Re: Transcon på 1.kl
Da er det vel på tide med en oppsummering også.
MCO-EWR
Innsjekk/boarding
Automat gikk knirkefritt, preboarding av 1.kl 10/10
Punktlighet
Avgang på rute, ankomst ca en halvtime tidlig 10/10
Service
Vennlig service og hyppig påfylling av drikke 9/10
Komfort
Standard 1.kl sete, og med cutout i bulkhead sitter man godt selv med lange ben 9/10
Mat
Det beste måltidet jeg har hatt på en kort innenriks-flight i USA. Som jeg skrev i teksten, dette var det bestemor-kvalitet over! 10/10
Totalt
Nok en flight som står i stil med mine tidligere opplevelser med CO. Svært få punkter å klage på her! 48/50
EWR-LAX
Innsjekk/boarding
Preboarding av 1.kl over en halvtime før avgang 10/10
Punktlighet
Avgang på rute, ankomst ca ti min tidlig 10/10
Service
Enormt bra service. Som tidligere opplever jeg at man får mye bedre service dersom FA er en mann. Denne karen var ekstra-ordinær. Meget hyppige turer gjennom kabinen, der han spurte hver enkelt om det var noe vi ønsket 10/10
Komfort
Jeg har tidligere skrytt av BF kabinen til CO, og den er like bra på transcon som over Atlanteren. Jeg vil anta at BF har en like bra kabin som UA og AA sine premium kabiner som blir brukt mellom JFK og LAX/SFO. Derimot vil ikke en vanlig 1.kl være spesielt behagelig på slutten av en lang tur som dette. 10/10
Mat
Som man kan se av bildene og menyen var det rikelig og god mat. Jeg ble skikkelig mett og savnet ikke noe. Vinen var også god. 10/10
Totalt
En super flight, rett og slett. Maten og service var helt topp, og et eksempel på hvor bra ting kan gjøres! 50/50
LAX-EWR
Innsjekk/boarding
Automat gikk knirkefritt, preboarding av 1.kl en halvtime før avgang 10/10
Punktlighet
Avgang på rute, ankomst ca ti minutter tidlig 10/10
Service
Ikke spesielt vennlig, og ikke hyppig påfyll av drikke. FA var en dame på ca 50, som virket rett og slett smågretten. Like greit jeg bare ville sove og være i fred. 5/10
Komfort
Samme som på turen vestover 10/10
Mat
Litt skuffende, det må jeg innrømme. En liten porsjon, som bare var middels på smak. En liten lunsj før landing hadde vært greit når frokosten var såpass liten. Flere typer drikke til froksten burde være standard. 5/10
Totalt
En litt skuffende flight, men jeg ville uansett slappe av og sove. Filmtilbudet var det samme som dagen før. AVOD på 757 blir et stort pluss! 40/50
EWR-MCO
Innsjekk/boarding
Preboarding av 1.kl ca en halvtime før avgang 10/10
Punktlighet
Avgang på rute, ankomst ca ti min tidlig 10/10
Service
Vennlig service og hyppig påfylling av drikke. Denne gangen var det en meget hyggelig mann som var FA foran. Han hadde godt humør og spøkte og lo. 10/10
Komfort
Standard 1.kl sete, og ikke i nærheten av BF, men på en kort flight har man ikke noe å klage over. Rad 1 var helt tom, men jeg så ikke behovet for å flytte meg frem for å få mer benplass. Ledig nabosete er også et pluss 8/10
Mat
Dette var ikke en god middag. Jeg spiste ikke engang opp alt. Suppa var ok, en slags kjøttsuppe, men kjøttet og risen var veldig smakløst. Jeg angret i etterkant på at jeg ikke valgte salat med laks. Vinen var heller ikke av samme kvalitet, men den gikk ned. Pluss for kaffe og kake som avslutning 5/10
Totalt
God service, punktlig flight men dessverre ikke like bra mat som jeg fikk dagen før.
43/50
Det kan kanskje virke som om jeg er veldig raus med toppkarakterene her, men CO er faktisk veldig bra på de flightene jeg har hatt. Det finnes garantert skrekkhistorier med de også, og jeg er ikke fristet til å fly EWR-West Coast i en vanlig 1.kl. Dessuten hadde det vært fint med kvinnlige FA med like bra service som sine mannlige kollegaer.
Legger man sammen kommer man til at CO får
181/200