Transfer Caracas

A-380

ScanFlyer Silver
Til og fra Bogota med Lufthansa og Avianca har vi "gleden" av å skifte fly i Caracas. På hjemturen er det hele 6 timer å vente. Dette er jo ikke den tryggeste byen i verden, så bare gå utfor å ta en taxi til byen er kanskje ikke så lurt.

Så dermed er spørsmålet om noen kjenner til noe vi kan gjøre? Håper det finnes en tur operatør eller lignende som kan ordne en kjapp sightseeing i eller rundt Caracas.

Flyplasstaxiene med "taxibu" med vouchers er helt safe.

Bare forhandle med "bua" for en sightseeing til downtown og retur , og MUST, Museo D'or..:up::up:

Les litt på forhånd før du kommer slik at du kan be om spesielle steder du ønsker.. Blir sikkert billig også..

Bare husk at domestic og international har to forskjellige terminaler... Et lite stykke i mellom.

Du kan føle deg helt trygg i byen , sammenlignet med før 2002. Kryr av politi.

Selvfølgelig, jeg mener dagtid...;) Natta sov vi godt.... og trygt....

Og det er virkelig en stor GLEDE ...Uten anførselstegn....

Flyplassen ligger nesten nede ved sjøen, men du må opp til omtrent 1000 meters høyde for å komme inn i dalen til Caracas.

Olje og bebsin koster lite i landet. Bensinen er subsidiert og koster under 20 øre literen samtidig som bilstanden er veldig utslitt. Resultatet er at det er masse tykke oljeflekker på veiene og spesielt veien mot flyplassen kan bli veldig glatt og farlig om det er regn. Det er også mange slitte biler som havarerer på den bratte veien.

Disregard mitt innlegg. Fikk det helt gærnt... Trodde det var BOG... Skal til CCS i mai... Men ta vare på det likevel:)

Takk for info

Var i kontakt med et taxiselskap i Caracas som kunne ordne med turer i Venezuela, og ifølge dem var 6 timer for lite til å se noe av Caracas da en må være tilbake til flyplassen minst 3 timer før avgang. Fra flyplassen til byen tok det 45-60min, så da sitter en ikke igjen med mye tid til sightseeing.

Så da få en vel oppleve Caracas en annen gang

Bringer opp denne igjen, da det nærmer seg avreise.

Hvordan er det å ta ut penger på CCS (airside). Minibanker eller vekslingskontorer? Og kan det være en fordel å ha med Dollar eller Euro? Skal være på flyplassen i 4 og 6 timer, så kan være greit med litt penger.

Minibankene på flyplassen , utsiden, tok ikke mine kort. Heller ikke i byen før noen ba meg gå til Citybank.

MEN det sies at noen krever 5 siffer, og hvis en legger til en null først, skal det gå.. Prøvde ikke det. Leste dette i guideboken etter jeg kom til hotellet.

Vekslet ikke cash, kun minibank..

Da jeg ikke fikk minibankene til å fungere tok jeg ut penger inne i banken med visa-kortet mitt, og ble svindlet av banken som prøvde å belaste kortet mitt 3 ganger. Fikk tilbake pengene fra Visa. Det er uansett gode muligheter for å bli svindlet eller ranet i Caracas. Du bør vite hva du gjør og hvor du skal. Dette er absolutt ikke stedet å vimse rundt på måfå som naiv turist.

Og blir du ranet og går til politiet er det vanlig at politiet raner deg for resten av det du har. Et vanlig tegn er at de spør "Hvor mye penger har du igjen?"

http://wikitravel.org/en/Venezuela#Buy

Last edited:
Back