• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Transwede återuppstår... men var ska de flyga?

Replying to Topic 'Transwede återuppstår... men var ska de flyga?'

..og Transwede-navnet lå vel i Braathens Mamö Aviation når Braganza overtok fra Braathens (den svenske delen av Braathens var som kjent ikke en del av SAS Gruppens avtale med Braathen-familien når BU ble overtatt).

Det som kostet for Braathens når de kjøpte Transwede for 1,- var jo at selskapet måtte overta gjelden i Transwede, og alle leasingavtalene og garantiene som selskapet hadde overfor leasingselskapene. Så heeel gratis var det jo ikke.
 
Replying to Topic 'Transwede återuppstår... men var ska de flyga?'

Blir spennende å se hva Transwede part two blir for noe. Trenger Sverige enda et selskap?
 
Replying to Topic 'Transwede återuppstår... men var ska de flyga?'

Originally posted by EB


Blir spennende å se hva Transwede part two blir for noe. Trenger Sverige enda et selskap?

Et ACMI-selskap registrert i Sverige behøver ikke drive flytrafikk i Sverige av den grunn. Hvor mye innenriksflygninger på Island har Air Atlanta Icelandic? ;)
 
Replying to Topic 'Transwede återuppstår... men var ska de flyga?'

Svenske har jo fra før av Viking Airlines som driver i det samme markedet, og Nordic Regional gjør jo noe av det samme gjennom merkevaren Nordic Leisure.
 
Re: Transwede återuppstår... men var ska de flyga?

nå har jeg fått noe mer info. I første omgang er det snakk om en ex-Azzurra Air RJ85 med 82 seter.
 
Re: Transwede återuppstår... men var ska de flyga?

Originally posted by CK
nå har jeg fått noe mer info. I første omgang er det snakk om en ex-Azzurra Air RJ85 med 82 seter.


Azzurra hadde 2 RJ85; EI-CNI og -CNJ. For noen uker siden ble det meldt at Lufthansa Cityline hadde signert kontrakter på begge disse maskinene. Men hvem vet. Forøvrig står det 4 RJ70-maskiner ledig etter Azzurra også.
 
Re: Transwede återuppstår... men var ska de flyga?

Någon som vet vad som är tänkt med före detta Skyways BAen SE-DRM?
 
Re: Transwede återuppstår... men var ska de flyga?

det kommer stadig mere info, bl.a. har selskapet fått egen webside, der vi kan se logoen (ligner på gamle Braathens). Interessant også at adm. dir. i selskapet er Asbjörn Anthonisen, tidligere operativ direktør i Color Air.
 
Re: Transwede återuppstår... men var ska de flyga?

Yup, det der er den gamle BU fonten, som i dag brukes av Malmö Aviation. Haledesignet er også mistenkelig likt, og med tanke på at det er samme flytype som benyttes er det nok et nært slektskap mellom disse selskapene.
 
Re: Transwede återuppstår... men var ska de flyga?

Misstänker att det snart kommer en 737-800 ex TUI-group ...
 
Re: Transwede återuppstår... men var ska de flyga?

Originally posted by LCH
Yup, det der er den gamle BU fonten, som i dag brukes av Malmö Aviation. Haledesignet er også mistenkelig likt, og med tanke på at det er samme flytype som benyttes er det nok et nært slektskap mellom disse selskapene.

Det er det - Transwede eies av Per G. Braathen som også eier Malmö Aviation.
 
Back
Top