Re: Transavisa kutter i København
Cimber har vel sagt at de giver denne satsning 12 måneder til at blive lønsom - det må vel tolkes i retning af man trods alt ikke er villig til at tabe alt for store beløb på dette.
"Problemet" for de tre selskaber er at de har allokeret fly med fast base på CPH - fra april Norwegian 6 stk., Cimber Sterling 5 stk. og Transavia 3 stk. Så når de kutter ruter er de mere eller mindre nød til at flytte kapaciteten til andre ruter fra CPH, hvilket vi ser Transavia gøre. En mulighed er selvfølgelig at skære antallet af baserede fly ned, men så skal de blot allokeres hen til andre destinationer - måske ikke den nemmeste opgave øjeblikket...
I det her spil er en af aktørerne også Cimber. SElv siger Cimber jo at de kan holde
"så længe det skal vare"(min fortolkning), men på et eller andet tidspunkt løber kassen jo tom for alle de 3 nævnte selskaber..
Som PP skriver så har HV jo KL og AF i ryggen, men ingen at de andre har "større" selskaber i ryggen...
Så det er min mening at de ruter som HV har taget væk ikke bliver de eneste, der vil komme flere cuts i løbet af foråret. Ja selv DY vil cutte ruter, bare vent og se !!
Hilsen
Ole
Cimber har vel sagt at de giver denne satsning 12 måneder til at blive lønsom - det må vel tolkes i retning af man trods alt ikke er villig til at tabe alt for store beløb på dette.
"Problemet" for de tre selskaber er at de har allokeret fly med fast base på CPH - fra april Norwegian 6 stk., Cimber Sterling 5 stk. og Transavia 3 stk. Så når de kutter ruter er de mere eller mindre nød til at flytte kapaciteten til andre ruter fra CPH, hvilket vi ser Transavia gøre. En mulighed er selvfølgelig at skære antallet af baserede fly ned, men så skal de blot allokeres hen til andre destinationer - måske ikke den nemmeste opgave øjeblikket...