Torp/taxfree/sikkerhet

karlsdp

ScanFlyer Blue
Gjorde meg en tanke her om dagen:
Er dette mulig på Torp ?
Når du skal ut å reise fra Torp. Gå gjennom sikkerhetskontrollen, gå å handle i taxfree'n. Gå ut til bagasjeområdet og bland deg med inngående passasjerer for deretter å gå gjennom tollen og ut i terminalen. Avlever taxfreevarene da til f. eks. en kamerat. Gå deretter gjennom sikkerhetskontrollen på nytt. Billetten blir stemplet når jeg handler, det vet jeg, men min taxfreekvote som jeg skal ha handler jeg når jeg kommer hjem. Jeg bare spørr !!

:question: :huh:

Originally posted by karlsdpEn annen mulighet er: Kjøp deg en billig Ryanairbillett en vei, (kr. 1,- + avgift). Sjekk inn, handle det du kan i taxfree'n. Full kvote + parfyme osv. Gå inn i bagasjeområdet og bland deg med inngående passasjerer osv. Flighten blåser du i.
Enda billigere: Kjøp deg en fullprisbillett med Widerøe eller KLM, få denne refundert etterpå.

Det er sikkert mulig, men jeg tror vel det er enklere måter å tjene/spare et par hundrelapper på enn å kjøpe en flybillett, handle og gå ut igjen for så å reise hjem.
En times overtidjobbing ville gi deg penger nok til å handle det samme på polet. Og da slipper du i tillegg å være redd for å bli tatt i tollen. For det risikerer du nemlig, og da blir det slettes ikke noen billig fornøyelse.

IMM

Originally posted by imm

Det er sikkert mulig, men jeg tror vel det er enklere måter å tjene/spare et par hundrelapper på enn å kjøpe en flybillett, handle og gå ut igjen for så å reise hjem.
En times overtidjobbing ville gi deg penger nok til å handle det samme på polet. Og da slipper du i tillegg å være redd for å bli tatt i tollen. For det risikerer du nemlig, og da blir det slettes ikke noen billig fornøyelse.
IMM

Det er jo ikke alle som har en jobb.. Jeg husker at dette til tider var et problem på gamle Fornebu. Enkelte heller slitne individer fant ut at det var bedre å handle taxfree enn drikke rødsprit. Metoden gikk ut på å kjøpe fullprisbillett til Stockholm, sjekke inn,kjøpe spriten og gå ut igjen.. men ikke alle kom seg ut før flaska var tom. Dette skjedde gjerne på dager rundt utbetaling av sosialtrygd:(

Folk som bruker så krøkkete måter å skaffe seg billig alkohol på, anbefales å gjøre som andre super-sankere: Dra til Strømstad!

På Gardermoen får du også gå gjennom sikkerhetskontrollen ved utenlandstransit for å komme ut av utanlandspiren og gå ut gjennom tollen. Du må f.eks. gjøre det for å komme tilbake til hittegods om du har lagt igjen noe i sikkerhetskontrollen. (Eventuelt lagt igjen bærbar-PCen din på do og den er funnet av vaskehjelpa, som har levert den i sikkerhetskontrollen. Ikke at jeg har gjort det, altså...)

Originally posted by Fly high

Folk som bruker så krøkkete måter å skaffe seg billig alkohol på, anbefales å gjøre som andre super-sankere: Dra til Strømstad!

Ja, eller burde man kanskje si at dersom man er så fattig at man må reise til en flyplass for å kjøpe flybillett, kjøpe taxfree, smulge den ut, avbestille billett og så reise den lange veien hjem igjen... kanskje man er så fattig når man gjør sånt, at man burde la være å drikke alkohol i det hele tatt?

Originally posted by imm

Originally posted by Fly high

Ja, eller burde man kanskje si at dersom man er så fattig at man må reise til en flyplass for å kjøpe flybillett, kjøpe taxfree, smulge den ut, avbestille billett og så reise den lange veien hjem igjen... kanskje man er så fattig når man gjør sånt, at man burde la være å drikke alkohol i det hele tatt?

Nå, nå ! Det var nå på prinsipielt grunnlag jeg tok opp dette da. Hvem som er fattig osv. har ikke noe med dette å gjøre. Enkelte skjønner jeg drar temaer her stadig ut på viddene.

:nor

Sææærlig smart å legge sånt åpent ut på web, da...

Ville være bedre egnet for en mailingliste etter min mening. :huh:

Originally posted by ANX

Sææærlig smart å legge sånt åpent ut på web, da...

Ville være bedre egnet for en mailingliste etter min mening. :huh:

Dette faller vel ikke inn under kategorien "statshemmeligheter". Metoden har jo vært beskrevet i ulike aviser også (riktignok ganske lang tid tilbake, men dog...)

Back