TOS-BGO i morgen...

Sjekket akkurat inn, er 737-700 hele veien til BGO. Kanskje jeg er "heldig" å få Alvhild Viking :colgate:

Tror du jeg setter meg på Widerøe i 2 timer, når jeg aldri før har flydd Widerøe og er livredd turbulens? :p Har vett nok (og penger nok) til å ta en rute jeg føler meg tryggere på.

Og ja, det er lov å være litt OT! :)

Sjekket akkurat inn, er 737-700 hele veien til BGO. Kanskje jeg er "heldig" å få Alvhild Viking :colgate:

Hvem er "Alvhild Viking" da? Hun har jeg aldri sett eller hørt om. Men du mener sikkert "Alvid Viking" LN-RPW (ex. OY-KKA). Det var SAS sin 737-600 nr. 2, levert 30/9-98. Det er lenge siden den har vært brukt på innenriks i Norge så du treffer nok ikke på den på din ferd til Bergen. God tur!:up:

Mener ei veninne fløy med den? Kanskje hukommelsen min som er dårlig... Men det skulle være skikkelig kjiptt. Var et 737-700.

Men er det ingen som har peil? :)

Mener ei veninne fløy med den? Kanskje hukommelsen min som er dårlig... Men det skulle være skikkelig kjiptt. Var et 737-700.

Men er det ingen som har peil? :)
Veninnen din har fløyet med "Alvid Viking" regner jeg med. Det er en av få SAS 737-6/7/8 som har et vikingnavn som begynner på "A". LN-RPA en -683 heter "Arnljot Viking" er den andre, det er også en SAS Sverige maskin.
SAS Norge har jo også en del ex BU 737-705 (LN-TUA/D/F/H/I/J/K/L/M) men de har dronningnavn og ingen av dem begynner med "A".
Braathens hadde riktignok mellom 1998 og 2002 LN-TUC en -705 med navnet "Astrid Olavsdatter". Ser disse flyene hver dag så man legger merke til slikt...:up:

Tror du jeg setter meg på Widerøe i 2 timer, når jeg aldri før har flydd Widerøe og er livredd turbulens? :p Har vett nok (og penger nok) til å ta en rute jeg føler meg tryggere på.
Ser den! ;) Men jeg har flydd Q400 selv, og det er en meget trygg og pålitelig maskin, selv under litt turbulens. (Husk, flyet tåler mye mer enn du gjør. ;) )

Og ja, det er lov å være litt OT! :)
Sånn skal det låte! :nor

Forresten, sikker på at det ikke var Grimhild Viking venninna di fløy med? LN-RPJ, Grimhild Viking er en 737-783. Faktisk den maskinen jeg hadde min 2. klappsetetur på.

Forresten, sikker på at det ikke var Grimhild Viking venninna di fløy med? LN-RPJ, Grimhild Viking er en 737-783. Faktisk den maskinen jeg hadde min 2. klappsetetur på.

Northrider has the knows! GRIMhild viking var det. Husker vi satt og fniste over navnet :) Vet ikke hvor jeg var og henta det andre navnet, sometimes I wonder about myself. Tsk tsk.

Klappsetetur ja... Det var (rimelig) gøy det! Hadde jeg bare vært mindre sjenert, så hadde jeg spurt i morgen. Tviler på at SAS-crewet INVITERER meg inn på lik linje som Norwegian-crewet gjorde :p

Hadde jeg vært deg ,så hadde jeg sendt en mail til flygesjefen og spilt litt på flyskrekk-kortet, så tror jeg han fikser det. ;)

Hvem er "flygesjefen"?

---

Ingen som har reg på de flightene? Skrive ned regs til en hel dag på Sola kan folk, men to små SK flighs..... *riste på hodet* :p Ble min første winglets-tur fra Oslo-Bergen! :)

Back