Transfer i Amsterdam (og annet om rise til/fra/via flyplassen)

Taksetid skal være innbakt i rutetidene. De oppgis blokk-blokk, ikke take-off-landing.

Forøvrig enig i tidsberegningen, ca 30 min fra flyet til toget burde holde greit.
Dog er Someone en kapabel løper, så med kun håndbagasje burde han kunne klare det ned mot kvarteret:cool:

Basert på flyvninger med AMS som destinasjon i 2024 så høres 30 min frytelig optimistisk ut med innsjekket bagasje iallfall, men uten burde vel det gå greit om ting er i rute.

Ja, jeg landet på at 30 minutter var litt optimistisk.

Hadde blitt litt sure miner hvis jeg løp til toget, mens hun jeg stort sett deler seng med, stod igjen og ventet på bagasjen (sin). Og når de to neste Eurostar avgangene er utsolgt, selv 3 uker frem i tid, så ble det istedet 1st class med de nederlanske statsbaner, bedre tid, og 1,5 istedet for 1 times togtur.

Da rekker dere sansynligvis fint en øl på veien dersom dere skal vente på bagasjen.

Last edited:
Hadde blitt litt sure miner hvis jeg løp til toget, mens hun jeg stort sett deler seng med, stod igjen og ventet på bagasjen (sin). Og når de to neste Eurostar avgangene er utsolgt, selv 3 uker frem i tid, så ble det istedet 1st class med de nederlanske statsbaner, bedre tid, og 1,5 istedet for 1 times togtur.

Og apropos det, forstår jeg det på NS Intercity til Antwerpen, er det ikke noe kjøpsmuligheter ombord, så man må BYOB for den 1,5 times turen?

Last edited:
Back