Transcon på 1.kl

Re: Transcon på 1.kl

Like etter landing på 25 L, utsikt til Fed-Ex terminalen.

Det var det siste for denne gang, resten av rapporten kommer snart.

Attachments

• P9030094.JPG
    P9030094.JPG
    90.1 KB · Views: 22

Originally posted by Dag Viking
Her er et bilde av innflygning til 04R, kan det være Philadelphia?

Ad 3dje bilde:
Det ser ut som det er Walt Whitman Bridge (Interstate 76) som krysser Delaware River over til Gloucester City rett sørvest av Philadelphia sentrum i toppen på bildet. Franklin Bridge (Interstate 676) er vel under den store skyen til venstre på bildet. Sportsanlegget i bunn på bildet tilhører mest trolig Temple University.

Så ut som en herlig tur... Ingen grunn til å klage på nivået på mat/service hos CO...(...foran gardinen!!!)

Nei, men det er jammen mye bra bak gardinen også hos CO! :up:

Hadde noen kollegaer som fløy CO over dammen i somer - det ble med den gangen!!!

Det ble definitivt ikke min siste tur med CO, men oppsummering og karakterer kommer til slutt.
Etter ankomst fant jeg ut at jeg ville spise middag i den runde restauranten som er opplyst av neonlys om kvelden. Ikke det at jeg var spesielt sulten, men jeg ville absolutt få med meg utsikten. Fra restauranten har man nemlig god utsikt til både terminaler og rullebaner. Dessverre har jeg ikke mer enn 3X zoom, så bildene ble ganske dårlige

Attachments

• P9030099.JPG
    P9030099.JPG
    58.3 KB · Views: 22

Mens jeg satt der landet tre jumbojeter, JAL cargo, AF 744 og ANZ 744, i tillegg til blandt annet VS 343 og flere mindre fly. Jeg hadde utsikt til 24L og R, siden jeg satt på nordsiden av restauranten

Attachments

• P9030101.JPG
    P9030101.JPG
    47.9 KB · Views: 20

Maten og prisene i restauranten var meget bra. Jeg hadde grilla kamskjell og en bra chardonnay til forrett, og en viltrett med en god shiraz til hovedrett. Kaffe var på huset, og innkludert tips kom det på 55 dollar. Absolutt ikke noe å si på!

Her lander en WN 737, mens en A321 fra AC i nye farger står parkert ved gate. Sola var på vei også, så jeg koste meg glugg ihjel med utsikten

Attachments

• P9030104.JPG
    P9030104.JPG
    84 KB · Views: 21

Så var sola på vei ned, og neonlysa på betongsøylene ble tent. Borte ved terminalen kan man se to jumboer, AF og ANZ

Attachments

• P9030113.JPG
    P9030113.JPG
    64.4 KB · Views: 20

Når det var tid for kaffe bytta jeg bord, og fikk utsikt østover og delvis sørover. På denne siden har blandt annet UA, AA, DL og CO sine terminaler.
Yrende liv på flyplassen, selv etter mørkets frembrudd

Attachments

• P9030130.JPG
    P9030130.JPG
    93.4 KB · Views: 7

Her er restaurant Encounter sett fra bakken mellom terminalene

Attachments

• P9030153.JPG
    P9030153.JPG
    93.6 KB · Views: 4

Etter middag var det tid for å finne et rom. Radisson var bare et stenkast unna, og med en pris på 100 USD for en natt innkl skatter var valget enkelt. Hotellet har en bar med enkle retter i 11 etasje, der man også kan gå ut på taket for å se på fly. Utsikten fra hotellet var meget bra, her kan man se ned på Encounter og tårnet lenger mot vest, litt til høyre for midten av bildet

Attachments

• P9040161.JPG
    P9040161.JPG
    78.7 KB · Views: 3

En smule trøtt kl 6 neste dag, men jeg var ved innsjekk kl 7 for avgang 8.10. Hotellet har egen shuttle til flyplassen, så det tok bare 5 minutter. Også for denne flighten var automat for innsjekk det greieste. Security gikk på 3 minutter, så jeg hadde i overkant av tid ved gate. En halvtime før avgang begynte boarding, og jeg fant samme sete som dagen tidligere. Etter en kort taxi og kø i 2 minutter tok vi av fra 25R, den indre av rullebanene sør for terminalene. Etter avgang en 180 graders sving, og vi kunne se ned på flyplassen

Attachments

• P9040167.JPG
    P9040167.JPG
    74.7 KB · Views: 4

Lavt, men tynt skydekke oppover langs kysten. Været er temmelig annerledes enn FL, og temeraturen langt mer behagelig på denne årstiden

Attachments

• P9040169.JPG
    P9040169.JPG
    73 KB · Views: 1

Frokostmenyen var ikke like imponerende som middagsmenyen, selv om vi reiste fra LAX i frokost-tid og ankom EWR i middagstid.

Attachments

• P9040177.JPG
    P9040177.JPG
    110.9 KB · Views: 3

Skikkelig ødeland, utsikt nordover ca 20 min etter TO

Attachments

• P9040180.JPG
    P9040180.JPG
    92.5 KB · Views: 3

Det ble forresten servert valgfri drikke før TO, jeg valgte appelsinjus. Det ble nok drikke dagen før, og appelsinjus passer best kl 8 om morgenen om man ikke skal på charter til syden.

Som start på frokosten ble det servert en frukttallerken med valgfri drikke. Ananas, melon, druer og appelsin, samt en varm muffin

Attachments

• P9040182.JPG
    P9040182.JPG
    94.8 KB · Views: 3
Back