Travel report fra påskeferien 2011
Har lenge vært en aktiv leser av forumet, men aldri skrevet noe her inne, så jeg tenkte jeg skulle debutere på forumet med en såkalt travel-report. Har aldri skrevet en travel-report heller, så kom gjerne med tilbakemeldinger!
Denne travel-reporten er ifra påskeferien min i år, 2011, hvor jeg og min familie reiste på tur til Florida. Mangler det meste av detaljert info og noen bilder siden den dataen jeg hadde da krasjet, og jeg må skrive fra den nye dataen. Beklager derfor at jeg ikke har tailnumbers osv.
Reiseruten på turen var som følger:
Leg 1: Bergen (BGO) – Frankfurt (FRA)
Leg 2: Frankfurt (FRA) – Newark (EWR)
Leg 3: Newark (EWR) – Ft. Lauderdale (FLL)
Leg 4: Daytona Beach International Airport (DAB) - Daytona Beach International Airport (DAB) Mer om denne senere i rapporten ☺
Leg 5: Ft. Lauderdale (FLL) – Newark (EWR)
Leg 6: Newark (EWR) – Frankfurt (FRA)
Leg 7: Frankfurt (FRA) – Bergen (BGO)
Reiste på økonomi klasse på alle strekningene.
Leg 1: Bergen (BGO) – Frankfurt (FRA)
Dato: 25 Februar 2011
Selskap: Lufthansa
Flightnummer: LH 873
Flytype: Embraer-190
Ferien startet med avreise hjemmefra tidlig om morgenen den 25.02.2011. Flyet fra Bergen gikk 06.45 og vi beregnet ganske god tid. Vel fremme på Bergen lufthavn Flesland, med bilen i parkeringshuset og bagasjen sjekket inn, fikk jeg se flyet vi skulle fly med. Det var et E-190 fra Lufthansa Cityline vi skulle fly med på den første strekningen til Frankfurt. Flyturen gikk for så vidt veldig greit, lite plass til bena, men sovnet rimelig fort, så det var ikke det store problemet. Reiste ifra grått og trist vær i Bergen, til et noe bedre vær i Frankfurt. Vi hadde ikke lagt opp til så lang ventetid i Frankfurt, så vi gikk ganske fort til gaten og fant den neste flyet vi skulle fly med.

Leg 2: Frankfurt (FRA) – Newark (EWR)
Dato: 25 Februar 2011
Selskap: United
Flightnummer: LH 7603
Flytype: Boeing 777-200
Etter boarding ble vi kjørt til flyets parkeringsplass ute i buss. God service og vi kom oss fort inn på flyet. Flyet så svært nytt ut, og i følge kapteinen var det et av de nyeste i flåten. Første gang jeg har krysset Atlanteren i et 2 motors fly, men det var jo selvfølgelig ikke noe problem. Vi tok av til planlagt tid, og flyturen over dammen var meget rolig og behagelig. Fikk sett en del filmer på turen, og lest en del på PPL teorien som jeg holder på med. På den andre siden av dammen, var det derimot litt dårligere vær, og landingen på Newark (EWR) er en av de mindre behagelige jeg har vært med på. Innflygningen var ganske skjev på grunn av crosswind, og vi dunket ganske hardt nedpå rullebanen. Ikke noe problem selvfølgelig, men har vært med på ganske mye mer behagelige landinger! Eneste som jeg har vært med på som kan toppe dette, er noen landinger og avganger med ”angstuben”, et lite Fairchild Metro fly med 18 sitteplasser ifra Air Norway/North Flying mellom Gardermoen og Ørland Hovedflystasjon hvor jeg er stasjonert under førstegangstjenesten.
På Newark hadde vi i motsetning til på Frankfurt ganske mye tid å slå i hjel før avgangen til Ft. Lauderdale i Florida. Om jeg ikke tar helt feil var det 7 timer. Vi gadd ikke reise ut av flyplassen, så det gikk med en del tid til å se på serien Breaking Bad og lese litt PPL teori.


Leg 3: Newark (EWR) – Ft. Lauderdale (FLL)
Dato: 25 Februar 2011
Selskap: Continental
Flightnummer: LH 7746
Flytype: Boeing 737-800


