• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Torp - WF Dash eller ikke?

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Er det noen av dere Torp-gutta som har peiling på hva dette kan ha vært?? (Fra FB)

Hei. I morges sto det et (for meg) ukjent Widerøe fly på Torp. Ikke en Dash med hjulene ut fra motoren, men med hjul i flykroppen. Det sto "Widerøe" på flyet, men jeg har ikke sett dette før. Hva var det for en maskin?

Re: Torp

Det kan vel ikke stemme vel. Widerøe har jo bare Dash. Sikker på at denne personen ikke bare har sett feil?

Er nok en ATR fra Vildanden. De har vært på Torp i dag ser det ut som.

Nei - men han har tydeligvis sett noe som lignet, så det kunne være greit å få vite hva det kan ha vært .....

Det var LN-HTC som var innom Torp idag.

Edit: I morges var det LN-HTE som sto her. LN-HTC var innom i ettermiddag.

Last edited:

Som jeg trodde, det var ingen WF maskin. Forøvrig merkverdig at han la merke til hvor hjulene satt, men ikke så skriften på flyet :D

I mørket kan nok logoen til Vildanden på halen ligne litt på Widerøe-logoen. Jeg la selv merke til dette da jeg landet på Værnes en kveld i forrige uke. Så det er ikke så rart at et utrent øye kan ha mikset disse ;)

Back