

49872d4a79c2f860d02396bae67c8b6f.jpg
 
Byttet reg på den siden han fikk den. Kan jo håpe han får et spenstigere design en gang.
 
Den der 737-300 er vel ikke en ekte BBJ?
Tidligere airliner kanskje med VIP innredning, men jeg trodde en ekte BBJ har -700 kropp med -800 vinger og motorer samt store bensin tanker så dem kan fly 12 timer.
Travolta gir vel faen, han har A-Sertifikat og kler seg ut som en flykaptein med 4 striper.:angry:

Dog flink å danse, uten tvil.
 
Nei, bare en ombygd -300.

Travolta har utsjekk som kaptein, så han kan ha så mange striper som han vil.

The bigger (richer..) the boys ...
 
Nei, bare en ombygd -300.

Travolta har utsjekk som kaptein, så han kan ha så mange striper som han vil.

The bigger (richer..) the boys ...

Utsjekk som Kaptein, med Private Pilot License..? :o

Travolta har en fly instruktør på lønningsliste og kan ikke fly på egen hånd, derfor er 4 striper bare juks og fanteri, men det er jo Hollywood og alt går der.
 
Last edited:
Type sertifikat på privat flyger lapp er ganske sjeldent og ikke brukbart for noe eller ingenting.

Men som sagt, flink å danse.

Bildet ditt er utdatert. Han har SIC på 737 også. Artikkelen MOW linker sier 747, men det har han ikke (FAA hvertfall).
Type rating på private er jo veldig brukbart for det han bruker det til, nemlig å fly seg selv. I tillegg, å kalle 4 striper «juks og fanteri» er litt meget spør du meg. Finnes ingen lover som sier at han ikke har lov til å ha 4 striper på….

Forøvrig kan alle nysgjerrige søke her
https://amsrvs.registry.faa.gov/airmeninquiry/
 
John flyr masse som single pilot i jet, så å si att han flyr med instruktør blir for enkelt. Klart han kan ha fire striper, han er jo PIC på mange flyvninger. Om han flyr Transport category fly i venstre setet med SIC type rating så må han vel ha check airman i høyre setet, men det er jo det samme som når vi utsjekkes som kaptein i flyselskap.Vi flyr med fire striper selv under utsjekking/line-check. Har dog da allerede SIC restrictions allerede fjernet etter SIM utsjekk. I mitt selskap har vi alle PIC TR på min flåte.
 
tillegg, å kalle 4 striper «juks og fanteri» er litt meget spør du meg. Finnes ingen lover som sier at han ikke har lov til å ha 4 striper på

Nei det er vel ikke lov mot å kle seg ut, alt går i Hollywood.
De 4 stripene var på en Qantas uniform, men han jobbet aldri som kaptein der, det var bare på liksom.

I min verden står det, eller sto respekt av en uniform, men jeg har sett at instruktører på C-172 flyr rundt med 4 striper i det siste. Nye tider ja, alle må være inkludert.
så å si att han flyr med instruktør blir for enkelt.

På Boeing flyene får han ikke fly som PIC, må ha med seg en kvalifisert kaptein/instruktør som er på lønningslista.

Nåja, nok om det, Travolta har gjort det bra som skuespiller og all ære til han for det og har han råd til leke med store fly så er det han vel fortjent, men personlig synes jeg det ser fjollete ut at han sprader rundt i en uniform, men han om det..
 
Last edited:
Hadde jeg hatt eget fly skulle jeg minst hatt 7 striper…og lue i samme størrelse som en Nord Koreansk general
 
Nei det er vel ikke lov mot å kle seg ut, alt går i Hollywood.
De 4 stripene var på en Quantas uniform, men han jobbet aldri som kaptein der, det var bare på liksom.

.

Stod det Quantas på uniformen er det jo lett å skjønne at den ikke er ekte, dog ligner navnet veldig på det australske selskapet Qantas.
 
Stod det Quantas på uniformen er det jo lett å skjønne at den ikke er ekte, dog ligner navnet veldig på det australske selskapet Qantas.

Se der ja, du fant en stave feil, flink gutt, jeg skal rette på det med en gang.
 
Han var i en periode offisiell 'ambassadør' for Qantas, og fløy som copilot på 747-400 under en 'turne' de hadde etter 9/11. Han må vel nødvendigvis ha hatt CPL for å gjennomføre den. Men den er sikkert utgått for mange år siden. Han skal ifølge en artikkel jeg så ha hatt lisens/rating på 8 forskjellige flytyper. Men flere er sikkert utgått, så de vil vel ikke vises i basen til FAA tipper jeg.
 
Typegodkjenning forsvinner aldri fra sertifikatet. Men for å utøve flyvninger i en type må man være current. Det vises igjennom loggbøker, endorsements eller for oss i flyselskap via selskapets trenings logger. Det samme gjelder en CPL vs PPL. Den har du for livet , men man må være current og ha medisinsk godkjenning i tillegg.

John fløy 747 på Australsk CPL med 747 SIC TR, så det vises selvfølgelig en ikke i FAA records som dere ser på

Han flyr stort sett i sivile klær uansett om han sitter i venstre setet alene som PIC in sine mindre single pilot rated fly eller om han flyr Boeing. Men i medie opptreden hender det seg han har på seg en uniform for PR.

Fra de jeg har fløyet med som kjenner ham sier de alle han er en real kar. Han er ingen testpilot, men det er de færreste av oss. Statistikk sett etter min erfaring er jagerfly piloter de verste jeg flyr med i crew sammenheng og de flyr som det er en racerbil så det er uhorvelig ubehagelig for passasjererene.
 
Back
Top