sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
Leg 1.
SVG-FRA: LH979
Dato: 2. mars 2012
Individ: D-AECH
Type: Embraer ERJ-190AR
Lev: August 26. 2010
Navn: N/A
Ankom Sola frykteleeeg tidlig, da svigerfar som kjørte meg ut insisterte på at man måtte være der minst to timer før når man skal til utlandet. Fikk etter litt «forhandlinger» og overbevisning og en form for kompromiss rundet det ned til rett over en time.
Jeg var litt groggy på grunn av dagen før, etter et glass whiskey for mye, og så derfor frem til litt søvn på flyet. Hadde sjekket inn dagen før og fått valg 12 F på flyet ned til FRA og 12 A på flighten ned til LIS. Begge var nødutgang, så dette lovet bra med hensyn til å strekke ut bena og få seg en høneblund. Dette ble ikke helt som planlagt, kommer litt tilbake til det senere i tråden.
Gikk bort til innsjekkingsautomaten for å få meg et skikkelig BP, men innsjekkingsautomaten sa at den ikke kunne gi meg BP, og at jeg måtte også sjekke inn på ny i FRA.
Daffet bort til bagdrop, ga personen i skranken BP som jeg hadde skrevet ut da jeg sjekket inn online dagen før. Fikk sjekket inn hele veien og fikk tagget bagen hele veien ned til LIS. Fikk meg også et ordentlig BP ^_^. Jeg var som nevnt ovennfor, rimelig trøtt i trynet, så jeg fikk det ikke med meg, men jeg kunne sverge på han i insjekk limte på noe på kofferten min, men tenkte ikke noe mer på det.
Sikkerhetssjekk ble kjapt gjennomført og skoene fikk seg en ekstra scann i metalldetektoren. Deretter var det å få tak i en kvote med snus og få seg en kaffekopp og ei baconpølse slik at man fikk i seg «frokost» og kunne våkne litt.
Boarding ble fra en av de nye gatene nede i kjelleren på SVG. Boarding completet var vel sånn ca. på tiden. Klokken ble 07.00, og kapteinen kom på speaker og sa at årsaken til at vi ikke hadde beveget oss, var at det var tåke i FRA. Han forsikret alle at dette påvirket alle fly, både innkommende og utgående, så de som hadde connecting flights, trengte ikke å bekymre seg.
Klokken ble 07.10 og takset vi ut og tok av på RW 36. Gikk ikke lange tiden før det var V2 og rotate, da flyet var rimelig lett. Vil estimere at det var ca. 25 % belegg på denne flighten. Til sammenligning med flighten jeg hadde i fjor november fra SVG med LH, så var den ca. halvtom. Greit nok at dette var midt på dagen, men 25 % belegg på en morgenflight til FRA er ikke et godt tegn.
Etter at vi hadde nådd rett altitude fikk vi utdelt et kald rundstykke med ost og sennep. Ikke det beste jeg hadde smakt akkurat, men det gikk ned i det store huller. Valgte en kaffe og en eplejuice til «frokosten». Warsteineren fant jeg ut at det var tryggest å stå over med tanke på at det var grytidlig og man ikke en gang hadde våknet skikkelig.
Siden jeg sjekket inn dagen før, så hadde jeg sikret meg sete 12A, hvilket er nødutgang. Men jeg fikk ikke sitte alene der. Fikk en nabo i det andre setet som man kan karakterisere som en fotball idiot. :drunk: Og med det legger jeg trykk på ordet idiot. Han breier seg ut, fiklet hele tiden med friskluftventilen slik at den laget ekstra lyd. Ble med andre ord dårlig med søvn på meg på denne flighten.
Så med andre ord, hadde det ikke vært for naboen i setet ved siden av, så hadde dette vært en ganske komfy flight.
Etter hvert ble det på tide å begynne nedstigningen til FRA, og man godt si at tåka lå tykk som en grøt. Midt oppi dette, (det viser seg etterpå at det var snakk om 1-2 minutter) så hører jeg at purseren skriker, sitt down, we are going to land any minute now!!!!!
Landing ble på den nye RW’en og naturligvis bussgate. Og hva tror du skjer etter at flyet har stoppet? Alle er klar til å «storme» ut av flyet. Men jeg klarer ikke å forstå hvorfor alle skal "storme" ut av flyet rett etter at det har stoppet. Det var lite belegg på flyet, og alle skal jo i den samme bussen uansett.
Et av flyene på nabogaten
Neste punkt på agendaen var Skytrain bort til T2 for noe frokost og en kaffe før det skulle bli spotting.
Men det viste seg at terrassen ikke åpnet klokken 10 som vanlig, men 25. Mars! :colgate: Så da ble det med litt vindusspotting og begynne å skrive TR’en og vente på Olav (BSSW) som kom med LH fra OSL. Observerte at det var vesentlig roligere trafikk og tempo pga. tåken.
SVG-FRA: LH979
Dato: 2. mars 2012
Individ: D-AECH
Type: Embraer ERJ-190AR
Lev: August 26. 2010
Navn: N/A