Da flyet tok av, hadde det blitt ganske sent på kvelden amerikansk tid, og midt på natten norsk tid, og uten noe særlig med søvn på de andre flyturene eller under oppholdet på Newark (EWR), tok det ikke lang tid før jeg sovnet her heller. Sovnet ca rett etter avgang og våknet ikke før vi hadde kommet inn til gate i Ft. Lauderdale (FLL). Er ikke så mye jeg kan si om denne flyturen siden jeg sov ganske tungt, men vil tro at det var en ganske behagelig flytur siden jeg ikke våknet en eneste gang. Flyet var nytt og pent, og god plass til både ben og armer. Fikk lagt merke til at ”in-flight” systemet her hos Continental kostet penger for det aller meste, så det ble da ikke brukt.
Fremme i Florida fikk vi all bagasjen ganske fort, priority systemet viste seg å fungere bra, og vi kunne reise ifra flyplassen ganske fort. Siden det var så sent på kvelden, valgte vi å overnatte på et billig Red Carpet inn hotell ikke langt unna flyplassen siden vi skulle dit morgenen etterpå å leie bil. Hotellet var helt kurant for den prisen vi betalte, og vi fikk oss alle en god natts søvn før vi startet på bilturen dagen etterpå sørover til Key West.
Har lenge vært en aktiv leser av forumet, men aldri skrevet noe her inne, så jeg tenkte jeg skulle debutere på forumet med en såkalt travel-report. Har aldri skrevet en travel-report heller, så kom gjerne med tilbakemeldinger!
Denne travel-reporten er ifra påskeferien min i år, 2011, hvor jeg og min familie reiste på tur til Florida. Mangler det meste av detaljert info og noen bilder siden den dataen jeg hadde da krasjet, og jeg må skrive fra den nye dataen. Beklager derfor at jeg ikke har tailnumbers osv.
Reiseruten på turen var som følger:
Leg 1: Bergen (BGO) – Frankfurt (FRA)
Leg 2: Frankfurt (FRA) – Newark (EWR)
Leg 3: Newark (EWR) – Ft. Lauderdale (FLL)
Leg 4: Daytona Beach International Airport (DAB) - Daytona Beach International Airport (DAB) Mer om denne senere i rapporten ☺
Leg 5: Ft. Lauderdale (FLL) – Newark (EWR)
Leg 6: Newark (EWR) – Frankfurt (FRA)
Leg 7: Frankfurt (FRA) – Bergen (BGO)
Reiste på økonomi klasse på alle strekningene.
Leg 1: Bergen (BGO) – Frankfurt (FRA)
Dato: 25 Februar 2011
Selskap: Lufthansa
Flightnummer: LH 873
Flytype: Embraer-190
Ferien startet med avreise hjemmefra tidlig om morgenen den 25.02.2011. Flyet fra Bergen gikk 06.45 og vi beregnet ganske god tid. Vel fremme på Bergen lufthavn Flesland, med bilen i parkeringshuset og bagasjen sjekket inn, fikk jeg se flyet vi skulle fly med. Det var et E-190 fra Lufthansa Cityline vi skulle fly med på den første strekningen til Frankfurt. Flyturen gikk for så vidt veldig greit, lite plass til bena, men sovnet rimelig fort, så det var ikke det store problemet. Reiste ifra grått og trist vær i Bergen, til et noe bedre vær i Frankfurt. Vi hadde ikke lagt opp til så lang ventetid i Frankfurt, så vi gikk ganske fort til gaten og fant den neste flyet vi skulle fly med.

Leg 2: Frankfurt (FRA) – Newark (EWR)
Dato: 25 Februar 2011
Selskap: United
Flightnummer: LH 7603
Flytype: Boeing 777-200
Etter boarding ble vi kjørt til flyets parkeringsplass ute i buss. God service og vi kom oss fort inn på flyet. Flyet så svært nytt ut, og i følge kapteinen var det et av de nyeste i flåten. Første gang jeg har krysset Atlanteren i et 2 motors fly, men det var jo selvfølgelig ikke noe problem. Vi tok av til planlagt tid, og flyturen over dammen var meget rolig og behagelig. Fikk sett en del filmer på turen, og lest en del på PPL teorien som jeg holder på med. På den andre siden av dammen, var det derimot litt dårligere vær, og landingen på Newark (EWR) er en av de mindre behagelige jeg har vært med på. Innflygningen var ganske skjev på grunn av crosswind, og vi dunket ganske hardt nedpå rullebanen. Ikke noe problem selvfølgelig, men har vært med på ganske mye mer behagelige landinger! Eneste som jeg har vært med på som kan toppe dette, er noen landinger og avganger med ”angstuben”, et lite Fairchild Metro fly med 18 sitteplasser ifra Air Norway/North Flying mellom Gardermoen og Ørland Hovedflystasjon hvor jeg er stasjonert under førstegangstjenesten.
På Newark hadde vi i motsetning til på Frankfurt ganske mye tid å slå i hjel før avgangen til Ft. Lauderdale i Florida. Om jeg ikke tar helt feil var det 7 timer. Vi gadd ikke reise ut av flyplassen, så det gikk med en del tid til å se på serien Breaking Bad og lese litt PPL teori.


Leg 3: Newark (EWR) – Ft. Lauderdale (FLL)
Dato: 25 Februar 2011
Selskap: Continental
Flightnummer: LH 7746
Flytype: Boeing 737-800


Da flyet tok av, hadde det blitt ganske sent på kvelden amerikansk tid, og midt på natten norsk tid, og uten noe særlig med søvn på de andre flyturene eller under oppholdet på Newark (EWR), tok det ikke lang tid før jeg sovnet her heller. Sovnet ca rett etter avgang og våknet ikke før vi hadde kommet inn til gate i Ft. Lauderdale (FLL). Er ikke så mye jeg kan si om denne flyturen siden jeg sov ganske tungt, men vil tro at det var en ganske behagelig flytur siden jeg ikke våknet en eneste gang. Flyet var nytt og pent, og god plass til både ben og armer. Fikk lagt merke til at ”in-flight” systemet her hos Continental kostet penger for det aller meste, så det ble da ikke brukt.
Fremme i Florida fikk vi all bagasjen ganske fort, priority systemet viste seg å fungere bra, og vi kunne reise ifra flyplassen ganske fort. Siden det var så sent på kvelden, valgte vi å overnatte på et billig Red Carpet inn hotell ikke langt unna flyplassen siden vi skulle dit morgenen etterpå å leie bil. Hotellet var helt kurant for den prisen vi betalte, og vi fikk oss alle en god natts søvn før vi startet på bilturen dagen etterpå sørover til Key West.