Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F
En liten apetittvekker ble servert ikke så lenge etter avgang
Så var det selvsagt kaviar. Men hva er det jeg ser? Tomt for rose? Flyvertinnen beklaget på det sterkeste, den var så populær og nå hadde de bare Grand Siecle igjen. Syntes det var helt greit, den er noe friskere og forandring fryder som regel. Synd de ikke hadde flere typer ombord, jeg hadde gjerne bedt om champagnesmaking og prøvd alt de hadde. De kom med påfyll av kaviar, og var skikkelig rause.
Så ble forrettene satt frem så vi kunne få litt vann i munnen
De var i vante lufthansa-stil gode, men inneholdt noen litt rare smakskombinasjoner. Husker ikke hva jeg drakk, men mistenker Laurent Perrier.
Til hovedretten husker jeg godt hva jeg drakk, for det var Chablis 1.er Cru. Hovedretten ser kanskje ikke spektakulær ut, men jeg syntes det var dritgodt. Kanskje det aller beste jeg har fått på et fly (og det sier egentlig sitt, for jeg har mange fantastiske matminner over FL300) Crab cakes !
Like etter hovedretten ba jeg om å få smake på den rødvinen jeg ikke smakte på turen vestover. Den var altfor varm, men jeg hadde mistanke om at den kunne bli skikkelig god hvis den fikk kjølt seg ned litt. Vertinnene la den på is, og når desserten kom så begynte den å nærme seg god. Først etter desserten var den perfekt, og for en deilig syrah fra Chile!
Deretter ble det soving i nabosetet, og våknet ca en time før landing av at de to andre i kabinen spiste frokost. Jeg ville ikke vekkes, hadde lang nok tid i FRA til å spise litt der.
På tide å si farvel til denne nydelige fuglen. Ingen har så mye sjarm og historie som en jumbojet. Igjen en nær prikkfri flight med Lufthansa. Fantastisk crew, som var både kunnskapsrike, varme, korrekte, pratsomme og interesserte. Skikkelig god mat, med rause kaviarposjoner, gode forretter, nydelig hovedrett og god dessert. To gode champagner, en god rød og en god hvit gjorde det hele perfekt. Sengen er passe hard, temperaturen i kabinen var ikke for høy og støynivået er behagelig lavt. Jeg håper det ikke blir lenge til neste tur i nesen hos Lufthansa, selv om jeg skulle ønske at sete/seng på loftet i 744 fremdeles var mulig.
Etter en kort gåtur (som faktisk gjør skikkelig godt etter en atlanterhavskryssing) var man på plass i FCL-A. Der var det ingen andre passasjerer i sikte.
Folketomt kl 14 en søndag. Formiddagsrushet til og fra USA er forduftet, og kveldsrushet til Asia kommer senere.
Utsikt , i motsetning til FCT
https://farm5.staticflickr.com/4396/37060646036_fcf2f209a6_c.jpg
Buffeten
Litt bortkastet med så mye mat og så få gjester?? Mye god mat på FRA også, men vil ikke påstå det er bedre enn MUC. Noe bedre utvalg enn Polaris, spesielt av tyngre retter i buffeten, men ikke noe som er av vesentlig betydning. Selvsagt hyggelig betjening, som stadig kom og spurte om man ville ha mer mat eller noe å drikke.