Ankom Sola frykteleeeg tidlig, da svigerfar som kjørte meg ut insisterte på at man måtte være der minst to timer før når man skal til utlandet. Fikk etter litt «forhandlinger» og overbevisning og en form for kompromiss rundet det ned til rett over en time.
Jeg var litt groggy på grunn av dagen før, etter et glass whiskey for mye, og så derfor frem til litt søvn på flyet. Hadde sjekket inn dagen før og fått valg 12 F på flyet ned til FRA og 12 A på flighten ned til LIS. Begge var nødutgang, så dette lovet bra med hensyn til å strekke ut bena og få seg en høneblund. Dette ble ikke helt som planlagt, kommer litt tilbake til det senere i tråden.
Gikk bort til innsjekkingsautomaten for å få meg et skikkelig BP, men innsjekkingsautomaten sa at den ikke kunne gi meg BP, og at jeg måtte også sjekke inn på ny i FRA.
Daffet bort til bagdrop, ga personen i skranken BP som jeg hadde skrevet ut da jeg sjekket inn online dagen før. Fikk sjekket inn hele veien og fikk tagget bagen hele veien ned til LIS. Fikk meg også et ordentlig BP ^_^. Jeg var som nevnt ovennfor, rimelig trøtt i trynet, så jeg fikk det ikke med meg, men jeg kunne sverge på han i insjekk limte på noe på kofferten min, men tenkte ikke noe mer på det.
Sikkerhetssjekk ble kjapt gjennomført og skoene fikk seg en ekstra scann i metalldetektoren. Deretter var det å få tak i en kvote med snus og få seg en kaffekopp og ei baconpølse slik at man fikk i seg «frokost» og kunne våkne litt.
Boarding ble fra en av de nye gatene nede i kjelleren på SVG. Boarding completet var vel sånn ca. på tiden. Klokken ble 07.00, og kapteinen kom på speaker og sa at årsaken til at vi ikke hadde beveget oss, var at det var tåke i FRA. Han forsikret alle at dette påvirket alle fly, både innkommende og utgående, så de som hadde connecting flights, trengte ikke å bekymre seg.
Klokken ble 07.10 og takset vi ut og tok av på RW 36. Gikk ikke lange tiden før det var V2 og rotate, da flyet var rimelig lett. Vil estimere at det var ca. 25 % belegg på denne flighten. Til sammenligning med flighten jeg hadde i fjor november fra SVG med LH, så var den ca. halvtom. Greit nok at dette var midt på dagen, men 25 % belegg på en morgenflight til FRA er ikke et godt tegn.

Etter at vi hadde nådd rett altitude fikk vi utdelt et kald rundstykke med ost og sennep. Ikke det beste jeg hadde smakt akkurat, men det gikk ned i det store huller. Valgte en kaffe og en eplejuice til «frokosten». Warsteineren fant jeg ut at det var tryggest å stå over med tanke på at det var grytidlig og man ikke en gang hadde våknet skikkelig.
Siden jeg sjekket inn dagen før, så hadde jeg sikret meg sete 12A, hvilket er nødutgang. Men jeg fikk ikke sitte alene der. Fikk en nabo i det andre setet som man kan karakterisere som en fotball idiot. :drunk: Og med det legger jeg trykk på ordet idiot. Han breier seg ut, fiklet hele tiden med friskluftventilen slik at den laget ekstra lyd. Ble med andre ord dårlig med søvn på meg på denne flighten.
Så med andre ord, hadde det ikke vært for naboen i setet ved siden av, så hadde dette vært en ganske komfy flight.


Etter hvert ble det på tide å begynne nedstigningen til FRA, og man godt si at tåka lå tykk som en grøt. Midt oppi dette, (det viser seg etterpå at det var snakk om 1-2 minutter) så hører jeg at purseren skriker, sitt down, we are going to land any minute now!!!!!
Landing ble på den nye RW’en og naturligvis bussgate. Og hva tror du skjer etter at flyet har stoppet? Alle er klar til å «storme» ut av flyet. Men jeg klarer ikke å forstå hvorfor alle skal "storme" ut av flyet rett etter at det har stoppet. Det var lite belegg på flyet, og alle skal jo i den samme bussen uansett.

Et av flyene på nabogaten
Neste punkt på agendaen var Skytrain bort til T2 for noe frokost og en kaffe før det skulle bli spotting.
Men det viste seg at terrassen ikke åpnet klokken 10 som vanlig, men 25. Mars! :colgate: Så da ble det med litt vindusspotting og begynne å skrive TR’en og vente på Olav (BSSW) som kom med LH fra OSL. Observerte at det var vesentlig roligere trafikk og tempo pga. tåken.
Last edited: