Travelmerry, scam eller en god deal?

oskarflekkefjord

ScanFlyer Blue
Hei!

Kom over dette tilbudet som med første øyekast så meget bra ut.
MIA-SVG en vei med SAS i november 16, ca. 4000 kr. Alle andre sider selger for 19000.
https://www.travelmerry.com/Details.aspx?sid=1008322&ssid=3152016223513985

Googlet reisebyrået og noen har hatt problemer mens andre er godt fornøyde.
Om jeg booker, kan SAS kansellere billetten?
Har en god reiseforsikring, er jeg dekket om jeg må kjøpe ny billett hvis det viser seg at dette er en scam?

Takk for all hjelp. :)
 
DEt er et indisk selskap som står bak. og eieren av domenet bruker en tjeneste for å skjule hvem han er. Tripadvisor tråden om selskapet er noe morsom og hadde fått meg til å styre LANGT unna.
 
DEt er et indisk selskap som står bak. og eieren av domenet bruker en tjeneste for å skjule hvem han er. Tripadvisor tråden om selskapet er noe morsom og hadde fått meg til å styre LANGT unna.

Tenker det samme selv, men vil en reiseforsikring dekke kjøp av ny billett? Kanskje best å høre med eget forsikringselskap..
 
Man kan alltid gjøre en fraud complaint mot bank/kredittkort utsteder. Men jeg hadde faktisk styrt unna. finnes ingen magisk system for ekstremt billige billetter. Og traveladvisor tråden er full i folk med masse poster som har negative ting å si. Mens alle som er positive kun har 1 post.
 
Jeg har kjøpt enveis med SAS fra USA til Oslo, for ca 3000 kr., noe som var langt under hva som sto på SAS sin booking side. Vayama.com het det selskapet, og jeg fikk PNR som SAS hadde i sitt system, med en gang.
 
Oskar: det har dukket opp snille priser.

mia-ewr-osl-svg_1116.jpg
 
Det er tur/retur. Trådstarter refererte til enveispriser, og de er som regel mye dyrere.

Er jo bare å legge inn en elegant, "huff, nei nå forsov jeg meg noe voldsomt a gitt" Så slipper man jo unna den returen...
 
Det er tur/retur. Trådstarter refererte til enveispriser, og de er som regel mye dyrere.

Right, fordi det er vel ingen her som er så banana crazy at de dropper et siste leg for en bra deal. :rolleyes:
 
Hei!

Kom over dette tilbudet som med første øyekast så meget bra ut.
MIA-SVG en vei med SAS i november 16, ca. 4000 kr. Alle andre sider selger for 19000.
https://www.travelmerry.com/Details.aspx?sid=1008322&ssid=3152016223513985

Googlet reisebyrået og noen har hatt problemer mens andre er godt fornøyde.
Om jeg booker, kan SAS kansellere billetten?
Har en god reiseforsikring, er jeg dekket om jeg må kjøpe ny billett hvis det viser seg at dette er en scam?

Takk for all hjelp. :)

Det er i graasonen, det jeg tror Travelmerry gjoer er aa selge deg en tur/retur, prisen stemmer godt med den Edvard legger frem NOK 3772.00 ogsaa tar Travelmerry et gebyr paa rundt NOK 200.00 ++. Saa sender de deg en Bekreftelse paa MIA-SVG og "glemmer" aa gi deg noe informasjon om returen. Det er mulig at du kunne lese via avgiftene at det dreide seg om en Tur / Retur billett (NOK 88.00 vil vaere et dags aktuell hint). Men det mest sannsynelig at den kvittering du faar ikke er saa detaljert.

Ville du ha faatt problemer, mest sannsynelig ikke, siden naar du sjekker inn stemmer allt, saa det er mer et Scam mot SAS og ikke mot deg. Det som kan skje er at selskapene merker at billetter utstedt av Travelmerry har en veldig hoey grad av No-Show paa retur og dermed kan legge inn sperringer og da kan det nok vaere vel komplisert aa noen tilbake fra Travelmerry:p

Dette er bare toppen av isfjellet naar det gjelder kreative loesninger i graasoner, saa lenge navn, kredittkort, bestilling og billettnummer stemmer - har det faktisk blitt enklere aa lure systemene med elektroniske billetter, enn det var med gode "trygge" papir billetter. Med en papir billett ville du noksaa greit ha oppdaget at du hadde en tur / retur - sjekkinn ville ogsaa ha sett at det manglet kuponger hvis Travelmerry hadde fjernet returen.
 
