Transfer i Amsterdam (og annet om rise til/fra/via flyplassen)

Re: Transfer i Amsterdam

De gangene jeg har skullet inn i Schengen på AMS har jeg måttet via Security og Passkontroll, så ville ikke blitt overasket om man må via Security...
Intra Schengen, er det ikke Security, selv om de av og til har stikkontroll ved gate...
He he kanskje jeg bare har vært heldig da? Bruker konsekvent KLM eller Delta til/fra USA (når via AMS) og da er det veldig ofte parkering ved D-armen. Bruker gå veldig raskt å komme seg over i Schengen sonen.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Det er ikke sikkerhetskontroll ved ankomst fra USA og UK inn til Schengen, alle andre non schengen ankomster må via centrelized sequrity i andre etasje.

Helt likt som det er på CPH der man må via sikkerhetskontroll ved ankomst fra Asia Afrika osv

Da skal Star Alliance ha åpnet en egen lounge i AMS, hvor også man som SAS Plus reisende har tilgang

Da skal Star Alliance ha åpnet en egen lounge i AMS, hvor også man som SAS Plus reisende har tilgang

Merk at denne er på "feil" side av passkontrollen i Pir D så man må huske å ha med pass selv om man ikke skal ut av Schengen.

@Martin

Leste et annet sted at den var Non Schengen, men ser jeg tar feil, litt for raskt ute. Beklager feilinformasjon

Hva slags lounge skulle det være? Jeg reiste via AMS 2 Mars med SAS PLUS, og da var det en ganske gørrkjedelig lounge tilgjengelig oppe i 3 etg. Det var en del som var for gullmedlemmer, og en del som var åpen for alle. Kan det ha vært den "nye" jeg besøkte? Den lå oppe i nærheten av den utsiktsplatformen de har, mener det er D-gates?

Hva slags lounge skulle det være? Jeg reiste via AMS 2 Mars med SAS PLUS, og da var det en ganske gørrkjedelig lounge tilgjengelig oppe i 3 etg. Det var en del som var for gullmedlemmer, og en del som var åpen for alle. Kan det ha vært den "nye" jeg besøkte? Den lå oppe i nærheten av den utsiktsplatformen de har, mener det er D-gates?

Tror det var den «gamle» da jeg ikke tror den nye hadde åpnet ennå

Okei, høres bra ut, for den var... kjip.

Aspire-loungen? Sist (og definitivt siste) gang jeg var der hadde jeg mye moro av musene som pilte rundt på gulvet og klatret i gardinene.

Så helt klart den mest underholdende loungen jeg har vært i, det skal de ha. :D

Aspire-loungen? Sist (og definitivt siste) gang jeg var der hadde jeg mye moro av musene som pilte rundt på gulvet og klatret i gardinene.

Så helt klart den mest underholdende loungen jeg har vært i, det skal de ha. :D

Åh... nais. De så jeg ikke, var for opptatt med å sitte i koma og spille Grim Fandango på mobilen. Glad jeg ikke spiste noe...

Enda en lounge for mennesker uten rygg... slike stoler/sofa har ingenting i et venterom å gjøre!:old

Var i den nye loungen på fredag og den var helt grei, de hadde en kjøttgryte som varmmat så det gikk an å få i seg noe ordentlig mat før flyet.

Ikke den største loungen, men var greit med plass i 18-tiden

Enda en lounge for mennesker uten rygg... slike stoler/sofa har ingenting i et venterom å gjøre!:old

Gjør de det med vilje, tro? Helt enig, det ser forferdelig ut for avslapning. Du må ned i nesten liggende for å få støtte i hele ryggen

Valgte å sjekke inn på YotelAir under transfer fra YYZ til TRD med 7+ timer layover. Vurderte lounge, men kjente at jeg heller hadde behov for å strekke ut kroppen og sove. Meget fornøyd med oppholdet. Jeg hadde en normal størrelse kabin, og det lille rommet med sengealkove, dusj og do var akkurat det jeg trengte.
Jeg har forsovidt etterlyst lignende på flyplasser, da dette er perfekt for lengre layovers eller tidlige avganger. Jeg er meget interessert i å betale en ålrait sum for noen timers hvile og rolig avgang; enn å stresse avgårde på usympatiske tidspunkt fra heimen/oppholdssted.

YotelAir ligger airside, i lounge 2 (etter passkontroll), i 2 etasje ved McDonalds, anbefaler å forhåndsbestille, men det går fint an å booke seg inn ved ankomst.

https://www.yotel.com/en/hotels/yotelair-amsterdam-schiphol

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
07833c496e834dc7411f27664437db33.jpg
3dc9c113e62c4367b258d220e72bf501.jpg

Last edited:

Ellers er broodje haring, biertje en een korenwijn på Bubbles Seafood Bar på Schiphol heller ikke å forakte. Utsikten er også upåklagelig...

Attachments

• IMG_0032.jpg
    IMG_0032.jpg
    137.9 KB · Views: 148

Ellers er broodje haring, biertje en een korenwijn på Bubbles Seafood Bar på Schiphol heller ikke å forakte. Utsikten er også upåklagelig...
Hehe... Ja der kan man meget vel kose seg litt. Men det er kanskje ikke helt innafor å legge seg nedpå, for et par timers hvile... :)

Back