Transcon på 1.kl

Re: Transcon på 1.kl

Hovedretten i frokosten var en skinkebit, poteter og eggerøre. Ikke akkurat en stor porsjon, men helt greit. Dessverre var ikke servicen spesielt imponerende, og det ble servert lite drikke. Mulighet for å få melk, kaffe og juice hadde vært mye bedre enn bare oppfylling av glasset uten spørsmål om man ønsket noe annet

Attachments

• P9040185.JPG
    P9040185.JPG
    99.9 KB · Views: 20

Resten av turen gikk med til å sove mest mulig, samt se litt film og lese. Setet til CO funker godt til å både sove sittende og delvis liggende i:up:
Det ble også servert en liten cookie en stund før ankomst til EWR.

Der knipset jeg dette bildet av en anne 757. Vårt fly skulle videre til Belfast etter rengjøring.

Attachments

• P9040187.JPG
    P9040187.JPG
    91.9 KB · Views: 18

Vi ankom EWR på rute, så jeg hadde altfor god tid før neste flight, nesten to timer. Dette ble min første flight med 757 i domestic config, ikke helt det samme som bizfirst. Dom har 24 seter i første klasse, i en helt annen standard. Det var langt fra en full flight, og bare ca 14 av setene foran var opptatt. Her er et bilde av benplassen i sete 2F

Attachments

• P9040188.JPG
    P9040188.JPG
    86.3 KB · Views: 17

Vi tok av fra 04L etter ca 10 minutter i kø. Bare 3000 fot til vi startet rotering, imponerende!! Etter TO var det en bratt klatring ut fra EWR, fulgt av en 180. Dessverre satt jeg på høyre sete så jeg fikk ikke sett ned på EWR. Det hadde trolig vært et flott syn i kveldssolen. Her er imidlertid et bilde av NYC

Attachments

• P9040189.JPG
    P9040189.JPG
    108.8 KB · Views: 18

Dagens meny på den 2t og 9 min lange flighten til Florida var biffgryte eller salat, begge sammen med suppe. Jeg gikk for biffen, noe som var helt greit. Ikke stor porsjon, ikke veldig godt, men bedre enn ingenting.

Attachments

• P9040191.JPG
    P9040191.JPG
    95.2 KB · Views: 5

Drikke ble en merlot, dessverre en annen enn jeg fikk dagen før. Til dessert fikk vi en sjokolademousse-kake og kaffe. Godt og mettende. Et lite kakestykke til kaffen hever middagsopplevelsen vesentlig!

Attachments

• P9040195.JPG
    P9040195.JPG
    79.9 KB · Views: 3

Som en avslutning slenger jeg med et bilde av solnedgangen, trolig over South Carolina eller Georgia

Attachments

• P9040200.JPG
    P9040200.JPG
    46.3 KB · Views: 2

Da er det vel på tide med en oppsummering også.

MCO-EWR

Innsjekk/boarding
Automat gikk knirkefritt, preboarding av 1.kl 10/10

Punktlighet
Avgang på rute, ankomst ca en halvtime tidlig 10/10

Service
Vennlig service og hyppig påfylling av drikke 9/10

Komfort
Standard 1.kl sete, og med cutout i bulkhead sitter man godt selv med lange ben 9/10

Mat
Det beste måltidet jeg har hatt på en kort innenriks-flight i USA. Som jeg skrev i teksten, dette var det bestemor-kvalitet over! 10/10

Totalt
Nok en flight som står i stil med mine tidligere opplevelser med CO. Svært få punkter å klage på her! 48/50

EWR-LAX

Innsjekk/boarding
Preboarding av 1.kl over en halvtime før avgang 10/10

Punktlighet
Avgang på rute, ankomst ca ti min tidlig 10/10

Service
Enormt bra service. Som tidligere opplever jeg at man får mye bedre service dersom FA er en mann. Denne karen var ekstra-ordinær. Meget hyppige turer gjennom kabinen, der han spurte hver enkelt om det var noe vi ønsket 10/10

Komfort
Jeg har tidligere skrytt av BF kabinen til CO, og den er like bra på transcon som over Atlanteren. Jeg vil anta at BF har en like bra kabin som UA og AA sine premium kabiner som blir brukt mellom JFK og LAX/SFO. Derimot vil ikke en vanlig 1.kl være spesielt behagelig på slutten av en lang tur som dette. 10/10

Mat
Som man kan se av bildene og menyen var det rikelig og god mat. Jeg ble skikkelig mett og savnet ikke noe. Vinen var også god. 10/10

Totalt
En super flight, rett og slett. Maten og service var helt topp, og et eksempel på hvor bra ting kan gjøres! 50/50

LAX-EWR

Innsjekk/boarding
Automat gikk knirkefritt, preboarding av 1.kl en halvtime før avgang 10/10

Punktlighet
Avgang på rute, ankomst ca ti minutter tidlig 10/10

Service
Ikke spesielt vennlig, og ikke hyppig påfyll av drikke. FA var en dame på ca 50, som virket rett og slett smågretten. Like greit jeg bare ville sove og være i fred. 5/10

Komfort
Samme som på turen vestover 10/10

Mat
Litt skuffende, det må jeg innrømme. En liten porsjon, som bare var middels på smak. En liten lunsj før landing hadde vært greit når frokosten var såpass liten. Flere typer drikke til froksten burde være standard. 5/10

