Transfer i Frankfurt (samletråd)

Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Det som ändras är att Mercedes minivan blir Volkswagen minivan.

Sannolikheten att få åka Volkswagen blir 100%. De som åkte S-klass förut får nu åka Volkswagen Cayenne och Volkswagen Panamera.

Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Skal til YVR via FRA en søndag i slutten av oktober, men ser litt svart på å fly 05:55 fra OSL. Siden jeg uansett måtte ha flydd fra AES til OSL dagen før, og siste avgang der er tidlig på ettermiddagen, så kan jeg like godt fortsette på 16:20 fra OSL til FRA.

Spørsmålet er hvilket hotel på FRA som egner seg best og hvor mye tid jeg bør sette av til innsjekk? YVR har avgang fra Terminal M 10:15.

Jeg har fått en transfer på FRA Oslo videre til US på 45 minutter (Lufthansa begge flighter) er ikke det alt for kort tid med 3 kilometer løping og US Security?

Jeg har fått en transfer på FRA Oslo videre til US på 45 minutter (Lufthansa begge flighter) er ikke det alt for kort tid med 3 kilometer løping og US Security?

Det er ikke helt usannsynlig at det går i dass jo.

Det er snaut, men security er det ikke. Kun passjekk. Men de vet du kommer ..

Det er snaut, men security er det ikke. Kun passjekk. Men de vet du kommer ..

I Desember ble alle sluset ut, saa det ble ny Security (dette var rett etter de 28 hoeyre ekstremistene ble arrestert, saa det kan ha vaert midlertidig). Men selv da var jeg paa plass i kantinen 20 minutter landing(ankom B avreise A(Z)).

Det er ogsaa en fordel med CnausenClass som faar egen Passkontroll.

Og blir det bussgate så har vel Lufthansa en egen buss som plukker en opp med snaue connections.

Ikke nødvendigvis. En kompis gikk av innkommende fly, mens flyet han skulle videre med stod på nabostanden. Innen sightseeingbussen hadde kommet frem til terminalen var gaten stengt.
Selvfølgelig mulig at LH mente at det forsatt var for tight, men han fant ut at BP på flyet til SVG forsatt ga han adgang til lounge selv etter flyet hadde gått, så han var forholdvis fornøyd med gin-utvalget i A26.

Ankom FRA med SAS på remote, ble opplyst at de som skulle til Philadelphia ( med LH) ville bli møtt ved flytrappen, der ble vi to hentet av en LH bil og kjørt til passkontroll, og fulgt fram til gaten, dette ble jeg imponert over, vi hadde jo litt tanker omkring om vi skulle rekke forbindelsen. Fløy i økonomi klasse.

Litt ustø på Frankfurt for tiden.. Tidligere nevnte 45 minutter er nå da blitt til en First class flight.

- Noen som vet da om man blir automatisk hentet med bil når det er så kort connection?

- Er det da like greit å småløpe til First Class Terminalen for å ta US checken der og bli kjørt til flyet? For hele turen gjennom flyplassen samt denne US checken tar jo temmelig lang tid..

På forhånd takk.

Litt ustø på Frankfurt for tiden.. Tidligere nevnte 45 minutter er nå da blitt til en First class flight.

- Noen som vet da om man blir automatisk hentet med bil når det er så kort connection?

- Er det da like greit å småløpe til First Class Terminalen for å ta US checken der og bli kjørt til flyet? For hele turen gjennom flyplassen samt denne US checken tar jo temmelig lang tid..

På forhånd takk.
Jeg ville ikke tatt sjansen på å løpe ut til first class terminalen gjennom alle Mehmetene i taxikøen med den tiden.Henting med bil ved first class gjelder vel kun ved bussgate sånn normalt sett. Og sjansen for at flyet fra Osl parkerer remote er meget vel tilstede ved FRA. Lufthansa er uansett klar over din tighte connection, men du har uansett 0 å gå på ved delays.

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

På forhånd takk.

Mener å huske alltid å ha fått «ekstraservice» for å rekke connection med LH når flyet er i rute, også i eco. Er du i F er jeg overbevist om at de vet hvordan de skal få deg med så lenge flyet ditt er i rute. Ville ikke rotet meg utenfor sikkerhetskontrollen jeg heller. Flyvertene pleier jo også ha stålkontroll på at du reiser videre i F og ikke C.

Er det Mia du skal til?

Mener å huske alltid å ha fått «ekstraservice» for å rekke connection med LH når flyet er i rute, også i eco. Er du i F er jeg overbevist om at de vet hvordan de skal få deg med så lenge flyet ditt er i rute. Ville ikke rotet meg utenfor sikkerhetskontrollen jeg heller. Flyvertene pleier jo også ha stålkontroll på at du reiser videre i F og ikke C.

Er det Mia du skal til?

Takker. Jeg bare tenkte denne passkontrollen på FCT gjorde at man faktisk gikk i pluss med tid kontra å stå i de til tider ganske lange køene før US flightene. Er det noe.poeng og gå til FCL da for passkontroll osv der?

Desverre ikke MIA, men et nytt forsøk på å se Washington DC.

Takker. Jeg bare tenkte denne passkontrollen på FCT gjorde at man faktisk gikk i pluss med tid kontra å stå i de til tider ganske lange køene før US flightene. Er det noe.poeng og gå til FCL da for passkontroll osv der?

Desverre ikke MIA, men et nytt forsøk på å se Washington DC.

Men jeg skjønner ikke helt - har FRA helt annet opplegg for USA flighter enn det CPH feks har? I CPH er det jo bare passkontroll ut av Schengen før man kommer til gaten og blir stilt de spørsmålene om man har pakket bagasjen selv og lignende. Siden du har first har du jo priority boarding. Passkontroll ut av Schengen er jo ganske lite stressende for EU/EØS borgere. Nå vet jeg ikke om FRA har egates eller lignende for passkontroll, men selv uten burde det jo gå ganske fort.

Men jeg skjønner ikke helt - har FRA helt annet opplegg for USA flighter enn det CPH feks har? I CPH er det jo bare passkontroll ut av Schengen før man kommer til gaten og blir stilt de spørsmålene om man har pakket bagasjen selv og lignende. Siden du har first har du jo priority boarding. Passkontroll ut av Schengen er jo ganske lite stressende for EU/EØS borgere. Nå vet jeg ikke om FRA har egates eller lignende for passkontroll, men selv uten burde det jo gå ganske fort.

Det er litt anderledes i Frankfurt (Lufthansa - United) USA Avgangene gaar fra Z terminalen, som er etasjen over A Terminalen - det er vel 2-3 forskjellige Passkontroll Steder - alle har saavidt jeg husker Premium dedikerte sluser, har aldri opplevd at det tar mer en er par minutter.

...men et nytt forsøk på å se Washington DC.

Okey, så mange tilfeldigheter ila 4 minutter er rett og slett ikke mulig.

- "er det skap nr 747 her i garderoben?"
- "året 69, da Concorde først tok av og 911 fikk forlenget akselavstand"
- "jeg skal til Washington i morgen og se Concorde"
- "Åååhh, i Seattle har de første utgave av 747."

Takk for passiaret om tallet 69 i dag. God tur til Concorden.

Back