Transport av dyr i kabinen?

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Go'aften Kranglefanter ;) Neida, debattanter er mere korrekt....

Si meg, min stemor nede i DK prøver å få befraktet en liten valp i kabin, mellom CPH og VIE.....

Er dette komplett umulig? Kan det stemme at det ikke er lov på internasjonale flighter å ha med seg dyr inn i kabinen?

:spin

Skal ikke by på noe som helst problem. Er kun GB og Irland som har karanteneregler, du kan ha med valpen inn i kabinen så lenge han veier mindre enn 10 eller 12 kilo

Det skal gå så lenge de ikke er over en viss størelse, min søster hentet en valp i nederland høsten 2009.
Det var ikke noe problem så lenge buret valpen var i er godkjent og innenfor gitte mål (husker ikke dem nå)
Men det er ikke alle selskaper som praktiserer likt på dette område.

Henne fløy med KL

Hvilket selskap skal din stemor bruke ?

Hun sjekket med DY, og de har følgende policy iflg hjemmesiden. Da er dette selskapsavhengig da skjønner jeg...

Norwegian tillater ikke dyr i kabinen på våre utenlandsdestinasjoner

Skal ikke by på noe som helst problem. Er kun GB og Irland som har karanteneregler, du kan ha med valpen inn i kabinen så lenge han veier mindre enn 10 eller 12 kilo
Men sånne voffvoffer er det fra Norge, Sverige og Australia rimelig lett å få tatt med inn i GB/IE.
Det er endel flere rabiesfrie land, men de stoler man visstnok ikke helt på :)

Hun sjekket med DY, og de har følgende policy iflg hjemmesiden. Da er dette selskapsavhengig da skjønner jeg...

Jeg ville ringt og spurt, det kan være de tar inn valp i kabinen på forespørsel, da med godkjent reisebur selvfølgelig.

SAS sin policy er:

Det er bare hunder og katter som aksepteres i kabin, andre dyr skal plasseres i lasterommet.
Hvis du har med dyr på flyreise til utlandet må du sørge for at dyret har gyldige vaksiner og dokumenter.

Vi gjør oppmerksom på at det ikke er mulig å ta med seg dyr i kabin/lasterom på reiser til og fra Storbritannia og Irland.

Så det er nok selskapsavhengig ja

Hvis et selskap tillater dyr i cabin, må dette bestilles særskilt igjennom flyselskapet. SAS har et gebyr for dette, såkalt "pet in cabin", og før dette godkjennes må selskapet sjekke at det ikke finnes alergikere blandt passasjerene(alergikere må isåfall gjøre selskapet oppmerksom på dette ved bestilling av billett). Selv om man har betalt og fått godkjent dyr i cabin, kan det skje at flykaptein/besetning krever at dyret må ned i lasterommet alikevell.

Foreldrene mine har hentet valp i Nederland ett par ganger, og da har den fått være med i kabin på KLM til Torp begge ganger. Så det lar seg nok gjøre om man finner de rette.

PETC på SK/OS är inga som helst problem förutsatt att det inte är över max kvot eller allergiker ombord. Viktigt att boka detta samtidigt med resan för att vara säker.

PETC er ok med de aller fleste selskaper, hver nøye med å sjekk regler for dimensjoner og vekt. Om man blir nektet, så blir det ingen reise da det kreves skikkelig transportbur for å transportere i lasterommet (AVIH), men i kabinen har de fleste en type bag spesielt laget for formålet.

Og ikke prøv med en vanlig sportsbag som du begynner å klippe luftehull i ved ckin, er du snill...

Back