Transfer i Helsinki

Hadde satset på første. Du får jo en passkontroll inn til Schengen, men min erfaring fra Helsinki er at dette funker ganske kjapt, til tross for mye folk. Automater har de også. Samme terminal, litt liten og trang men fungerer fint.

Takker for tipset KnutW. Da fikk jeg booket med første alternativ med start i Dusseldorf og avslutning i Berlin. Endte opp med 649 euro t/r, noe som jo slettes ikke er så verst. Bare litt dyrere enn turen til Tokyo fra Tyskland (direkte) med ANA på den tiden i fjor (605 eur). Men denne gang var de nesten dobbelt så dyre, og med kort transfertid (1 t 20 minutt) i Helsinki også var saken grei. Lest at Fukuoka flyplassen bare er 5 minutt unna sentrum med tog også, pluss at det er en by jeg aldri har vært i før og bra at man er så nær Sør-Korea også. Eneste minuset er at man lander i Fukuoka tidlig om morgenen, men slik er det jo med de fleste Japanflighter. Er vel bare ANA/Lufthansa som har kveldsflygning fra Europa av de jeg har sett til nå.

Det er gode nyheter for den gamle Schengen loungen var alt for liten. Blir å teste ut dette om et par uker. :)

Back