Torsdag med en følelse av...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Torsdag med en følelse av...

...fredag:-) Klar ukens siste arbeidsdag. I dag blir det bortekontor på Losby før det blir en times tur til fots i Losbydalen sammen med en arbeidsløs kamerat. Glad for at Helsedirektoratet i går oppfordret oss til å ta kontakt, møtes ute i friluft...det tror jeg vi trenger alle sammen. Ha en bra torsdag og for noen en god start på helgen.

Re: Torsdag med en følelse av...

Vindfull morgen fra Forus. Helg? Nei det får vente til i morgen. Men så hadde jeg langhelg sist helg så jeg skal ikke klage. Straks fylles nok dagens første kaffekopp. Ha en fin torsdag forumister!

God morgen fra hjemmekontoret. Frisk vind i Oslo, men ser ut til at den skal løye og at solen titter frem i løpet dagen. Stusselig med sosial nedstengning, både julebord og konserter går fløyten. Men utrolig hva man kan vende seg til... Ønsker alle en finfin torsdag, får trøste seg med marsipan og julebrus[emoji3]

God morgen fra sånn cirka midt i landet :) Et tynt lag av nysnø på bakken lyser opp og gjør novembermorgenen litt lettere. Vi var en vennegjeng som var ute på det lokale hotellet i går og spiste lutfiskmiddag. God mat - mye mat. Trengte ikke frokost i dag.

God morgen fra Orkland.:)

Torsdag- med en reell følelse av vinter. Vel, de lovte vinter- og vinter ble det da også. Som vanlig med påfølgende x antall ulykker, og sågar en brøytebil vs personbil ikke langt fra oppkjørselen her. Gikk heldigvis greit med alle.

Nåvel, litt frokost på gang, og deretter må man nok ut for å prøve snømåke-ferdighetene. Ellers burde torsdagen bli nokså rolig, skjønt- det er jo alltids noe som må gjøres.

En fortreffelig en ønskes.:)

Morn fra midt i Bærum, ser at Yr truer med sol og oppholdsvær i opp til 5 dager på rappen??? Kontoret er nå uansett innendørs.
Mr Elektriker ble ikke ferdig i går så han returnerer i dag.
Ellers er det flere som kjeder seg om helgene, så fattern inviterte oss på besøk i helgen. SAS jobber han ikke akkurat i hjel om dagen

Torsdag med følelse av teamleader som ringer litt over åtte og lurer på om du er våken.. *host*

Heldigvis ikke så mye å gjøre i dag.

Ha en god en :)

Sklabbadurf fra Gaustad. Og ikke nok med det.

Her er det sedvanlig kontorering. Ganske hektisk de gangene man er på bortekontoret. Ellers så er det jo ikke mye å si.

Eller jo... jeg gjenoppdaget et gammelt spill her. Rome Total War. Åjåjåj... Det har blitt "et par timer" (les: jeg skal ta "et par øl") med det hjemme de siste to kveldene. Det suger en liksom inn det spillet.

Det må være borti 10 år siden jeg og Pellefanten satt kveld etter kveld, til vi ble såre i øynene, og denget vantro i det spillet.

Ha en fin en

God dag fra Asker. Ute og støtter både lokalt næringsliv og franske vinbønder. Men tomt for brød så da får man spise kake. Ha en fin dag

5800d21cad7a4312b2a5e94e2c9b1048.jpg

Torsdag med en følelse av torsdag. Det betyr bøtteballett-dag. Prepping er allerede overståttt, så da gjenstår det bare å jage bikkjene opp i bakhagen. Nok av plass å røre seg på her, både for folk og fe.

Sol og fint i dag også, men kun 2 grader da jeg sto opp. Men det kryper fort opp når solen titter frem.

God kveld fra Lillestrøm.
Fredag i morgen og det betyr helg men også en uke ferie. Røros skulle blitt besøkt i morgen kveld. Sånn blir det ikke da smitten gjør at tiltakene har økt. Vanskelige tider. Man vil jo støtte reiselivet og restauranter, men samtidig skal man holde seg mest mulig i ro.

Man blir litt deprimert når man ser tidsperspektivet Oslo Lufthavn opererer med. Mye stengt ned ut 2021! Tenk i våres. Debatten gikk høyt og mange håpet å rekke sommerferien utenlands i 2020. Deretter var mange ganske sikre på ferien høsten 2020, det var jo så lenge til! Men dengang ei. Nå ser det mørkt ut til og med neste år. Vi må sette vår lit til vaksinen som kommer. Spanskesyken varte vel en to år.

