Transavia starter Eindhoven - Oslo

Someone

Moderator
Medlem
Transavia starter Eindhoven-Oslo fra 29. februar 2024.

Tror det er 3x ukentlig, men ikke sett bekreftede rutetider

Re: Transavia starter Eindhoven-Oslo

Transavia starter Eindhoven-Oslo fra 29. februar 2024.

Tror det er 3x ukentlig, men ikke sett bekreftede rutetider

Hva slags marked er det, noe spesiell industri? Midt mellom Amsterdam og Rührgebiet...

Hva slags marked er det, noe spesiell industri? Midt mellom Amsterdam og Rührgebiet...

Nå er vel de fleste avstander i Nederland ganske overkommerlige, spesielt for nederlendere som vil spare noen Euro her og der ;)

Tirsdager:
HV5861 EIN-OSL ankomst 13:25
HV5862 OSL-EIN avgang 14:10
Torsdager:
HV5861 EIN-OSL ankomst 17:10
HV5862 OSL-EIN avgang 17:55
Søndager
HV5861 EIN-OSL ankomst 19:50
HV5862 OSL-EIN avgang 20:35

Nå er vel de fleste avstander i Nederland ganske overkommerlige, spesielt for nederlendere som vil spare noen Euro her og der ;)

Ja det er vel det jeg egentlig prøver å spørre om, hvorfor fly fra Eindhoven når du på 1 time kan kjøre øst eller vest og få hyppigere avganger og (ofte) billigere billetter.. Eller tilbyr Transavia her lavere pris enn jeg ser for meg?

Ja det er vel det jeg egentlig prøver å spørre om, hvorfor fly fra Eindhoven når du på 1 time kan kjøre øst eller vest og få hyppigere avganger og (ofte) billigere billetter.. Eller tilbyr Transavia her lavere pris enn jeg ser for meg?

Liten stressfri flyplass er et salgsargument det og. Sikkert billigere parkering også. Hvis tidene passer er det en slam dunk. Ihvertfall for meg.

Satser de på at folk kanskje også skal videre til andre destinasjoner?

Positivt. Det kan kanskje også være et grep fra AF/KL-konsernet om å spre Nederland-trafikken ut over flere flyplasser, i og med at det er satt et tak på antall flybevegelser på AMS, og de må prioritere hardt med slot'ene der.

Nederland er jo tettbefolket. Sikkert endel som bor nær Eindhoven som kunne tenke seg nordover også. Transavia hadde vel en kortvarig rute fra OSL til Rotterdam også, jeg håper denne varer lenger.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nederland er jo tettbefolket. Sikkert endel som bor nær Eindhoven som kunne tenke seg nordover også. Transavia hadde vel en kortvarig rute fra OSL til Rotterdam også, jeg håper denne varer lenger.

Litt googling og alt jeg fant var info om OSL-RTM i 2005, men mulig andre kan opplyse meg om når denne ruten gikk?

Ellers så tipper jeg vi kommer til å se enda flere ruter nordover om sommeren med de temperaturene som kryper oppover i Europa. Bedre å puste i 14 grader og regn enn 41 grader og null vind.

Van Doorne's Automobiel Fabriek, bedre kjent som DAF (eller Depresjon Angst Fortvilelse) har sitt hovedkontor i Eindhoven. Noen av lastebilene fraktes med annen transport og noe kjøres på egne hjul til Norge. Van Der Leegte eller VDL group har også sitt hovedkontor i Eindhoven. De produserer masse rart også busser, som alle kjøres landeveien til Norge. Mange av EL-bussene i Oslo er VDL busser.

Litt googling og alt jeg fant var info om OSL-RTM i 2005, men mulig andre kan opplyse meg om når denne ruten gikk?

Ellers så tipper jeg vi kommer til å se enda flere ruter nordover om sommeren med de temperaturene som kryper oppover i Europa. Bedre å puste i 14 grader og regn enn 41 grader og null vind.

Transavia hadde en «no frills»-underavdeling kalt Basiqair som opererte i første halvdel av 2000
-tallet. De hadde en periode flyvninger mellom Rotterdam og Oslo. Dette bildet er fra OSL i september 2004. Så vidt jeg husker gikk ikke denne så lenge, men jeg har ingen konkrete opplysninger om hvilken periode de opererte her!
c516f12cf7b762f121f82af434f27a8c.jpg

I tillegg til at det nok ikke spiller så stor rolle om flyplassen ligger ved Amsterdam eller Eindhoven, i et tett befolka land, så er det nok mange nederlendere som foretrekker Eindhoven. Schiphol begynner å få et temmelig frynsete rykte lokalt, på grunn av køer og bagasjerot.

Økonomisk støtte hjelper nok også litt på valget

https://www.aviation24.be/airports/...nes-open-new-routes-to-specific-destinations/

Eindhoven Airport is launching a new tool called “New Route Support” to better align its destination network with the needs of businesses and residents in the region. This support is offered to airlines planning to fly to specific destinations chosen by the airport. Transavia will be the first airline to utilize New Route Support for its new route to Oslo, starting in February 2024.

Sakset fra Flight Global i dag , kanskje noe av forklaringen på Transavia's satsing på Eindhoven ligger her? ;

KLM Cityhopper chief warns Schiphol transfer tax could ‘kill the network’

Mon, 16 Oct 2023 16:04:00 GMT

The chief executive of regional carrier KLM Cityhopper has warned of the potentially serious impact of introducing a transfer tax at Schiphol airport, while stating his belief that the commercial aviation sector and the Dutch government will “find each other again” and achieve better outcomes at the hub.

Det bor ca 5 millioner mennesker innenfor en times kjøring fra flyplassen som ligger i landskapet Brabant som ligger i både Nederland og Belgia. Det er ikke Nord-Norge vi snakker om her, men Europas tettest befolkede område. Eindhoven er et godt alternativ til Amsterdam. For de fleste nederlendere er det hipp som happ om man velger AMS eller EIN. I tillegg ligger Antwerpen like ved.

Back