BSSW
Browncoat
I vår begynte Sirpjalle og undertegnede å planlegge en spottetur, og man sendte ”noen” PM’er frem og tilbake med hvor, hva, hvem og når. Og etter en del frem og tilbake endte vi opp med å reise til FRA via CPH og OSL.
 
Avreise var TIDLIG en lørdagsmorgen i september... :drunk:
 
Sirpjalle sjekket oss inn på nettet dagen før avreise og sete 7D og F ble valgt på første leg. Dette skulle da bli våres første tur i Sas sine nye CRJ-900er. Flightnr var SK 1873 og skulle bli operert av OY-KFA, Sas sin første CRJ-900.
 
		
		
	
	
		 
	
Og slik ser den ut en tidlig lørdagsmorgen. Thomas Cook på nabogaten og Sirpjalle på vei opp trappa.
 
Vi kom oss om bord og fant oss til rette i setene, Sirpjalle i 7D og jeg i 7F. Trodde at vi hadde blitt oppgradert til Y+, men etter ”boarding complete” hadde blitt hørt på høytaleranlegget så kom en av FAene og flyttet Y+ skiltet, som var festet til sete 7D, og satte det på 5D
 
		 
	
Knyttnevetesten bestått, og man slapp å bøye seg ned for å kikke ut vinduet :up:
 
Da piloten satte take-off thrust så hørte vi en svak romling bakfra, og det var alt vi hørte fra motorene
 
I luften kom vi og matserveringen kunne begynne... for de på radene 1-5! Vi andre måtte betale hvis vi ville ha noe.
 
		 
	
Dette er det vi får av Sas når en flyr fra SVG til CPH...
 
Vi hadde begge lyst på mat og/eller drikke...
 
		 
	
...så dette havnet på Sirpjalles bord...
 
		 
	
...og dette havnet på mitt bord.
 
		 
	
Frokosten var god den, men BSSW ble lei seg da det plutselig var tomt for juice i koppen... Mett ble han heller ikke.
 
Etter en ellers fin tur til CPH landet vi der litt før kl 08, og man gikk ut av flyet. Hadde noe tid til å spotte på CPH også, så vi gikk ut i tuppen på B-piren hvor man fikk noen bilder.
 
		 
	
Sirpjalle og jeg ser på en Sas A321
 
Etter en stund så gikk vi ut til der flighten vår skulle gå ifra. Siden vi fremdeles hadde god tid, så ble det noen bilder på vei ut dit også.
 
		 
	
Ikke bare AMS som har malte vinduer
 
Hadde fremdeles god tid, så da gikk en enda lengre ut...
 
		 
	
På vei ut mot tuppen av A-piren (A18-A34)
 
		 
	
Her er et kart over CPH
 
		 
	
Denne fant vi ved en av gatene helt ytterst på piren
 
Etter en stund så ble det tid for å komme seg om bord i en av Sas sine A319. Denne skulle da fly flight SK 1637 til FRA. Reg for dagen var OY-KBP.
 
		 
	
Sas mener visst at dette er min stue... men stua mi har ikke så mange sitteplasser
 
To be continued...
				
			Avreise var TIDLIG en lørdagsmorgen i september... :drunk:
Sirpjalle sjekket oss inn på nettet dagen før avreise og sete 7D og F ble valgt på første leg. Dette skulle da bli våres første tur i Sas sine nye CRJ-900er. Flightnr var SK 1873 og skulle bli operert av OY-KFA, Sas sin første CRJ-900.
 
	Og slik ser den ut en tidlig lørdagsmorgen. Thomas Cook på nabogaten og Sirpjalle på vei opp trappa.
Vi kom oss om bord og fant oss til rette i setene, Sirpjalle i 7D og jeg i 7F. Trodde at vi hadde blitt oppgradert til Y+, men etter ”boarding complete” hadde blitt hørt på høytaleranlegget så kom en av FAene og flyttet Y+ skiltet, som var festet til sete 7D, og satte det på 5D

 
	Knyttnevetesten bestått, og man slapp å bøye seg ned for å kikke ut vinduet :up:
Da piloten satte take-off thrust så hørte vi en svak romling bakfra, og det var alt vi hørte fra motorene

I luften kom vi og matserveringen kunne begynne... for de på radene 1-5! Vi andre måtte betale hvis vi ville ha noe.
 
