Transfer New York og om EWR/LGA/JFK

Re: Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

30-35 per hode er ingen upris. Det er slik de fleste selskapene regner. Jeg brukte ETS Airport Shuttle fra Newark til La Guardia nylig, og det var $32. Helt greit.

Nå vet ikke jeg hva du legger i best, men alternativene er mange.

- Hopp inn i 2 Cab's og regn med 70$ + tips. (Merk: De gutta der har hatt kjøreopplæring via brevkurs)
- Dial7 LimousineService (http://www.dial7.com/) har 7 seter SUV med WiFi til 150$. (For alle 6)
- AirTrain til Newark Liberty International Airport Station også t-banen derfra til Penn Station på Manhattan, derfra kan dere som nevnt over enten hoppe i en taxi til Upper West, evt. connecte på ny t-bane. Prisen for banen fra EWR til Penn er 14$ pr. skalle :)

Beste transport fra EWR til Manhattan og fra Manhattan til JFK?

Takk for gode råd og synspunkter så langt! Jeg kommer nok til å argumentere for en eller annen form for limmo-service, så får vi se hvordan det går.

Er det andre som har synspunkter og erfaringer å dele, så kom med dem :)

Fra EWR ville jeg aldri ha vurdert noe annet enn toget. Går raskere enn man får kjørt, og det er sjarmerende å kjøre kollektivtransport i utlandet. JFK har tog og subway, og er således meget godt tilgjengelig.

Går ganske greit å ta toget inn til penn station. Så bytter du bare der til den rød subway linja for å komme deg opp til upper west...

Ah, flere gode og nyttige råd. Takk skal dere ha! Keep 'em coming. Mange gode argumenter for buss eller tog og t-bane.

Last edited:

Mange gode argumenter for buss eller tog og t-bane.

Du skal få et mot: 6 personer, bagasje, passe lang flyreise. Å sette seg inn i en bil som kjører en rett til hotellet er et par hakk mer behagelig enn å styre med kollektivtransport og bytting fra tog til t-bane.

Du skal få et mot: 6 personer, bagasje, passe lang flyreise. Å sette seg inn i en bil som kjører en rett til hotellet er et par hakk mer behagelig enn å styre med kollektivtransport og bytting fra tog til t-bane.

Enig i mot argumentet. Alene med en liten koffert tar jeg gjerne kollektivt for opplevelsen, men seks personer og gjerne med flere kofferter lukter stress. Spesielt etter 7 timer på fly, og en time i immigration ønsker du å slappe litt av.

Ellers, betalte ca 120$ for 3 personer i town car tidligere i år. Taxi er som nevnt ca. 90$ x 2 og de har dårlig plass til baggasje. Tre personer bak i en yellow cab i en time er heller ikke behagelig.

Min stemme er for 200$ for SUV :) Husk at 30$ per skalle er omtrent som flytoget.

Til JFK alene ville jeg kjørt yellow cab. Fast pris 45$ hvis jeg ikke husker feil.

Last edited:

Har faktisk pleid å tatt Newark Airport Express, går hvert 15 min fra alle terminaler og kjører straka veien til Grand Central. 16 daler pr pers.

http://www.coachusa.com/olympia/ss.newarkairport.asp

Etter litt ettertanke. Hvis alle hadde en vanlig koffert, og dere bodde i gåavstand fra Grand Central, så er dette faktisk et godt alternativ. Delvis fordi Grand Central er en attraksjon i seg selv.

Taxi til JFK fra Manhattan ligger vel på rundt $50.

Billigste alternativ Manhattan-JFK er T-bane til Jamaica, og JFK Skytrain det siste stykket ($2,50+$5=$7,50 med MetroCard på T-banen (MetroCard kan brukes til å betale Skytrain, men gir ikke rabatt fra de $5 den koster)).

Fra Penn Station går LIRR til Jamaica med en del færre stopp ($9,50+$5=$14,50 til flyplassen (peak time fare siden du sannsynligvis starter fra Penn Station før kl. 20, kjøp før du går ombord)). Vet ikke hvordan bagasjefasilitetene ombord er.

