I USA har det ikke akkurat vært en karrierre, med visse unntak. Southwest har mye gode folk, og de blir der. Hadde en kompis som jobba på ramp på en FBO jeg både jobba for og var kunde. Han dro til SWA lokalt og jobba på ramp der. Derfra til Denver der jeg tror han er ganske høyt oppe. Han har sikkert 25 år i selskapet.
AA hadde mye erfaring i årtusen skiftet. Husker vi prata en del med de på en tur til Austin, som var ganske ny da. De tjente da det dobbelte som meg som flyger og brukte alt av sykedager og sykemeldinger. Det var rett og slett offentlige tilstander, og jeg regner med en deres Ch 11 turer fiksa det.
Northwest hadde og AA tilstander på mange plasser. Der fortalte de deg når du var klar for pushback… Husker ikke akkurat når det skjedde, men det meste av ramp og gate ble utskiftet med kontrakt jobber under DGS. De på gate som har vært der en stund er veldig flinke, men har lite peiling når de er ferske. Regner med det samme er tilfelle på ramp, der uoppmerksomhet kan bli fatal.
United outsourcet det meste etter merger med CAL. Flere på gate med over 30 år som forsvant. En hadde 16 og tok transfer, etter 20 fikk han full reise benefits.
Det som var en solid jobb med pensjon er i dag en gig i et kontrakt selskap, med dårlig betaling og lite rom for og flytte opp.