Ville du ha faatt problemer, mest sannsynelig ikke, siden naar du sjekker inn stemmer allt, saa det er mer et Scam mot SAS

Jeg flyr en del enveis/open-jaw og har enda ikke forstått hvorfor store flyselskaper i 2016 ikke vil selge meg billett én vei for ca. halv pris av retur.
What’s the deal? Jalla Jalla prising i ulike markeder, ansvar for retur av pax, "vi er glad i deg og vil passe på at du kommer hjem"…?

De gjør jo det noen ganger når de virkelig må fylle en rute og lager en fin kampanje én vei.

I tilfelle nevnt over så betaler vi for hele turen, ber SAS kansellere returen fra Stavanger til Miami og frigjør da 3 flighter.
Disse setene kan selges på nytt, eller i worst case flys med mindre vekt, bruk av catering og betaling av avgifter. Right?

Prisingen på turen er forresten langt høyere ex-SVG på de samme datoene. Someone please enlighten me.
 
Jeg flyr en del enveis/open-jaw og har enda ikke forstått hvorfor store flyselskaper i 2016 ikke vil selge meg billett én vei for ca. halv pris av retur.
What’s the deal? Jalla Jalla prising i ulike markeder, ansvar for retur av pax, "vi er glad i deg og vil passe på at du kommer hjem"…?
Det er vel stort sett forretningsreisende som bare bestiller én vei. Disse reisende betaler ikke selv så de er mindre pris-sensitive. Og selvsagt er flyselskapene glade for dobbel pris.

Noen få særinger som reiser privat og tar open jaw og slikt bryr de seg ikke om.
 
Det er vel stort sett forretningsreisende som bare bestiller én vei. Disse reisende betaler ikke selv så de er mindre pris-sensitive. Og selvsagt er flyselskapene glade for dobbel pris.

Noen få særinger som reiser privat og tar open jaw og slikt bryr de seg ikke om.

Men da gjør man det enkelt og kjøper t/r og glemmer å møte opp returen... Kommer intet politi og arresterer deg for det. Irriterende måte å prise på? Ja. Lett å omgå? Ja. At flyselskapet kanskje blir litt snurt er en annen sak, men no-shows skjer omtrent på hver eneste flyging i hele verden, hver dag. Da har jo uansett fått penga sine. Jeg skulle likt å se om folk ble tiltalt for bedrageri på den måten...Tror de vil ha en veldig svak sak i rettsystemet uansett.
 
Last edited:
Jeg flyr en del enveis/open-jaw og har enda ikke forstått hvorfor store flyselskaper i 2016 ikke vil selge meg billett én vei for ca. halv pris av retur.
What’s the deal? Jalla Jalla prising i ulike markeder, ansvar for retur av pax, "vi er glad i deg og vil passe på at du kommer hjem"…?

De gjør jo det noen ganger når de virkelig må fylle en rute og lager en fin kampanje én vei.

I tilfelle nevnt over så betaler vi for hele turen, ber SAS kansellere returen fra Stavanger til Miami og frigjør da 3 flighter.
Disse setene kan selges på nytt, eller i worst case flys med mindre vekt, bruk av catering og betaling av avgifter. Right?

Prisingen på turen er forresten langt høyere ex-SVG på de samme datoene. Someone please enlighten me.

Utgangspunktet er at alle selskaper oensker aa selge saa mange "dyre" billetter som mulig og i de aller fleste tilfeller virker reglene og mekanismene til vaar (forbrukere) sin fordel - men nettopp Envei og Open Jaw (Enkel og Dobbel Open Jaw) kommer fort paa kant med mekanismene av forskjellige grunner, men med litt innsikt og kunnskap er det mulig aa bruke mekanismene til fordeler (jo fler som betaler en hoeyere pris gir mer adgang til lave priser for andre).

Envei:
Bakgrunn - en av mekanismene eller hva selskapene anseer som en mer verdi (som man kan ta seg mer betalt for) er Fleksibilitet, derfor er saakalte "Flex" billetter dyrere og enveis billetter om de kan kjoepes tett opp til avgang til ca. halvpris av tur/retur vil undergrave / fjerne merinntektene Flex Billetter gir. Jeg kan f.eks. kjoepe en Envei Oslo - Seattle til EUR 419.00 inkl avgifter, bagasje og mat/drikke - det er EUR 100.00 over hva halvparten av tur / retur koster EUR 638.00 - noe som for meg er greit da gebyret for aa endre (oppgradere til Fleksibilitet) ligger paa EUR150.00- 300.00 avhangig av Pristype.

