Transavisa kutter i København

Re: Transavisa kutter i København

I det her spil er en af aktørerne også Cimber. SElv siger Cimber jo at de kan holde
"så længe det skal vare"(min fortolkning), men på et eller andet tidspunkt løber kassen jo tom for alle de 3 nævnte selskaber..
Som PP skriver så har HV jo KL og AF i ryggen, men ingen at de andre har "større" selskaber i ryggen...
Så det er min mening at de ruter som HV har taget væk ikke bliver de eneste, der vil komme flere cuts i løbet af foråret. Ja selv DY vil cutte ruter, bare vent og se !!
Hilsen
Ole

Cimber har vel sagt at de giver denne satsning 12 måneder til at blive lønsom - det må vel tolkes i retning af man trods alt ikke er villig til at tabe alt for store beløb på dette.

"Problemet" for de tre selskaber er at de har allokeret fly med fast base på CPH - fra april Norwegian 6 stk., Cimber Sterling 5 stk. og Transavia 3 stk. Så når de kutter ruter er de mere eller mindre nød til at flytte kapaciteten til andre ruter fra CPH, hvilket vi ser Transavia gøre. En mulighed er selvfølgelig at skære antallet af baserede fly ned, men så skal de blot allokeres hen til andre destinationer - måske ikke den nemmeste opgave øjeblikket...

Hvem er Ole Kirchert Christensen?

Ole Kirchert Christensen er direktør for hans egen rejse-rådgivningsvirksomhed travelbroker - www.travelbroker.dk

Det er stiftet i 2008 og siden da har han tilsyneladende været meget fokuseret på at promovere sig selv og sin virksomhed - ikke at det er en dårlig ting, men hans indsigt ang. de ting han udtaler sig om er ikke altid den bedste efter min mening.

Er de ikke nederlandske da?
De holdt ikke lenge ut på RTM-OSL heller

Jeg husker ikke hvor lenge de fløy på OSL men det var vel et år omtrent. (????) Ruta virker kanskje litt sær fra et norsk ståsted men avstanden fra sentrum Rotterdam til sentrum Amsterdam er kun 7,5 mil. For veldig mange Nederlendere, meg inkludert, så hadde RTM vært et mye bedre utgangspunkt en AMS.
Transavias satsing ut fra RTM den gang var nok litt tilfeldig. Deres mål var først og fremst å stanse en nært forestående etablering av Easyjet på RTM. Det fikk de til. Da det var i boks begynte de å se på lønnsomheten til rutene derifra og luket ut det som ikke hadde noe framtid.
Fra et norsk ståsted var nok ruta for sær, ingen kjente til Transavia og Rotterdam er heller ikke det første mann tenker på når mann skal fly til Nederland.

Back