TR sammenligning: DY vs SK

Det var vel noe spesielt med betalingsterminalen SK benyttet, siden det ikke kunne ta kortet mitt. Har aldri hatt noen problemer med det før… Synes likevel de burde ha en form for ”reserve”- eller ”backup”-terminal stående bak i flyet som et alternativ, slik at også folk under 18, som bruker kort og nedprioriterer kontanter, kunne fått kjøpt mat og drikke om bord! 1 poeng til meg selv for å komme med en god idé :p.

Har lite med terminalen å gjøre. Alle transaksjoner med kort i luften er "kreditt"-transaksjoner, dvs. terminalene er ikke (iallefall normalt ikke) "online" og har dermed ikke mulighet til sjekke om det er dekning på kort. Visa Electron krever et online system siden betaling med kortet krever at det sjekkes at det er dekning for handelen. Se mer om Visa Electron her. Back-up funksjonen SAS har er betaling med cash.

Har lite med terminalen å gjøre. Alle transaksjoner med kort i luften er "kreditt"-transaksjoner, dvs. terminalene er ikke (iallefall normalt ikke) "online" og har dermed ikke mulighet til sjekke om det er dekning på kort. Visa Electron krever et online system siden betaling med kortet krever at det sjekkes at det er dekning for handelen. Se mer om Visa Electron her. Back-up funksjonen SAS har er betaling med cash.

Ok, takk for oppklaring. Det er synd dette med kort, og skjønner da at det ikke SAS' feil. Jaja.. Iallefall ikke noe de kunne gjøre med (kunne vel fått den gratis da.. :P ) , men som kunde av den typen som hater å lage styr ut av ting og viser forståelse for at ansatte også er normale mennesker, skjønner jeg at de ikke kunne gjort noe mer med den saken... Cash? Nei, æsj. Men burde vel ha som vane å alltids ha en hundrings med meg...

ELLERS: Alle andre som kommer med positive tilbakemeldinger, takk for det :). Er veldig klar over at dette ble en litt "annerledes" rapport, og det er bra at de fleste her viser forståelse for at enkelte har "latterlige" krav. Det viste seg at jeg hadde det iallefall.. :P Håper de fleste ENJOId':)

Last edited:
Oppfinnsom rapport. Hehe. Hadde nok aldri selv kommet på denne måten å skire en TR på.
Men nå har ikke jeg skrevet noe heller sålangt i løpet av mitt 1 år som medlem på forumet her. Kommer vel en TR fra meg en gang i fremtiden også.

Ja ja.. sånn er det i bransjen.. Vi frakter 99,9% passasjerer, og 0,1% pasienter.. Og sorry, du som passasjer som har bedømmet dette, beklagelivis tilhører du siste kategori.

Back