Tenk den dagen man igjen kan reise fritt! Booke en tur hvor man vil. Reise to ganger om dagen til Stockholm om man vil. Joda det er gjort. ;) Det må man glede seg til! Ellers hold avstand og vask hendene. Jo flinkere vi er jo mer går R tallet ned. Jo fortere kan vi åpne mer i samfunnet igjen.

Ønsker alle en fin kveld. :)

God kveld fra Lillestrøm.
Fredag i morgen og det betyr helg men også en uke ferie. Røros skulle blitt besøkt i morgen kveld. Sånn blir det ikke da smitten gjør at tiltakene har økt. Vanskelige tider. Man vil jo støtte reiselivet og restauranter, men samtidig skal man holde seg mest mulig i ro.

Man blir litt deprimert når man ser tidsperspektivet Oslo Lufthavn opererer med. Mye stengt ned ut 2021! Tenk i våres. Debatten gikk høyt og mange håpet å rekke sommerferien utenlands i 2020. Deretter var mange ganske sikre på ferien høsten 2020, det var jo så lenge til! Men dengang ei. Nå ser det mørkt ut til og med neste år. Vi må sette vår lit til vaksinen som kommer. Spanskesyken varte vel en to år.

Tenk den dagen man igjen kan reise fritt! Booke en tur hvor man vil. Reise to ganger om dagen til Stockholm om man vil. Joda det er gjort. ;) Det må man glede seg til! Ellers hold avstand og vask hendene. Jo flinkere vi er jo mer går R tallet ned. Jo fortere kan vi åpne mer i samfunnet igjen.

Ønsker alle en fin kveld. :)

Nå er det jo ingen reiserestriksjoner innenlands så ville bare dratt jeg og faktisk støtta reiselivsnæringa. Go kveld fra Oslo - fulgt med litt på noen greier via Zoom . Så tenker jeg tar og binger snart. Har blitt god på å ta tidlige kvelder i det siste.

Nå er det jo ingen reiserestriksjoner innenlands så ville bare dratt jeg og faktisk støtta reiselivsnæringa. Go kveld fra Oslo - fulgt med litt på noen greier via Zoom . Så tenker jeg tar og binger snart. Har blitt god på å ta tidlige kvelder i det siste.

Nå er det ikke forbudt å reise innenlands i Norge, det står vel noe slikt som at nødvendig jobbreise er innafor og reise i for eksempel eget kjøretøy til fritidseiendom er greit. Det frarådes private reiser nå faktisk.

Skal man følge rådet? Det må være opp til hver enkelt å avgjøre. Hvis ingen følger rådene til regjeringen er det ingen vits i og prøve å dempe spredningen. Alle kan finne en grunn til at akkurat jeg må reise. For meg har jeg egne retningslinjer fra jobben også som jeg følger.
Vanskelige tider da reiselivsnæringen trenger kunder, så ting står mot hverandre. Håper ting må bli bedre snart! Ønsker alle en riktig fin dag! :)

Last edited:

Restriksjoner redet i aller høyeste grad. Selv mine jobbreiser til Røros er avlyst ut november og kanskje ut året. Jeg kan gjøre jobben fra Oslo og faller dermed inn under restriksjonene nødvendig/unødvendig. Om jeg hadde blitt straffet er nok en annen sak...men å bruke huet og bli med på dugnaden er definitivt noe som forventes i dag.

Restriksjoner redet i aller høyeste grad. Selv mine jobbreiser til Røros er avlyst ut november og kanskje ut året. Jeg kan gjøre jobben fra Oslo og faller dermed inn under restriksjonene nødvendig/unødvendig. Om jeg hadde blitt straffet er nok en annen sak...men å bruke huet og bli med på dugnaden er definitivt noe som forventes i dag.
Fordi om dine jobbreiser er kansellert betyr ikke at det er generelle restriksjoner innenlands. Det var bare det jeg ville til livs at noen har fått en feilaktig oppfatning om at det er reiserestriksjoner innenlands.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

...for å gjenta budskapet..ingen restriksjoner på å bruke huet.

Fordi om dine jobbreiser er kansellert betyr ikke at det er generelle restriksjoner innenlands. Det var bare det jeg ville til livs at noen har fått en feilaktig oppfatning om at det er reiserestriksjoner innenlands.

Er vel en generell restriksjon mot å foreta unødvendige reiser?

Fritidsreiser er etter min mening ikke nødvendige.

Back