Transfer New York og om EWR/LGA/JFK

Re: Transfer New York (EWR/LGA/JFK)

Foreløpig siste 12 mnd tre ankomster til B ( UA widebody fra LHR og FRA ). Null kø, brukte ikke APC. Men det avhenger vel når du kommer.

Torsdag i forrige uke null komma null kø i C også. Men vi var 40 min tidlig fra OSL.

Uansett god tid.. Sjekk hele tiden mobile.united.com hvor UA går fra...

Ser at SAS har endret en booking slik at jeg får 38 minutters transit C til B på EWR, og det i februar når det ofte er forsinkelser grunnet sne i nordstatene. Selv med United i rute har jo SAS allerede startet boarding bør jeg er ute av det andre flyet.

Jeg avventer da SAS enda ikke formelt har varslet meg og sier jeg ifra nå så er alternativet å få transit på 5:29 og miste en formiddag på destinasjonen. Krysser fingrene at United kommer opp med noe bedre innen SAS varsler meg.

Ser ut til at jeg skal videre fra SK balja inn til EWR nå på mandag. Har ikke booket flight videre enda, men UA har flighter med 2 timer connection videre til MIA.

Det burde jo gå det, nå som jeg forstår der er automater og alt mulig?

Du booker selvfølgelig separate billetter uten sikkerhetsnett? Jadda .. det går alltid bra så lenge velferdsoffiseren er med.

Ser ut til at jeg skal videre fra SK balja inn til EWR nå på mandag. Har ikke booket flight videre enda, men UA har flighter med 2 timer connection videre til MIA.

Det burde jo gå det, nå som jeg forstår der er automater og alt mulig?

Vi har lige mellemlandet i EWR og så ingen automater (fruen har visum, så vi skal uanset i kø). Køen var kort og vi havde 90 min til skifte mellem SK og UA. Vi nåede næste gate 1 min før de lukkede - det var kun med håndbagage og sprint fra sikkerhedskontrol til gate.

Så beregn god tid i EWR

Famous last words. Men vi ser frem til rapporten [emoji13]

He he. Ja

Du booker selvfølgelig separate billetter uten sikkerhetsnett? Jadda .. det går alltid bra så lenge velferdsoffiseren er med.

Sikkerhetsnett er for kyllinger.

Vi har lige mellemlandet i EWR og så ingen automater (fruen har visum, så vi skal uanset i kø). Køen var kort og vi havde 90 min til skifte mellem SK og UA. Vi nåede næste gate 1 min før de lukkede - det var kun med håndbagage og sprint fra sikkerhedskontrol til gate.

Så beregn god tid i EWR

Ouch... Men ja. 90 min ser jeg er svært kort.

Det er to forskjellige immigrasjoner på EWE. Mener det er konkludert med at det er på C det er automater.

Det er to forskjellige immigrasjoner på EWE. Mener det er konkludert med at det er på C det er automater.

Men hvor er det SAS lander da?

Uansett ble det bråendret destinasjon så jeg har 3 timer der. Da er det relativt bankers.

Sist vi var på C, var det ingen i august.. Nå ??

Har vært to ganger på B i år ( også med UA ). Så ikke automater, men har hørt det skal være ?

Begge gangene på B var det null kø i den lange rekken med manuell behandling, så vi tittet ikke etter dem...

Så tror vi vel snart får svar på B ?;)

Last edited:

Sist vi var på C, var det ingen i august.. Nå ??

Det skal være på C - denne artikkelen har bilde fra installasjon sommeren 2014: http://economyclassandbeyond.boardi...passport-control-kisosks-installed-at-newark/

Forøvrig skal det pgså være på plass på JFK T7 også (når Fnate er tilbake i 62K):
British Airways will be installing 14 APC kiosks, which will be live at JFK Terminal 7 from mid-July 2016.
https://www.ianallantravel.com/blog/british-airways-improvements-at-immigration-jfk-terminal-7/

Merkelig , har tittet etter det et års tid. Og spurt .No luck bare Global Entry midt i mellom US Entry og oss andre .

Landet med 907 i september, bare godt, gammeldags håndverk på den tiden.

He, he fått oppdrag nå.. Kommer til EWR fra LHR ( UA ) 26.01 og 22.02...

Er ofte tilfeldigheter om det er B eller C.. Men en dato er 752 og de kommer vanligvis til C ( jfr UA 39 ). 763 den andre .. 763 og 772 oftest B...

Vil ta meg tid til å titte/spørre.....:lol:

Har fått booket en Companion ticket med SAS fra CPH til FLL (UA) med connection EWR på 1t40m, det er vel trangt nok med tid etter hva jeg ser andre skriver? Men, hva skjer dersom jeg ikke skulle rekke flyet til FLL? Er det SAS eller UA jeg må henvende meg til? Det er jo utstedt gjennomgående billett fra SAS, så jeg regner med de er ansvarlige for å få meg på neste fly uten kostnad?

Er det SAS eller UA jeg må henvende meg til? Det er jo utstedt gjennomgående billett fra SAS, så jeg regner med de er ansvarlige for å få meg på neste fly uten kostnad?

Det er SAS som skal fikse, så ta det med SAS sin ankomstservice (eller de som representerer dem), om du finner noe sånn.

Det er SAS som skal fikse, så ta det med SAS sin ankomstservice (eller de som representerer dem), om du finner noe sånn.

Hvis dette skjer underveis og du er sjekket inn på UA-flyet videre så er jeg ganske sikker på at det er UA som håndterer dette og flytter deg til et senere fly.

Vi har fått andre ombookningen nå til MIA med SAS via EWR som gir oss 9(!) timer på EWR som med tre barn er helt uaktuelt.. En mulighet er å fy til FLL i stedenfor som er helt ok MEN det gir oss bare 1 time og 45 minutter på EWR.

Hvordan går dette for tiden? Blir dette alt for lite med customs, bagasje osv?

Takker

Kan gå helt greit, men det er immigration som er jokeren. Når går neste flight nedover i tilfelle dere ikke rekker den? Ville selv vært mer komfortabel med 2,5t+.

Back