Totalt
En litt skuffende flight, men jeg ville uansett slappe av og sove. Filmtilbudet var det samme som dagen før. AVOD på 757 blir et stort pluss! 40/50

EWR-MCO

Innsjekk/boarding
Preboarding av 1.kl ca en halvtime før avgang 10/10

Punktlighet
Avgang på rute, ankomst ca ti min tidlig 10/10

Service
Vennlig service og hyppig påfylling av drikke. Denne gangen var det en meget hyggelig mann som var FA foran. Han hadde godt humør og spøkte og lo. 10/10

Komfort
Standard 1.kl sete, og ikke i nærheten av BF, men på en kort flight har man ikke noe å klage over. Rad 1 var helt tom, men jeg så ikke behovet for å flytte meg frem for å få mer benplass. Ledig nabosete er også et pluss 8/10

Mat
Dette var ikke en god middag. Jeg spiste ikke engang opp alt. Suppa var ok, en slags kjøttsuppe, men kjøttet og risen var veldig smakløst. Jeg angret i etterkant på at jeg ikke valgte salat med laks. Vinen var heller ikke av samme kvalitet, men den gikk ned. Pluss for kaffe og kake som avslutning 5/10

Totalt
God service, punktlig flight men dessverre ikke like bra mat som jeg fikk dagen før.
43/50

Det kan kanskje virke som om jeg er veldig raus med toppkarakterene her, men CO er faktisk veldig bra på de flightene jeg har hatt. Det finnes garantert skrekkhistorier med de også, og jeg er ikke fristet til å fly EWR-West Coast i en vanlig 1.kl. Dessuten hadde det vært fint med kvinnlige FA med like bra service som sine mannlige kollegaer.

Legger man sammen kommer man til at CO får
181/200

Flott rapport, rart du ikke sov mer etter lesestoffet ditt å bedømme! (ja Aviation Intructors-boka jeg tenker på :D)

Det lave skydekket er vanlig for denne tiden av året, hele kysten lang (spesielt juli/august)

PS:
Det er noe spesielt med solnedgangen i CA..??

Jeg hadde med meg både den boka, FAR-AIM og fundamentals of instructing, mye å falle i søvn av. Dessuten kan man se et av de nyere Airways på fanget mitt.

Joda, solnedgangen i CA er fin den, men jeg synes kombinasjonen cumulunimbus og solnedgang er vel så flott.

Nå var forresten Flying Blue kontoen oppdatert, så da får jeg håpe på oppgraderinger neste helg. Som silver hadde jeg 50% oppgradering på NW, og som gull tror jeg at det er vanlig med ca 75%, litt avhengig av hvor man flyr selvsagt

Bildet av NYC var rene postkortet!!! terningkast 6!!!

EB...
Hadde noen kollegaer som fløy CO over dammen i somer - det ble med den gangen!!!
Hva var det spesielt de ikke likte? Kunne vært greit å vite så skal jeg sende det videre til marketing gruppen...

Jeg har tatt den ruten flere ganger nå, både foran og bak.... og jump-seat... og har ikke hatt noen problemer. Selv om det fortsatt er lettere for meg å fly IAH-AMS-OSL har jeg tatt denne flighten flere ganger nå, for den kommer fram flere timer tidligere.

Dag

Seteavstand, service og det at de ble splittet etter at de sjekket inn på seter ved siden av hverandre. Ikke hyggelig for et nygift par...

Ingen liker å bli splittet som har sjekket inn sammen vil jeg tro...hverken på CO eller SK.

EB...

Vi har samme seteavstand i turistklassen på B757 som de fleste selskapene har... mellom 31" til 32". Vanlig turistklasse kan variere fra 28" til 32" og noen få selskap har 33". SAS for eksempel averterer 30" på short haul og 32" på long haul. Vi averterer også 32", men jeg vet at enkelte rader kan gå ned mot 31"... som de fleste selskapene. Dette er ofte avhengig av hvordan antall rader passer med gally, lavatory, skillevegger osv.

"Service" er litt for generelt... og trenger litt mer utfyllende innlegg... Mat, holdning osv.

Jo, jeg er nok enig at å bli splittet opp, spesielt når man er på bryllupsreise, ikke er bra, og derfor bør man forhåndsbestille setene før man stiller opp på flyplassen... for å se hva som er igjen. Merklig at ingen ville bytte sete...?

Dag

Sete var reservert, de ble sjekket inn sammen - men så splittet før avgang. Dette kan skje hos alle selskap...men fikk disse til å velge SAS nå i høst!

Hei igjen EB...
fikk disse til å velge SAS nå i høst
Det er greit nok det... og det er bra man har et valg... men jeg ville fortsatt gjerne vite mere konkret, om du kan finne ut, hva det var de ikke var fornøyde med...?

Dag

Treffer han i morgen - så da skal jeg se om jeg ikke kan få en rapport!

Ga de tilbakemelding til CO via feedback på nettsiden deres?
Det har jeg begynt å gjøre om jeg er fornøyd eller misfornøyd med noe. Om en FA får ros fra en kunde kommer en kopi av brevet i personalmappen til FA. Å være flygende i dagens økonomiske turbulens er sikkert ikke bare greit, så da blir velfortjent ros sikkert satt pris på.

:up:

Back