Transfer New York og om EWR/LGA/JFK

Re: Transfer New York (EWR/LGA/JFK)

Automater fungerer som bare juling. Har ligget på ca 20 min fra flydør til curbside/ferdig reinnsjekket på både JFK, ORD,SFO og LAX. Hvis jeg har brukt mer har det vært pga venting på bagasje.

Nå tar Airtrain på JFK contactless i sperrene så da slipper man egen billett/metrocard om man skal bruke den fra flyplassen.

Noen som vet om SAS har ordnet seg lounge på T7 JFK? Vanskelig å finne noe positivt om dette på nettet, mao så tyder alt på at de ikke har lounge der…

Noen som vet om SAS har ordnet seg lounge på T7 JFK? Vanskelig å finne noe positivt om dette på nettet, mao så tyder alt på at de ikke har lounge der…
Den gamle BA-loungen brukes av LOT og ANA bl.a. så kan jo være SAS også bruker den?

Nope, men du får kjøpt deg inn i gamle BA loungen for 65 daler.

Fra 31. mars flytter SAS over til T1 på JFK, så da har man plutselig tilgang til både Lufthansa og Turkish lounge. En liten stund hvertfall, inntil SAS forlater alliansen.

Sitter og venter på at innsjekk skal åpne her på Terminal 7, som forøvrig bare føles litt større enn Vigra.

Ifølge skjermene flyr SAS til JFK, fra JFK.

Attachments

• IMG_1291.jpg
    IMG_1291.jpg
    131.8 KB · Views: 175
Innsjekk åpnet 4 timer før avgang. Hun som betjente biz/gold kom senere enn de andre. Det, og litt styr pga reparasjonsarbeid som gjorde det litt trangt bak skranken, resulterte i at en 15-20 stk på økonomi ble sjekket inn før oss. Ingen antydning til å vinke frem biz/gold slik som man stort sett gjør på andre flyplasser.

Ingen lounge, ingen fast track. Lang kø i den kombinerte pass/sikkerhetskontrollen, som forøvrig var bemannet av den minst effektive gjengen jeg noensinne har sett. Greit utvalg av barer/butikker airside men 14 USD for en liten Corona var i overkant.

Ikke noe av dette er dødelig, men det holder ikke mål som et premiumprodukt. Ifølge hun i skranken flytter de snart til Terminal 1. Styr unna JFK til det skjer…..

Uorganisert ombordstigning i beste unitedstil. Kan ikke huske sist SAS lot voksne med barn gå ombord før gull/biz på longhaul. En del amerikanere nærmest tok sats med ungene foran seg da det ble annonsert. Manglet bare active military personell for å gjøre det komplett

1 airbridge tilkoblet fremste dør slik at alle går gjennom business på vei inn i flyet.

I-landsproblemer….I know…..

Nå må den hersens sjampisen komme snart så jeg får tilbake roen.

Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

En kollega melder om elendige køforhold på Terminal 1 JFK.Opprinnelig transfertid var på 3 timer men sikkerhetskøen er så lange at han tviler på han rekker flyet til CPH. Ingen fasttrack tilgjengelig for SAS. Er dette rett og slett JFK om sommeren eller bør man ligge unna denne flyplassen på vei hjem fra USA?

Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

En kollega melder om elendige køforhold på Terminal 1 JFK.Opprinnelig transfertid var på 3 timer men sikkerhetskøen er så lange at han tviler på han rekker flyet til CPH. Ingen fasttrack tilgjengelig for SAS. Er dette rett og slett JFK om sommeren eller bør man ligge unna denne flyplassen på vei hjem fra USA?

JFK T1 har vært håpløs hver gang jeg har vært der. Selv Pre og diverse pri-kategorier loses kun inn i en ny gedigen kø bak ID-kontrollen ...

Noen år siden sist jeg var der, men tydeligvis lite som har endret seg.

JFK T1 var helt håpløs på immigration når jeg var der for litt over et år siden. Sikkerhetkontrollen gikk sånn passe greit da, men terminalen er jo liten og trang og kun widebodies så sikkert veldig avhengig av tidspunkt.

Back