Travolta med ny balje

Fra de jeg har fløyet med som kjenner ham sier de alle han er en real kar. .

Har hørt det samme. Som en stor guttunge, barnslig begeistret når han får fingrene på et nytt leketøy. Litt som Bruce D.

Store entusiaster begge to, når det gjelder alt med vinger.

I min verden står det, eller sto respekt av en uniform, men jeg har sett at instruktører på C-172 flyr rundt med 4 striper i det siste. Nye tider ja, alle må være inkludert.

Har selv vært en av dem. Synes det var dumt. Likevel, er ikke slik at en nyansatt instruktør på 20 år har mye innflytelse over antrekk. Lukter litt gretne gamle gubber her nå:colgate: Don’t have the player, hate the game

Har selv vært en av dem. Synes det var dumt. Likevel, er ikke slik at en nyansatt instruktør på 20 år har mye innflytelse over antrekk. Lukter litt gretne gamle gubber her nå:colgate: Don’t have the player, hate the game

Joda, tar gjerne gretten gammel gubbe, eller dinosaur, whatever men i realiteten er jeg en glad gutt og åpen for alt.
At en privat pilot flyr rundt med skipper uniform og lar seg avbilde som en pro er dog litt over kanten, men jeg mister ikke søvn over det.
Hvis du fløy rundt som CFI med 4 striper så er du oppvokst med inflasjon kanskje?
Jeg fikk mine første 4 striper som DC-3 skipper, det var veldig spennende og man måtte ha tunga rett i kjeften og man var i 20 årene og livet var kjempeflott.
Ikke gretne gammel gubbe, bevares, men sier fra når man ser fjolls til fjells.

Last edited:
Joda, tar gjerne gretten gammel gubbe, eller dinosaur, whatever men i realiteten er jeg en glad gutt og åpen for alt.
At en privat pilot flyr rundt med skipper uniform og lar seg avbilde som en pro er dog litt over kanten, men jeg mister ikke søvn over det.
Hvis du fløy rundt som CFI med 4 striper så er du oppvokst med inflasjon kanskje?
Jeg fikk mine første 4 striper som DC-3 skipper, det var veldig spennende og man måtte ha tunga rett i kjeften og man var i 20 årene og livet var kjempeflott.
Ikke gretne gammel gubbe, bevares, men sier fra når man ser fjolls til fjells.��

Tja vokste opp på 90 tallet. 4 striper som CFI startet på $11/hr og jeg hatet uniformen hver dag…

Ser ut til at han er ute og farter med den nye balja i hvert fall:
Skyliner:
Boeing 737 -3L9 24220 1602 N327JT John Travolta Constellation Productions first in sv 08-09jul22 MCO-YYR-SNN-ATH-DWC ex N788LS

Dette er jo en gammel Maersk-kjerre (-3L9), den var også leaset til BA en periode som G-CMMP (1988-91) hvor den var mye brukt på datidens daglige LHR-SVG-BGO-SVG-LHR, handlet av oss i BU. Jeg er rimelig sikker på at den i hvert fall hos Maersk hadde ekstra ("auxiliary") fuel tank (800 US gallon), men om den ennå er der er jo ikke godt å si. Den hadde sikkert vært hendig i JT's bruk.

Back