Gunstige Enveis billetter paa Long Haul har vaert tilgjengelig siden jeg i 1996 kjoepte Seattle Amsterdam med Martinair til USD 120.00 en time foer avgang, det krever muligens litt mer arbeid - men du finner gode enveis priser hos Air Transat, Rogue, SATA, Norwegian, Thomas Cook og Condor for aa nevne noen - At du maa kjoepe Thomas Cook gjennom Condor er eksempel paa at det krever littt mer innsats enn hva enkelte Forum Medlemmer er villig til aa tro paa;)
Det kan ogsaa bli litt mere kompliserte reiser f.eks med Norwegian maa du fort kombinere flere selskaper for aa komme helt frem og uten interline kan det bli litt ekstra jobbigt paa flyplasser med aa hente ut bagasje aa sjekke inn paa nytt samt billetter som ikke kan kombineres (ditt ansvar ved forsinkelser) andre tilbyr baade gjennomgaaende pris, full interline med gjennomsjekking av bagasje samt beskyttelse ved forsinkelser.
Allt i allt er jeg optimistisk med tanke paa utviklingen av Enveis Tilbud, stadig flere aktoerer kommer paa markedet, med bedre produkter (Full Interline etc.)

Open Jaw:
Her er jeg faktisk i oekende grad pessimistisk over utviklingen og bakgrunnen er "fordummingen" av distribusjons kanalene ikke hva som virkelig er tilgjengelig av Open Jaw Kombinasjoner. Mange selskaper har innfoert prosedyerer som kun tillater at Automatisk Priset billetter kan utstedes, en kan altsaa ikke lenger prise en billett manuellt etter bruk av de verktoey som finnes i f,eks. Amadeus (jeg har selv vaert med paa utvikle noen av verktoeyene saa jeg kjenner dem godt) og dermed blir mange fullt lovlige kombinasjoner med f.eks. Open Jaw filtrert bort. Mange selskaper utdanner ikke lengre ansatte i mitt gamle fag - Air Tariffs (har skrevet 5 laere boeker) - min tidligere kollega fra Learning Center sitter naa paa billettkontoret paa OSL og presser ut billetter. Jeg har ennaa adgang til Pris Verktoeyene i Amadeus og sammenlignet nylig Oslo - Shetland t/r med hva BA.com og SAS.com kunne selge med hva som faktisk er fullt lovlige kombinasjoner - SAS og BA ble over NOK 4000.00 dyrere. Lufthansa er et av unntakene, her finner du ennaa ansatte med meget gode tariff kunnskaper og saa langt jeg kan se tillater LH ennaa manuell prising av billetter (dog er ikke Lufthansa din venn naar det gjelder envei) Lufthansa har en meget god skole, har selv blitt sertifisert der, den er hard men som sagt svaert god.

Markeder:

Her gaar nok min kunnskap dypere enn hva som kan verifiseres via Google paa under 10 minutter, saa jeg har mottatt paapakking av ForumSensoren om ikke aa dele dette (ble egentlig fortalt at det jeg la frem var direkte feil) saa det kan taes via PM om man taaler.
 
Right, fordi det er vel ingen her som er så banana crazy at de dropper et siste leg for en bra deal. :rolleyes:

Anser meg ikke som "banana crazy", men har moralsk samvittighet nok til at det føles "feil" å droppe segmenter på en billett som egentlig skulle kostet mer.

Vil man ha billige enveisbilletter, er vel f.eks. Icelandair et alternativ?
 
Anser meg ikke som "banana crazy", men har moralsk samvittighet nok til at det føles "feil" å droppe segmenter på en billett som egentlig skulle kostet mer.

Vil man ha billige enveisbilletter, er vel f.eks. Icelandair et alternativ?

Jeg har gjort det et par ganger med KLM, som er helt absurde på enveisbilletter til Europa. De var i hvert fall det.

Men et triks der viste seg å være å booket billetten på Expedia istedenfor klm.com. Da gikk det greit å få enveis.
Lufthansa var også et slikt tilfelle, men de har stort sett løst det på short haul nå.

De som virkelig er annoying er long haul, når et selskap har gode flytider en vei, men ikke den andre. Da hender det at man gjerne vil ut og trylle litt.

Forresten: grompf... sånn generelt
 
Back
Top