Transfer New York og om EWR/LGA/JFK

Re: Transfer New York (EWR/LGA/JFK)

Terminal C på EWR er ganske effektiv. Reiser man med UA slipper man å bytte terminal. Min erfaring er også at imigrasjonskøen et betydelig kortere i terminal C enn i B.(Der SAS lander). Ville booket med 1 time og 10 min selv.....

Mer at enkelte internasjonale UA-ankomster ankommer terminal B. Da blir det fort litt knappere.

Og SAS lander ikke på terminal B, de lander på rullebanen ;)

Hadde nok selv gått for den på 2 timer og 20 minutter. Da slipper man å stresse, og man er sikret greie seter på den flighten. Mister man den forrige, og man bookes om til neste, er det ikke sikkert det er annet enn midtseter ledig.

UA39 ankommer terminal C.(Vist ikke der er uregelmessigheter). Antar olems tenker på denne.

Har selv vært med å ankomme terminal B med UA39. Det er riktignok noen år siden (faktisk såpass lenge siden at den het CO39), men den gangen var det helt vanlig når rushet fra Europa kom inn, og det var fullt på terminal C.

Jeg har ankommet på B med UA39 så det er mulig :p

Har skjedd for meg også, men den er satt opp til å lande på terminal C. Derav setningen "vist ikke der skjer noen uregelmessigheter".

Uanset så er poenget at terminal C er veldig kjapp og effektiv. Og vist flyet ankommer på rute (og i riktig terminal) så holder 1 time og 10 min.

Har skjedd for meg også, men den er satt opp til å lande på terminal C. Derav setningen "vist ikke der skjer noen uregelmessigheter".

Ankomster med UA på terminal B er ingen uregelmessighet. Jeg sjekket kjapt nettsidene til EWR, og kunne se at UA sender ankomster fra bl.a. PVG, PEK, LHR, CAN og MEX dit i dag, og det er bare blandt de som fortsatt ikke har landet.

1 time og 10 minutter kan sikkert gå, men havner man på terminal B, lettere forsinket bak et par flighter fra India, så er det tvilsomt. Da er mitt tips å booke connection på 2 timer og 20, og heller ha litt god tid i beste fall.

Booker man 1 time og 10, så blir man booket om til neste med ledig plass om man ikke rekker det, men det er ikke sikkert det er ledige flighter på akkurat den flighten da, eller så får man de siste, spredte midsetene.

UA39 er schedulert til å ankomme terminal C. Alt annet må vel regnes som en uregelmessighet?

At andre velger lengre connectiontime enn det jeg ville gjort er helt greit. Men er man i rute og ankommer og drar fra terminal C, så holder 1 time og 10 min etter min erfaring. Men vi er på EWR, og forsinkelser skjer relativt ofte. Men likevel går det som oftest som smurt i terminal C.

Lander med 39 ca. 5 ganger i året på C .. Aldri vært på B. Anbefaler ikke 1 t 10 min... Ofte litt sent inn, i sommer av og til meget sent. Immigration varierer. Mister du et godt sete E+ , er neste fly smekkfullt og kanskje et dårlig sete...

Merk: Har aldri mistet flyet, men har bevisst bestilt 3 t connection. Kan heller ta noen drinker i United Club.. Dersom en kommer til Vestkysten to timer senere spiller ingen rolle. En er dau i begge tilfeller..:drunk:

Lander med 39 ca. 5 ganger i året på C .. Aldri vært på B. Anbefaler ikke 1 t 10 min... Ofte litt sent inn, i sommer av og til meget sent. Immigration varierer. Mister du et godt sete E+ , er neste fly smekkfullt og kanskje et dårlig sete...

Merk: Har aldri mistet flyet, men har bevisst bestilt 3 t connection. Kan heller ta noen drinker i United Club.. Dersom en kommer til Vestkysten to timer senere spiller ingen rolle. En er dau i begge tilfeller..:drunk:

Re: Transfer mellom B og C på EWR

NB! Det er vedliekhod på toget mellom terminalene på EWR i sommer så man må bruke buss eller beina.

Er det noe å spare/tjene på å bruke buss/tog kontra å gå. Skal fra terminal B til C (lander med SAS og videre med United), og ut fra kart som jeg har sett så er det ca 400meter fra siste dør på terminal B til første på C. Siden bagasje er droppet etter imigration/toll og innsjekking gjort på OSL, tenker jeg det letteste er å gå, eller?

Re: Transfer mellom B og C på EWR

Er det noe å spare/tjene på å bruke buss/tog kontra å gå. Skal fra terminal B til C (lander med SAS og videre med United), og ut fra kart som jeg har sett så er det ca 400meter fra siste dør på terminal B til første på C. Siden bagasje er droppet etter imigration/toll og innsjekking gjort på OSL, tenker jeg det letteste er å gå, eller?

Nei, det letteste og greieste er å ta toget.

Har en 12-timers transit på JFK i januar, har noen forslag til et greit flyplasshotell? Trenger ikke noe fancy, egentlig hva som helst som er lett å komme seg til på kvelden og som ikke koster allverdens. Flightene er til/fra Terminal 8.

Har en 12-timers transit på JFK i januar, har noen forslag til et greit flyplasshotell? Trenger ikke noe fancy, egentlig hva som helst som er lett å komme seg til på kvelden og som ikke koster allverdens. Flightene er til/fra Terminal 8.

Det ligger ettpar hoteller av Days/Comfort Inn typen rett ved flytogterminalen i Jamaica,flytoget går 24 tm i døgnet og man er ikke avhengig av en ofte upålitelig shuttle,disse hotelene er enkle,men ok for ei natt,de er rimelige i New York målestokk,ønsker du noe bedre,nærmere JFK blir det dyrere siden de nærmeste er noe høyere oppe i "næringskjeden" !

Husk for øvrig også at for å få shuttle må du uansett ta toget,så hvis du ønsker off kommunikasjon er det egentlig liten forskjell.

Jeg har bodd på et,det lå 5 min gange med bagasje fra toget og hvar OK,husker ikke hvilket,men tror de er ganske så like,restauranttilbudet i nærheten er for øvrig meget "så som så".

Takk for tips. Trenger ikke å reise kollektivt, taxi koster vel ikke allverdens til et hotell i nærområdet. Så om det er shuttle, AirTrain eller taxi er ikke så viktig.

Hvilken United Club er den minst dårlige i Terminal C? C1 eller C3?

C1 vil jeg si. Det er vel den største av dem også.

Helt enig, også god utsikt for oss flygærne...

Hva er minste byttetid UA-SK på ewr?
Litt bekymret etter en ruteendring her..

Hva er minste byttetid UA-SK på ewr?
Litt bekymret etter en ruteendring her..
Hvis du skal fra UA domestic til SK så går det kjapt, bare du benytter transfer mellom terminalene på innsiden, og ikke surrer deg utenfor sikkerhetskontrollen (gitt at at alt er på en billett, og at bags er sjekket hele veien)

Alt er på en billett ja. Takker for info, da satser jeg på at ting går bra og gidder ikke kontakte UA.
(Blir vel endret et par ganger til før jeg reiser, er vel 6. endringen så langt)

Back