Transfer og annet om flyplassen i Bangkok

Re: Transfer i Bangkok

Ankomer kl. 1005 med KLM i C, og videre til Singapore (med Singapore Airlines) også i C kl. 1215. 2 timer og 10 minutter. Skal vell gå greit?

Ankomer kl. 1005 med KLM i C, og videre til Singapore (med Singapore Airlines) også i C kl. 1215. 2 timer og 10 minutter. Skal vell gå greit?

Få din lokale innsjekkingsagent til å sende bagasjen din helt frem. Dette skal gå selv om det er 2 forskjellige bookinger. KLM og SQ har interliningavtale! Da er det bare å rusle rett i fra KLM flyet og i loungen. 2 timer og 10 min holder i masse om du ikke må hente ut bagasjen! God tur

transfer på BKK

Jeg skal reise til BKK fra Qatar
og videre med Bangkok Airways til Koh Samui.

hvordan skal jeg gjøre det når jeg ankommer
har aldri vært på BKK før.
etter jeg har hentet bagasje skal jeg følge
skiltene mot departures eller transfer ?

Re: transfer på BKK

Hvis Qatar er villig til å sjekke inn bagasjen hele veien kan du sannsynligvis gå rett til transit uten å hente ut bagasjen (det varierer etter hvilken innenriksflyplass du skal til, husker ikke om Koh Samui er inkludert).

Hvis du må hente ut bagasjen er du "landside" og må gå til departures på vanlig måte.

okey , supert :) trodde ikke det gikk ann så lenge ikke flyselskapene var i samme allianse
Interline-avtaler kan gå på tvers av allianser. Jeg fikk for et par uker siden sjekket inn bagasjen hele veien på KTM-DOH-DXB-OSL-BGO med QR (oneworld), EK (ingen allianse, sterk QR-konkurrent) og SK (*A).

Interline-avtaler kan gå på tvers av allianser. Jeg fikk for et par uker siden sjekket inn bagasjen hele veien på KTM-DOH-DXB-OSL-BGO med QR (oneworld), EK (ingen allianse, sterk QR-konkurrent) og SK (*A).
Ok..

for dere som har vært gjennom prossen med å ankomme med Internasjonalt fly og videre til domestic , er det vanskelig ? må jo hent bp å sånt også

har aldri prøvd transfer på så stor flyplass så visst noen kan forklare så har det vært fint..
så kan jeg også finne ut hvor lang tid jeg trenger på BKK

edit: har sjekket denne http://www.suvarnabhumiairport.com/en/224-from-international-to-domestic
men ble litt forvirret

ruten min er OSL-DOH-BKK Qatar airways og BKK-USM med bangkok airways, håper bagasjen blir sendt helt til USM :)

Last edited:

Ok..

for dere som har vært gjennom prossen med å ankomme med Internasjonalt fly og videre til domestic , er det vanskelig ? må jo hent bp å sånt også

har aldri prøvd transfer på så stor flyplass så visst noen kan forklare så har det vært fint..
så kan jeg også finne ut hvor lang tid jeg trenger på BKK

edit: har sjekket denne http://www.suvarnabhumiairport.com/en/224-from-international-to-domestic
men ble litt forvirret

ruten min er OSL-DOH-BKK Qatar airways og BKK-USM med bangkok airways, håper bagasjen blir sendt helt til USM :)

Nei, det er ikke vanskelig. Det er faktisk superenkelt.

Du følger bare skiltene med Connection Koh Samui. Det kan være laaaaangt å gå. Til slutt kommer du til en liten check-in skranke for Thai og Bangkok Air. Der får du BP, og så er det bare å tasse igjennom ny Security.

På innlandsterminalen er det kafeer, pub'er og Bangkok Air sin lille lounge for alle pax. Incl economy.

God tur

Nei, det er ikke vanskelig. Det er faktisk superenkelt.

Du følger bare skiltene med Connection Koh Samui. Det kan være laaaaangt å gå. Til slutt kommer du til en liten check-in skranke for Thai og Bangkok Air. Der får du BP, og så er det bare å tasse igjennom ny Security.

På innlandsterminalen er det kafeer, pub'er og Bangkok Air sin lille lounge for alle pax. Incl economy.

God tur

Okey :) så det er faktisk et skilt som det står "Connection Koh Samui"
som jeg skal følge når jeg ankommer
men da er det ikke noe problem :)

EDIT:
leste dette på Bangkok airways sin hjemmeside:

"Transit passengers checked-through to their final destinations:
proceed to Level 3 before returning to Level 2 to access new boarding gates
Bangkok Airways' transfer counters are located at East Airside Center.

Transit passengers without checked-through to their final destinations:
clear Passport Control & Customs with all baggage items
proceed to transfer counters located Passenger Terminal Building Level 2
proceed to Departure Hall at Passenger Terminal Building Level 4 for standard departure formalities including Passport Control.
"
da ble det surr til meg :P, derfor jeg måtte ha en oppklaring

Last edited:

har følgende rute
OSL-DOH-BKK på qatar og videre med thai smile på ruten BKK-KBV
har qatar interline avtale eller må jeg hente ut bagasjen ?
lander ca 11.55 og skal videre ca 14.20

har følgende rute
OSL-DOH-BKK på qatar og videre med thai smile på ruten BKK-KBV
har qatar interline avtale eller må jeg hente ut bagasjen ?
lander ca 11.55 og skal videre ca 14.20

Denne bør du sjekke nøye... Har forstått det slik at ThaiSmile nå kun flyr fra Don Mueang/DMK? I så fall tror jeg du sliter med connection.

Denne bør du sjekke nøye... Har forstått det slik at ThaiSmile nå kun flyr fra Don Mueang/DMK? I så fall tror jeg du sliter med connection.

Bestilte for et par dager siden og der står det WE 295 BKK-KRW

Sto flere "smile" fly ved gate på BKK for 3 dager siden når jeg var innom....

Bestilte for et par dager siden og der står det WE 295 BKK-KRW

Sorry, bare Chiang Mai, Phuket og Kon Kaen som er flyttet til DMK. Øvrige innenlandsdestinasjoner flyes fortsatt fra BKK....

skal reise OSL-DOH-BKK-HKT
bør jeg vente med å sjekke inn på flighten BKK-HKT (Thai Airways) etterså jeg ikke vet om bagasjen blir sendt hele veien fra OSL ?

Nei, det ville ikke jeg ha gjort.
Du må uansett innom en Thaiskranke i BKK, så det er greit å ha sjekket inn på forhånd.

Back