• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Trafiktal for Maj

Bll spotter

ScanFlyer Gold
Maj tallene viser fortsat stor mininus.

Billund -15,8%
Århus - 7,4%
Karup - 20% for året 5 første måneder.

http://www.bll.dk/Lufthavnsinfo/Om_lufthavnen/Statistikker/2009/Maj.aspx

Udenrigsruterne har en tilbagegang på 19,5 %. Tilbagegangen skyldes eftervirkningerne efter Sterlings konkurs. De øvrige selskaber har en pæn udvikling i deres trafik. Således har Lufthansa fortsat sin fremgang på ruten til Frankfurt, ligesom Air Baltic har stor fremgang på ruten til Riga.

http://www.aar.dk/default.asp?id=412

http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/Viborg/2009/06/02/082857.htm
 
Det ser desverre ikke ut til å flate ut selv om våren og sommeren nå er inne for fult. For mai presenterer Billund de nest dårligste tallene for hele 2009. (kun slått av påskemåneden April)
 

Det at LH efter sigende skifter flytype på formiddagsafgangen fra BLL, fra BAe 146-200/300 til B-737-500 som på morgen afgangen, kan kun være endnu mere stimulerende for efterspørgslen. Jeg har en del kolleger der undgår BAe afgangene, på grund de elendige forhold for håndbagage på disse fly. For dem er det helt sikkert positivt at der kommer større fly ind på ruten.
 
Det at LH efter sigende skifter flytype på formiddagsafgangen fra BLL, fra BAe 146-200/300 til B-737-500 som på morgen afgangen, kan kun være endnu mere stimulerende for efterspørgslen. Jeg har en del kolleger der undgår BAe afgangene, på grund de elendige forhold for håndbagage på disse fly. For dem er det helt sikkert positivt at der kommer større fly ind på ruten.

Moro at Lufthansa gjør det bra fra Billund. Det er neppe de eneste rutene selskapet kan glise bredt for fra Skandinavia. Har flydd to ganger til Frankfurt på kort tid fra Oslo/Stockholm. Smekk fulle fly og alle seter solgt på samtlige 4avganger!
 
Back
Top