Torsdag med en følelse av...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Torsdag med en følelse av...

...for å gjenta budskapet..ingen restriksjoner på å bruke huet.

Dessverre så ser vi på dagens tall at det gjør ikke folk.. Tror ikke folk forstår det før vi drar på en ny lock down.(eller mister bestemoren sin)

Er vel en generell restriksjon mot å foreta unødvendige reiser?

Fritidsreiser er etter min mening ikke nødvendige.

Nei det er ingen faktiske reiserestriksjoner innad i Norge, men mer et råd om å unngå unødvendige reiser. Så får det være opp til hver enkelt hva man legger i det. Men det at det er råd er ikke det samme som at det er en faktisk restriksjon.

Dessverre så ser vi på dagens tall at det gjør ikke folk.. Tror ikke folk forstår det før vi drar på en ny lock down.(eller mister bestemoren sin)

Ser vi på faktiske tall så har mobiliteten gått kraftig ned i Oslo. Smittetallet nå er egentlig tall som er to uker bak.

Nei det er ingen faktiske reiserestriksjoner innad i Norge, men mer et råd om å unngå unødvendige reiser. Så får det være opp til hver enkelt hva man legger i det. Men det at det er råd er ikke det samme som at det er en faktisk restriksjon.

Det er ikke forbudt å reise noe sted - det er råd også utenlands. Forskjellen er at det er karantenebestemmelser ved innreise igjen til Norge,

Sant det er reiseråd ikke forbud. Så får hver og en avgjøre hvor nødvendig reisa er. I disse tider er det greit og unngå å spre smitte til steder som ikke har det. Jeg synes ikke det er nødvendig å reise på kun kosetur nå. Andre kan ha vektige grunner for å reise selvfølgelig. Bruke nøtta og la fornuften råde er klokt. Her jeg jobber analyserer maskinene de PCR prøvene de har kapasitet til. Vi trenger ikke flere positive svar her.

Hva tror vi om julen da? Ok å reise på juleferie til slekta på Østlandet?

Back