	Dette er det vi får av Sas når en flyr fra SVG til CPH...
Vi hadde begge lyst på mat og/eller drikke...
 
	...så dette havnet på Sirpjalles bord...
 
	...og dette havnet på mitt bord.
 
	Frokosten var god den, men BSSW ble lei seg da det plutselig var tomt for juice i koppen... Mett ble han heller ikke.
Etter en ellers fin tur til CPH landet vi der litt før kl 08, og man gikk ut av flyet. Hadde noe tid til å spotte på CPH også, så vi gikk ut i tuppen på B-piren hvor man fikk noen bilder.
 
	Sirpjalle og jeg ser på en Sas A321
Etter en stund så gikk vi ut til der flighten vår skulle gå ifra. Siden vi fremdeles hadde god tid, så ble det noen bilder på vei ut dit også.
 
	Ikke bare AMS som har malte vinduer

Hadde fremdeles god tid, så da gikk en enda lengre ut...
 
	På vei ut mot tuppen av A-piren (A18-A34)
 
	Her er et kart over CPH
 
	Denne fant vi ved en av gatene helt ytterst på piren
Etter en stund så ble det tid for å komme seg om bord i en av Sas sine A319. Denne skulle da fly flight SK 1637 til FRA. Reg for dagen var OY-KBP.
 
	Sas mener visst at dette er min stue... men stua mi har ikke så mange sitteplasser

To be continued...
			
				Last edited: 
			
		
	
								
								
									
	
								
							
							 
	 
		 
 
		
 
	 
	 
	 Etter å ha snakket litt med hun i Information, og fått skriftlig veibeskrivelse, så fikk vi ut for å praie en taxi. Litt frem og tilbake der også, før vi tilslutt endte opp i en taxi som vi ville skulle kjøre til Tor 31. Da var vi i hvert fall på vei... På veien skulle vi passere bl.a. Tor 27. På veien bort så diskuterte Sirpjalle og jeg om hvor vi skulle stoppe, og vi fulgte godt med på hvor vi var, på kartet. Etter å ha kjørt en stund så passerte vi et par små parkeringsplasser, en på hver side, og vi lurte på om det var der vi skulle av. Men vi fikk det ikke til å stemme, så plutselig dukket det opp en større stopp rett foran inngangen til tunnelen runder RWY 18. Der stod det en del biler parkert og vi fant ut at her måtte det være, vi fikk sjåføren til å stoppe og slippe oss av der. Vi gikk opp trappen der, og bortover stien. Etter å ha gått litt så lurte vi på om det virkelig var her, men litt etter så så vi plattformen
 Etter å ha snakket litt med hun i Information, og fått skriftlig veibeskrivelse, så fikk vi ut for å praie en taxi. Litt frem og tilbake der også, før vi tilslutt endte opp i en taxi som vi ville skulle kjøre til Tor 31. Da var vi i hvert fall på vei... På veien skulle vi passere bl.a. Tor 27. På veien bort så diskuterte Sirpjalle og jeg om hvor vi skulle stoppe, og vi fulgte godt med på hvor vi var, på kartet. Etter å ha kjørt en stund så passerte vi et par små parkeringsplasser, en på hver side, og vi lurte på om det var der vi skulle av. Men vi fikk det ikke til å stemme, så plutselig dukket det opp en større stopp rett foran inngangen til tunnelen runder RWY 18. Der stod det en del biler parkert og vi fant ut at her måtte det være, vi fikk sjåføren til å stoppe og slippe oss av der. Vi gikk opp trappen der, og bortover stien. Etter å ha gått litt så lurte vi på om det virkelig var her, men litt etter så så vi plattformen  
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
			 ld
ld 
 
		 
 
		 
 
		