Skal man virkelig knipe pennies fins det vel noen busser mellom Jamaica og JFK som alternativ til Skytrain, men tar fort mye ekstra tid, og er sannsynligvis upraktisk med bagasje. Gratis overgang fra T-banen med MetroCard.

Her hadde jeg ikke vert i tvil det hadde blitt 200$ for alle sammen ca 35$ pr person med tips for SUV direkte til hotel døren fra EWR

Jeg tipper taxi er ca 50$ inkl tips til JFK da slipper du drasse på bagage på offentlig transport med transitt og det hele.

Newark - lang connection

Hei!

Jeg reiser til Portland i sommer via Newark. United har senerelagt flighten EWR-PDX slik at jeg får 6:15 i Newark.
Er det noe poeng/tilregnelig å dra en tur innover til Manhattan i denne tiden. Er det noen som har noen erfaringer med dette?

Re: Newark - lang connection

Dersom immigration ikke er for håpløst rekker du vel kanskje 3-4 timer i byen. Ta toget til Penn Station.

Alternativt kan du ta Shuttle til Country Inn hotellet. Ligger en stor outlet rett ved hotellet.

Passkontroll og tollklarering kan fort ta halvannen time, Airtrain og tog til Manhattan tar en snau time, og du bør beregne halvannen time til sikkerhetskontroll og slikt før avreisen til PDX. Altså 5 timer totalt. Det sier seg selv at det blir litt snaut.

Hei!

Jeg reiser til Portland i sommer via Newark. United har senerelagt flighten EWR-PDX slik at jeg får 6:15 i Newark.
Er det noe poeng/tilregnelig å dra en tur innover til Manhattan i denne tiden. Er det noen som har noen erfaringer med dette?

Manhattan blir drøyt med mindre bilturen frem og tilbake er sightseeingen.

Greit råd om Jersey Gardens, selv om jeg personlig ville prioritert et godt måltid og litt vin på Newark.

Enig i mot argumentet. Alene med en liten koffert tar jeg gjerne kollektivt for opplevelsen, men seks personer og gjerne med flere kofferter lukter stress. Spesielt etter 7 timer på fly, og en time i immigration ønsker du å slappe litt av.

Ellers, betalte ca 120$ for 3 personer i town car tidligere i år. Taxi er som nevnt ca. 90$ x 2 og de har dårlig plass til baggasje. Tre personer bak i en yellow cab i en time er heller ikke behagelig.

Min stemme er for 200$ for SUV :) Husk at 30$ per skalle er omtrent som flytoget.

Til JFK alene ville jeg kjørt yellow cab. Fast pris 45$ hvis jeg ikke husker feil.

Som Thomas skrev upthread, skal ikke en Town Car koste 120 dollar. Dial 7 og Carmel charger under 50 dollar fra alle flyplasser. Du skal komme deg til Manhattan fra EWR for 46 dollar + 5-15 dollar i bompenger og 15% tips paa grunnbeloepet 46 dollar, saa 8 dollar er sett paa som en meget god tips. 120 dollar for en town car er alt for mye aa betale

Som Thomas skrev upthread, skal ikke en Town Car koste 120 dollar. Dial 7 og Carmel charger under 50 dollar fra alle flyplasser. Du skal komme deg til Manhattan fra EWR for 46 dollar + 5-15 dollar i bompenger og 15% tips paa grunnbeloepet 46 dollar, saa 8 dollar er sett paa som en meget god tips. 120 dollar for en town car er alt for mye aa betale

Ante meg at jeg betalte i øvre skiktet ja, men forsket ikke mer på det da jobben betalte og vi var tre. Referansen min har vært yellow cab som vel har i endt på i overkant av 80$.

Her får man igjen for å prøve ut Amex concierge.

Re: Transfer New York (EWR/LGA/JFK)

Drar denne tråden opp igjen i stedet for å starte en ny. Ser på et alternativ der jeg eventuelt kommer inn med SK på terminal B, og skal over til Terminal A for videre avgang med United. Tid for transfer er 2 timer og 20 minutter. Tror dere at dette skal holde :)?

Back